اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«به صرف عصرانه»؛ ۲۲ داستان رضوی به قلم جوانان داستان نویس مشهدی

در شصتمین «عصرانه داستان نویسان رضوی» دفتر اول از مجموعه آثار اعضا با دبیری علمی سعید تشکری رونمایی شد.

«به صرف عصرانه»؛ ۲۲ داستان رضوی به قلم جوانان داستان نویس مشهدی

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در شصتمین «عصرانه داستان نویسان رضوی» دفتر اول از مجموعه آثار اعضا با دبیری علمی سعید تشکری رونمایی شد.

 نشست «عصرانه داستان نویسان رضوی در سه‌شنبه های به‌نشر» در ذیل عنوان ثابت سلسله نشست های تبلیغی-ترویجی «در پناه کلمات» ایستگاه شصتم را پشت سر گذاشت، برنامه ای که از دی ماه سال ۹۶ به صورت مستمر هر سه‌شنبه با دبیری سعید تشکری از نویسندگان نام آشنای کشور و مدرس ادبیات داستانی و دراماتیک کار خود را در فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در مشهد و با حضور جوانان و پیشکسوتان عرصه داستان نویسی آغاز کرد.

هر هفته جمعی از نویسندگان پیشکسوت در کنار نویسندگان نوقلم گرد هم آمدند تا داستان های رضوی را در شهر امام رضا(ع) خوانش کرده و به نقد و بررسی بگذارند و اکنون مدعی هستند در حوزه ادبیات مدافع داستان نویسی رضوی این شهر باشند.

رهگذر سلسله نشست های «عصرانه داستان نویسان رضوی در سه‌شنبه های به‌نشر» در شصتمین جلسه آیین رونمایی از کتابی با عنوان «به صرف عصرانه» بود که شامل برگزیده داستان های نویسندگان عصرانه داستان نویسی رضوی است.
دبیر علمی سلسله نشست های عصرانه داستان نویسان رضوی با ابراز خرسندی از انتشار این کتاب اظهار کرد: بسیار خرسندم این نخستین کتاب در روزهای پایانی سال ۹۷ با کوشش به‌نشر به خروجی رسید.

سعید تشکری در ادامه با گذری بر سال های جوانی اش گفت: اگر من در سن و سال شما بودم و چنین اتفاقی برایم رخ می داد شاید خوشبخت تر بودم، ما در دوران جوانی مطالبه داشتیم اما کسی جدی نگرفت و مجبور شدیم سال ها برای دل خودمان داستان بنویسیم و بخوانیم در حالی که حضور شما در این جلسات به معنای مطالبه است و می توانید بعد از برگزاری ۶۰ جلسه به آن رویاهایی که قرار است با هم بسازیم نزدیک تر شوید.

وی با بیان اینکه اکنون و با انتشار این اثر به خوان اول رسیده ایم، تصریح کرد: داستان های برگزیده «به صرف عصرانه» با دقت میلی‌متری انتخاب شده اند که می توان نام «داستان» را بر روی آنها گذاشت و می توانند از خودشان دفاع کنند.
نویسنده رمان «مفتون و فیروزه» خاطرنشان کرد: سلسله نشست های «عصرانه داستان نویسان رضوی» بتواند در حوزه ادبیات مدافع داستان نویسی رضوی این شهر باشند.

تشکری با اشاره به اینکه اکنون داده های این نشست ها به برکت حضرت رضا(ع) به شکفتگی رسیده است، یادآور شد: گمان می کنم با حضور در این جلسات در یک رواق و یا شبستان حرم مطهر رضوی قرار داریم و بسیار خرسندم دفتر نخست کتابی که با همکاری تمامی جوانان داستان نویس رضوی نوشته شده، اکنون منتشر شده است.

کتاب «به صرف عصرانه» در ۱۷۶ صفحه با دبیری سعید تشکری در دفتر اول شامل ۲۲ داستان کوتاه از نویسندگانی همچون جواد نعیمی، دو داستان از مونا بدیعی جوان، بتول پادام با دو داستان، فرزانه توابکی با دو داستان، رضا خوشه بست، سه داستان از کوروش تشکری، مریم رمضانی با سه داستان، ام البنین ماهر با دو داستان، طیبه سیدی، مریم فخریان، زهره جعفرزاده، نوید ظریف کریمی و دو داستان از فاطمه کنعانی است.

«گرسنه»، «یک جفت کیشکیلک»، «یعقوبعلی و عذرا»، «خورشید روی نردبان»، «گوش بُر»، «آقای هنکار»، «هاتی بِرو»، «خارج قسمت زندگی»، «غریو»، «تیسیچا آفرین»، «فقط هشت قِران»، «انیس»، «بهانه»، «صخره»، «پرتره عشق»، «ساغر»، «محمدرضا»، «رها»، «حرف های مگو»، «مرا به خانه ام ببر»، «حرکت»، «پیراهن دعبل» عناوین داستان های این کتاب را تشکیل می دهند.

«به صرف عصرانه» در قطع رقعی، با شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت ۱۸۰ هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
در یکی از داستان های این اثر با عنوان «احمدرضا» آمده است: «دلم می خواهد برویم صحن ها و رواق ها را بچرخیم و تو برایم داستان معماریشان را بگویی. دلم می خواهد برویم مسجد گوهرشاد و تو نماز امام زمان بخوانی و من یک دل سیر تماشایت کنم. دلم می خواهد سپیده دم دوشنبه که اطراف ضریح را تمیز می کنند خودم را بچسبانم به ضریح و بیست سال نبودنت را گریه کنم. کاش زمان، همان جا، روز تولد امام رضا رو به روی ایوان طلا متوقف می شد و...»

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول