اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

احداث و نگهداری 885 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

مديرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از احداث و نگهداری 885 هکتار فضای سبز و بوستان صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتي اين استان خبر داد.

احداث و نگهداری 885  هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، مسعود مهدی‌زاده مقدم در مراسمی که به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری با حضور خانواده معزز و معظم شهدا در شهرک صنعتی چرمشهر برگزار شد، گفت: تاکنون 875 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود داشته که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال 10  هکتار به این میزان اضافه شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست، افزود: طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز در همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تداوم دارد، با جدیت مسائل مربوط به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست پیگیری و دنبال شده است. 

وی ادامه داد: از ابتدا تاکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار اصله انواع  درخت و درختچه‌های دائمی و زینتی نظیر انواع شمشاد، یاس، ترون، روزماری  و انواع گل‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کاشته شده است.

مهدی‌زاده مقدم با اشاره به شرایط کمبود بارندگی در خراسان رضوی، بیان کرد: با تجهیز فضاهای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای استفاده مجدد از پساب تصفیه‌خانه‌ها و همچنین استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و مناسب نسبت به توسعه فضای سبز همچنان در دستور کار بوده، هم اکنون 75 درصد آبیاری تحت فشار و قطره‌ای است تا به حفظ منابع آبی کمک شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به چمن‌کاری و گلکاری و پرچین‌کاری حدود 60 هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هم اشاره کرد و افزود: آبیاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سیستم آبیاری قطره‌ای صورت می‌گیرد که این روش آبیاری به طول یک هزار و 130 کیلومتر اجرا شده و استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها برای آبیاری فضای سبز در تمام شهرک‌ها و نواحی در دستور کار قرار داشته، در حال حاضر در دو شهرک کاویان و چناران از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی جداول، هرس فرم درختان ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تابلوی راهنمای واحدهای صنعتی در مبادی خیابان‌های اصلی، نصب ظروف جمع‌آوری پسماند و پاکسازی معابر و پیاده‌روهای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بخش دیگری از اقدامات واحد فضای سبز و زیباسازی این شرکت در سال جاری بود.

مهدی‌زاده مقدم گفت: این شرکت باتوجه به تعامل با واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، آمادگی پذیرش پیشنهاد سازنده واحدهای صنعتی زیرپوشش به منظور تلطیف محیط صنعتی را دارد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول