اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امام جمعه گرگان:

مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی تدبیری بیاندیشند

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه گرانی قابل انکار نیست و قیمت‎ها هر روز در نوسان است، گفت: متأسفانه به‎جای اینکه در ایام نوروز سفره‎های مردم بزرگتر شود اما به‎دلیل گرانی و مشکلات اقتصادی سفره‎های مردم کوچک‎تر شد.

 مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی تدبیری بیاندیشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا مهم‌ترین توشه انسان برای روز آخرت است.

وی پیشاپیش سال نو را تبریک گفت و یادآور شد: با فرا رسیدن سال نو، سفره‎های مردم هم نو می‎شود و سفره عید گسترده می‎شود اما برخی از خانواده‎ها که تعداد آنها کم هم نیست سفره‎های آنها به‎دلیل گرانی و مشکلات اقتصادی کوچک است و یا ممکن است سفره‎ای نداشته باشند.

*مسؤولان گرانی و مشکلات اقتصادی را تدبیر کنند

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه گرانی قابل انکار نیست و قیمت‎ها هر روز در نوسان است، بیان کرد: همه مسؤولان اعم از دولتمردان، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی دست به دست هم بدهند و مشکلات اقتصادی و گرانی را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: متأسفانه به‎جای اینکه در ایام عید نوروز سفره‎های مردم بزرگتر شود اما به‎دلیل گرانی و مشکلات اقتصادی سفره‎های مردم کوچک‎تر شد و یا حتی شاید برخی نتوانند سفره‎ای را پهن کنند که همه اعم از تریبون‎های رسمی و غیررسمی و خیرین وارد میدان شوند.

وی اضافه کرد: در روزهای باقیمانده عید نوروز خیریه‎های خودجوش مردمی در محلات تشکیل شود و به خانواده‎های نیازمند محله در کمال احترام و با حفظ شخصیت کمک شود.

نورمفیدی در ادامه با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار از سوی مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی افزود: سردار سلیمانی شخصیتی است که جان خود را در کف دست می‌گیرد و در میدان‌های خطر می‌رود و به کشورهای منطقه اعم از عراق و سوریه و ... کمک‌های بسیاری کرده است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی به‌عنوان سردار رشید، مدیر و مدبر اسلام نشانه آن است که اسلام و اولیای دین از کسانی که ایثارگر و اهل جهاد هستند قدردانی و تشکر دارد، گفت: تشکر از سردار سلیمانی قدردانی از بسیاری شخصیت‌های دیگر، سپاه قدس، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و ... هم است که در راه دفاع از ارزش‌های الهی در میدان خطر حضور می‌یابند و اگر این افراد و گروه‌ها نبودند سوریه و عراق از دست رفته بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی یک نشان معنوی است، ابراز کرد: امید است خداوند از طریق گروه‌های مقاومت، منطقه را از شر شیاطین جن و انسان نجات دهد.

نورمفیدی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: کشورمان در میدان جنگ قرار دارد و شرایط ما عادی نیست و وقتی انسان در میدان مبارزه و جنگ قرار می‌گیرد برای مقابله با آن و برخورد با مشکلات می‌تواند دو راه مثبت و یا منفی را برگزیند و اگر راهکار فعال و حساب‌شده را انتخاب کند، می‌تواند بر میدان پیروز شود و اگر منفعل باشد میدان را از دست خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه انسان در میدان جنگ باید در برابر دشمن فعال وارد شود نه مفعل، اضافه کرد: انسان در میدان جنگ با دشمن باید امیدوارانه و با شجاعت وارد شود نه مأیوسانه و با ترس، و اگر مأیوسانه و با ترس وارد شد به نفع دشمن خواهد بود همانطور که اگر سردار سلیمانی مأیوس بودند قادر به کسب نتیجه مثبت نبودند.

*نباید از تهدید و تشر دشمن ترسید/ امروز دشمن از ما می‎ترسد

امام جمعه گرگان با بیان اینکه ترس از دشمن خطرناک است، بیان کرد: نباید از تهدید و تشر دشمن ترسید و باید با شهامت و شجاعت در میانه میدان ایستاد تا دشمن را از میدان خارج کنیم.

نورمفیدی بر شناخت نسبت به واقعیت‌ها تأکید کرد و گفت:  متأسفانه شاید بسیاری نسبت به واقعیت‌ها آگاه نباشد و عنوان کنند که همه داشته‌ها در اختیار دشمن است پس با چه دلیل و امیدی باید با دشمن مقابله کنیم حال آنکه حقیقت این نیست و امروز ایران قدرت منطقه‌ای پیدا کرده است و دشمن از ما می‌ترسد.

وی تأکید کرد: اگر ما به این واقعیت یعنی قدرت کشورمان در منطقه آگاه نباشیم و ایرانِ ضعیف که هیچ موقعیتی را در اختیار ندارد متصور شویم باید میدان را ترک کنیم، امروز روزی نیست که ما با یکدیگر اختلاف داشته باشیم و این مهم را همه جناح‌ها، گروه‌های سیاسی، مسؤولان و قوای سه‌گانه باید در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امروز کشورمان، حیثیت و استقلال ما در مقطع حساسی و تاریخی قرار دارد و  اگر دشمن این همدلی و یک‌زبانی را مشاهده کند مأیوس می‌شود، ابراز کرد: دشمن درصد ایجاد اختلاف و تنش در کشورمان است و همه ما باید در مقابل دشمن یکدل و یک‌زبان شویم و همانطور که امام راحل فرمودند هر چه فریاد داریم را بر سر آمریکا بکشیم.

نورمفیدی با اشاره به FATF اشاره کرد و توضیح داد: در مورد برخی معاهدات بین‌المللی اختلاف نظر وجود دارد که طبیعی است و در دنیا هم وجود دارد اما این اختلاف نظر نباید منجر به این شود که موافق، مخالف را و مخالف، موافق را تکفیر کند و در این شرایط باید بیاندیشیم که چگونه می‌توان عمل کرد.

وی تصریح کرد: در اوایل انقلاب در نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری بمب منفجر شد و 14 نفر شهید و 88 نفر نیز مجروح شدند در آن دوران از جهات مختلف اعم از «صدام»، منافقین داخلی و ... تحت فشار بودیم  و صدام نیز تهدید کرده بود نماز جمعه تهران را منفجر می‌کند اما مردم حضور گسترده‌ای داشتند و حتی از شهرهای اطراف تهران برای برگزاری باشکوه‌تر نماز جمعه به تهران می‌آمدند.

امام جمعه گرگان افزود: هدف از بمب‌گذاری در آن روز ترور امام جمعه گرگان بود اما در آن حادثه 14 نفر شهید و تعدادی مجروح شدند در عین حال نماز جمعه با همان شکوه و عظمت ادامه یافت و تعطیل نشد.

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان، 26 اسفندماه سالروز رحلت سیداحمد خمینی فرزند امام راحل را گرامی داشت و با اشاره به ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و روز پدر یادآور شد: روز 13 رجب مصادف با ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و روزی است که معتکفان به ملاقات با خداوند می‌روند و دل‌ها را از خاشاک تطهیر و پاک می‌کنند و به خداوند متصل می‌شوند.

نورمفیدی با اشاره به 29 اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت اذعان کرد: روزی در کشورمان با فعالیت‌هایی که انجام شد صنعت نفت از اختیار انگلیسی‌ها خارج شد و در اختیار کشورمان قرار گرفت که اقدام بزرگی بود.

وی افزود: دشمن کودتای 28 مرداد را به دلیل ملی شدن صنعت نفت توسط دولت وقت به راه انداخت و با این کودتا دولت را سرنگون کردند تا نتوانیم نفت را به‎عنوان سرمایه خودمان مدیریت کنیم اما امروز نه تنها نفت که همه داشته‎های کشورمان در اختیار ما قرار دارد، البته اینکه گاهی اوقات خودمان مرتکب اشتباه می‎شویم مسأله دیگری است.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول