اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

لطفا تعطیل نباشید34- تعطیلات دقیقه نودی

ساعت خوش و این تخم‌مرغ‌های رنگی غول‌پیکر

آخرین آخر هفته رسمی سال را می توانید در تماشاگه زمان بگذرانید، به سرزمین تخم مرغ های رنگی غول پیکر بروید، از برندهای مطرح کشوری ارزان خريد كنيد یا حلوا پزونی متفاوت داشته باشید.

ساعت خوش و این تخم‌مرغ‌های رنگی غول‌پیکر

گروه خانواده؛ سمیه دهقان زاده: این روزها که فرودین دورخیز برداشته است برای رسیدن و نمایش شکوه نو شدن، همه در پایتخت در هیاهویی عجیب شب های آخر اسفند را روز می‌کنند و آسمان هم در این میان سرما و بارانی گاه و بی‌گاه را به تهرانی هدیه می‌دهد که خیلی هم زمستان خشک و خالی طی نشود! این از نوبت آسمان، اما زمینی‌های مقیم تهران چطورند؟ آخرین آخر هفته سال ۹۷ که قرار نیست برایتان خیلی در خانه تکانی‌ها خلاصه شود؟ می‌دانم که همگی کمی هم شده به دلخوشی دقیقه نودی با چاشنی دورهمی فکر می‌کنید، پس ما هم در همفکری خود شریک بدانید و نظری به بسته پیشنهادیمان بیندازید که خالی از لطف نخواهد بود.

 

آخر هفته از قرن هفدهم تا بیستون قدم بزنید

این روزها حرف اول و آخر و کلیدواژه کلی از مکالمات روزمره همه ما، وقت و صد البته کم داشتن و نبود وقت است، خیلی‌ها دوست دارند فانتزی ساعت برنارد برایشان محقق شود، زمان را متوقف کنند و به کارهایشان برسند، خیلی ها هم ساعت مچی را بند زندگی‌شان می‌دانند و گاهی سوال پیش می آید کی سر و کله این ساعت و شمارش زمان و عمرمان به ما تحمیل شد؟ خوب است یا بد؟ جواب همه این سوال ها را می‌توانید در  زعفرانیه تهران، نبش چهارراه پرزین بغدادی در موزه ساعت یا تماشاگه زمان پیدا کنید.

 

اصلا چه اشکال دارد بین سرشلوغی‌هایتان بروید کمی آب و هوا عوض کنید. پس بیایید باهم برویم موزه گردی.

 

وارد فضای باز موزه که شوید، ماکت انواع ساعت های ابتدایی مثل ساعت های آفتابی، آبی، شنی، سوختی و آبی مکانیکی توجه‌تان را جلب می‌کند و  می‌توانید از نزدیک با شکل و نحوه کارکرد ساعت‌های بسیار قدیمی آشنا شوید. ساعت‌های ابتدایی، مکانیکی وزنه‌ای و کوکی و ساعت‌های قابل حمل (جیبی و مچی) بقیه ساعت هایی‌ست که ذهن کنجکاو شما و همراهان کودک و نوجوان‌تان را قلقلک می‌دهد.

 

این تازه اول ماجراجویی‌تان است، وارد ساختمان خوش ترکیب  موزه که شوید سیر تکامل انواع ساعت‌های مکانیکی متعلق به قرن هفدهم تا بیستم میلادی پیش چشم‌تان رژه می‌رود ساعت هایی چون ساعت شاهینی، آونگی، رومیزی، دیواری و ایستاده تاریخ را با تلفیق هنرهای مجسمه سازی، میناکاری، معرق و … در چرخ دنده‌های زمان برای‌تان مجسم می‌کند.

در طبقه دوم موزه از دیدن ساعت های جیبی سفارشی متعلق به شخصیتهای برجسته تاریخی و سیاسی شگفت زده می شوید. اما زمان که فقط ساعت نیست گاه‌شماری و تقویم‌نگاری بخش جذاب‌تر آن است و شما در بخش تقویم‌ها هم با شخصیت‌های برجسته تقویم‌نویسی آشنا می‌شوید و  ماکت قدیمی‌ترین سند تاریخ‌دار ایرانی (کتیبه بیستون) را به چشم می‌بینید. بعد از آن هم می‌توانید با هر کدام از عزیزان‌تان که همراهی‌تان کرده، به باغ فردوس که همان نزدیکی هاست بروید و کمی قدم بزنید و حال که تکاپوی عالم و آدم را برای ثبت لحظات دیدید از زمان‌های در کنار هم بودن بیشتر لذت ببرید.

 

اینجا بوستان گفت‌و‌گو؛ برندها را ارزان بخرید

اما اگر «یک دلتان خوش است» خاصی در چشمان‌تان موج می‌زند و فقط و فقط پیشنهاد خرید به صرفه و خوب سر حالتان می‌آورد، دست بچه‌ها و اهل و عیال را بگیرید و یک راست به بوستان گفت و‌گوی تهران بروید. آنجا چهاردهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی پیش روی شماست. محصولات متنوع و کارآمدی دارد که سال‌های پیش امتحان‌شان را پس داده‌اند.

این روزها محل دائمی نمایشگاه در بوستان گفت‌و‌گو فقط یک نمایشگاه نیست بلکه جایی است که هنرمندی زنان سرپرست خانوار را در برپایی نمایشگاهی انواع پوشاک و کالا آن هم از نوع با کیفیت به شما یادآوری کند.

 

از۱۰ صبح تا ۱۰شب آخر این هفته فرصت دارید که بروید، ببینید، انتخاب کنید و خرید کنید. درضمن اینجا قیمت برندها اصلا گران نیست و می‌توانید خریدهای‌تان را از برندهای مطرح کشور، با قیمتی مناسب تهیه کنید و خود را از دغدغه خرید و خرج اضافه خلاص کنید. پس تا دیر نشده راه بوستان گفت و گو را در پیش بگیرید. بعد هم شاید با توجه به وجه تسمیه پارک دل‌تان خواست، گپی آخر سالی را با خانواده‌تان در بوستان راه بیندازید که آن هم بسیار عالیست و گوارای وجود‌.

 

دعوتید به سرزمین تخم مرغ‌های رنگی

خب موزه‌گردی و خریدتان را که کردید، نوبتی هم باشد کمی سهم چشم‌هاست که لذت ببرند و البته بچه‌های خانواده که از شهر سیاه و دودی تهران دمی رنگارنگی نصیب‌شان شود.

نه دور است و نه دیر و نه حتی قرار است هزینه‌ای برایش پرداخت کنید، تخم‌مرغ‌های رنگی غول پیکر که چند سالی‌ست تهران را رنگین کمانی می‌کنند این روزها در ۱۰ نقطه تهران با هنرمندی هنرمندان در حال تهیه هستند، پس اگر دل‌تان تنگ بود و خیلی حال و حوصله در و دیوار یک خانه دیگر را نداشتید می‌توانید خانوادگی‌ یا با دوستان خوش ذوق‌تان از میدان راه آهن، چهار راه ولیعصر(بوستان دانشجو)، پارک شهر و خانه هنرمندان تا باغ فردوس، بلوار فرحزادی، میدان آزادی، بوستان شهدای منطقه ۱۰، فلکه اول تهرانپارس و باغ‌راه امید ( بالاتر از ترمینال خاوران) هر کدام را که خواستید انتخاب کنید و در جشنواره تخم مرغ‌های رنگی شرکت کنید.

از هنر رنگ و حجم لذت ببرید و کلی عکس یادگاری را برای آلبوم خصوصی و خانوادگی تان جور کنید، کسی چه می‌داند شاید هم چند ایده گرفتید برای سفره نوروز، به هر حال تنبلی نکنید که هم فال و هم تماشا.

 

حلوا پزونی برای زنده‌ها

می‌دانم که می‌دانید که آپارتمان نشینی کلی از تهرانی‌ها را گرفتار کرده و آداب و رسوم‌های خوب در بند خانه‌های قوطی کبریتی محدود شده‌اند، ولی حلوای آخر سال را که نمی‌شود فاکتور گرفت. حال اگر حوصله حتی سلیقه پختن حلوا خیلی با حال و احوال شما جور نیست. چه خوب می‌شود همگی به دیدن بزرگی که هنوز سایه‌شان بر سر خانواده است بروید و به کمک تجربه این بزرگترهای عزیز با پختن حلوا، پخش خیرات یا هر چه می‌توانید یادی از دنیا رفتگان را زنده کنید و هم اینکه زنده‌ها را فراموش نکنید.

 

مایه‌اش آرد و شکر و زعفران و کمی و همت و حوصله است، اگر دست به کار شدید برای حلواپزی، بگذارید بچه‌ها آرد را تفت دهند و کمک کنند، عطر حلوا که بلند شود فلسفه پخت و پز حلوای آخر سال تازه جلوه می‌کند، درست است که برای از دنیا رفته‌گان پخته شده اما باعث می‌شود دمی زنده‌ها دور هم جمع شوند و قدردانی‌شان به بودن هم بیشتر شود و چه چیز بهتر از این.

 

پایان سال‌تان به خوشی و سلامتی.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول