اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد

استقبال مردم مازندران برای خرید ماهی قرمز/ پرهیز از رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها

مدیرکل شیلات مازندران گفت: ماهی قرمز به‌عنوان یکی از نمادهای طبیعت در سفره هفت‌سین است که در مازندران نیز خرید آن با استقبال مواجه بوده است.

استقبال مردم مازندران برای خرید ماهی قرمز/ پرهیز از رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها

ولی‌الله محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد:ماهی قرمز به‌عنوان یکی از نمادهای طبیعت در سفره هفت‌سین  است که امسال خرید آن  در مازندران با استقبال مواجه بوده است.

وی با اشاره به افزایش تولید ماهی قرمز نسبت به سال قبل، افزود: امسال 24 مزرعه انواع ماهی‌های زینتی حدود سه میلیون قطعه ماهی‌های زینتی در استان مازندران تولید کردند.

مدیرکل شیلات مازندران با تأکید بر اینکه مردم باید در تهیه، خرید، نگهداری و مراقبت آن دقت لازم داشته باشند، خاطرنشان کرد: شهروندان اگر از آب شهری برای ظرف ماهی استفاده می‌‌کنند لازم است به‌صورت مستقیم در ظرف نریزند بگذارند دو تا سه ساعت ته‌نشین شود.

این مسؤول با بیان اینکه دمای مناسب برای نگهداری ماهی‌های قرمز 22 تا 26درجه سانتی‌گراد است، تصریح کرد: همچنین افراد برای تهیه غذای ماهی از مراکز خاص اقدام کنند و از مصرف غذاهای دردسترس و خانگی پرهیز کنند.

محمدزاده با اعلام اینکه مردم ماهی قرمز را پس از تعطیلات عید در رودخانه‌ها و نهرهای استان رها نکنند ، چراکه احتمال اینکه این ماهی‌ها به بیماری قارچی مبتلا شده باشند ،زیاد است در این زمینه توصیه ما این است در حوضچه‌ها و استخرهایی که شهرداری‌ها در این زمینه تدارک دیدند رهاسازی کنند.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول