اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس از شورای آب و برق خوزستان گزارش می‌دهد

از لزوم توجه به منابع آبی ایذه، باغملک و رامهرمز تا اتخاذ تدابیر مناسب آبی برای تابستان

جلسه شورای آب و برق خوزستان عصر امروز در محل اداره کل مدیریت بحران استان تشکیل شد.

از لزوم توجه به منابع آبی ایذه، باغملک و رامهرمز تا اتخاذ تدابیر مناسب آبی برای تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عصر امروز جلسه شورای آب و برق استان خوزستان در محل اداره کل مدیریت بحران در اهواز تشکیل شد.

کیامرث حاجی‌زاده در این جلسه ضمن تشکر از مردم خوزستان بابت همکاری شایسته در مهار بحران سیلاب‌ها، اظهار کرد: همراهی مردم باعث شده تا از ابربحران خشکسالی در تابستان و ابربحران سیلاب در بارندگی اخیر به خوبی عبور کنیم.

وی افزود: در 10 ، 15 سال گذشته خشکسالی‌های بی‌سابقه‌ای در کشور و به طور ویژه در خوزستان داشتیم که این خشکسالی باعث شد سفره‌های آب‌ زیرزمینی و چاه‌های آب شرب در برخی شهرستان‌ها خشک شوند.

مدیرکل اداره مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: بنا شده طرح‌های کوتاه مدت و میان مدت برای شهرستان ایذه و باغملک انجام و آبرسانی از دریاچه سد کارون سه صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای شهرستان رامهرمز بنا است که دستگاه آب‌ شیرین‌کن توسط شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نصب شود و مسأله آب پایدار نیز از طریق تأسیسات بالا دست در دستور کار قرار گرفت.

حاجی زاده ضمن تأکید بر اتخاذ تصمیم‌گیری شایسته برای روستاهای خوزستان، عنوان کرد: بنا شده تا مصوبات جلسه گذشته شورای هماهنگی آب و برق خوزستان که برخی اجرا و بعضی نیز در حال انجام است تا پیش از شروع فصل گرما عملیاتی شوند.

همچنین فرهاد ایزدجو، مدیرعامل جدید سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: جلسات متعددی در سازمان آب برق خوزستان به صورت مشترک با شرکت آب وفاضلاب استان داشتیم و نقاطی که ریسک بیشتری جهت تأمین منابع آبی در تابستان سال ۱۳۹۸ مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که مشکلات را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در این جلسه بحث‌های مربوط به آبرسانی غدیر و بحث آبرسانی مربوط به شهرهای آبادان و خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت مناطق شمال شرق خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای تابستان برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شد که انشالله در تابستان با حداقل مشکلات را داشته و شاید بدون مشکل تابستان را پشت سر بگذاریم. درباره طرح‌های دراز مدت برنامه‌های خوبی داریم که البته شمال شرق و جنوب شرق استان منابع اعتباری خیلی زیادی نیاز دارند که به دنبال این هستیم از روش‌های مختلف تامین مالی این منابع را انجام دهیم.

انتهای پیام/72052/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول