اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان خبر داد

کاهش 25 درصدی مصرف گاز در ادارات کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با نصب پانل‌هاي خورشيدي و توليد 70 كيلو وات ساعت برق و استفاده از نور موضعي و نقطه‌اي و تغيير خطوط مصرف گاز در ادارات استان 14 تا 25 درصد كاهش يافته است.

کاهش 25 درصدی مصرف گاز در ادارات کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد فعله‌گری صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور بازرسان واحد پایش انرژی بسیج شرکت ملی گاز در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌جاری واحد پایش انرژی پایگاه بسیج عاشورا شرکت گاز استان کردستان اقدامات ارزنده‌ای در زمینه کنترل و پایش انرژی بخصوص گازطبیعی در بازدید از موتورخانه‌های ادارات و سازمان‌های دولتی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: برای کاربردی کردن کاهش مصرف منابع انرژی هر فرد حقیقی یا حقوقی برنامه‌ریزی برای بهینه مصرف کردن را از خود شروع کرده و مصرف بهینه منابع انرژی که با مشقت و دشواری به دست ما می‌رسد سرلوحه برنامه‌های روزانه خود قرار دهند.

وی افزود : شرکت گاز استان کردستان مدیریت انرژی را در ساختمان‌های اداری سراسر استان به ‌منظور بهینه‌سازی مصرف و پایش انرژی آغاز نموده و با نصب پانل‌های خورشیدی و تولید 70 کیلو وات ساعت برق و استفاده از نور موضعی و نقطه ای و تغییر خطوط، 14 تا 25 درصد کاهش مصرف تحقق یافته است.

فعله‌گری  در تعریف مدیریت انرژی خاطرنشان کرد:  ساختاری است که در یک سازمان استقرار می‌یابد و با طرح‌ریزی، پایش و اصلاح برنامه‌های انرژی در طول زمان، مصرف انرژی را مدیریت کرده و برای کاهش مصرف برنامه‌های عملیاتی را تعریف و آنرا در برهه‌های زمانی منظم پایش می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: استقرار سامانه مدیریت انرژی در سازمان‌های بزرگ که دارای زیرمجموعه‌های گسترده‌اند، نیازمند ایجاد شبکه‌ای از کارشناسان، مسئولان و مدیران انرژی در همه ساختمان‌ها و سازمان‌های مربوطه در قالب سامانه مدیریت انرژی است.

به گفته فعله‌گری، سامانه مدیریت انرژی ساختمان‌های اداری سیستمی مدیریتی است که بایستی بر مبنای یک زیرساخت نرم‌افزاری جامع ساخته شود و  در این سیستم  ارتباط کامل بین مسئولان انرژی ساختمان‌ها، مدیران انرژی سازمان‌ها و کمیته های عالی انرژی در هر سازمان برقرار باشد.

وی افزود: پس از ایجاد یک سیستم مدیریتی استاندارد با دسترسی‌های مختلف، وظیفه دیگر سامانه مورد نظر، ارائه گزارش‌های فنی، کمک به تجزیه و تحلیل صحیح مصارف انرژی، ایجاد برچسب انرژی، پایش انرژی و در نهایت ارائه راهکارهای پیشنهادی برای مدیریت مصرف و کاهش مصرف انرژی در سازمان مربوطه است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: تدوین معیار مصرف انرژی، یکی از مهم‌ترین اقدام‌های مدیریت مصرف برای تعیین چارچوب مناسب برای اعمال قوانین و دستورالعمل‌ها و پیش‌بینی‌های مربوط به تقاضا و برنامه‌ریزی برای تولید انرژی است.

به گفته وی، براین اساس در سال‌های گذشته در کشورمان نیز برچسب‌های مصرف انرژی برای بسیاری از تجهیزات انرژی بر تدوین شده که اینک در حال اجرا است.

وی یادآور شد: اواخر سال 1395، طرح تدوین برچسب انرژی برای ساختمان‌ها با کاربری اداری با همکاری سازمان استاندارد،  سازمان بهره‌وری انرژی،  شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با موفقیت انجام و تنها ارگانی در سطح استان کردستان هستیم که رده بندی انرژی را در ساختمان‌های اداری رعایت و موفق به دریافت برچسب انرژی شده‌ایم و با اجرای استانداردها و نصب برچسب انرژی ساختمان می‌توان تا حد بسیار زیادی میزان مصرف انرژی را در ساختمان‌ها کاهش داد.

فعله‌گری در پایان سخنانش بیان داشت : در حال حاضر 70 درصد از سبد انرژی مربوط به گاز طبیعی است و شرکت گاز استان کردستان با گازرسانی به روستاهای دوردست و مرزی تبلور عینی اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول