اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وام 30 میلیون دلاری بنیاد توسعه اقتصادی عربی کویت به ازبکستان

شورای مدیران بنیاد توسعه اقتصادی عربی کویت تصمیم خود در مورد تخصیص 30 میلیون دلار وام به ازبکستان را اعلام کرد.

وام 30 میلیون دلاری بنیاد توسعه اقتصادی عربی کویت به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شورای مدیران بنیاد توسعه اقتصادی عربی کویت تصمیم خود در مورد تخصیص وام 30 میلیون دلاری به ازبکستان را اعلام کرد.

این خبر در چارچوب دیدار «فواض الادسانی» مدیر بازاریابی منطقه‌ای آسیای مرکزی و اروپای این بنیاد با «بهرام‌جان اعلا‌یف» سفیر ازبکستان در کویت اعلام شد.

فواض الادسانی در این دیدار اظهار داشت: 10 مارس سال 2019 میلادی بر اساس یادداشت تفاهم همکاری بین دولت ازبکستان و بنیاد توسعه اقتصادی عربی کویت در مورد ارائه وام‌های تسهیلی در سال‌های 2017 و 2019 میلادی، شورای مدیران بنیاد تخصیص مرحله دوم وام‌های تسهیلی به ارزش 30 میلیون دلار را تصویب کرد.

این وام برای تامین مالی اجرای طرح‌های زیربنایی شامل برنامه ساخت خانه‌های مسکونی در اماکن روستایی در ازبکستان که در جمهوری قره قلپاقستان، استان‌های «قشقه دریا»، «سمرقند»، «سرخان دریا»، «فرغانه» و «تاشکند» اجرای می‌شود، هزینه خواهد شد.

این طرح کارهایی مانند ساخت 138 کیلومتر جاده، 198 کیلومتر شبکه آبیاری، 151 کیلومتر شبکه انرژی برق، 151 کیلومتر شبکه گاز، تاسیسات اجتماعی و بازاری را در نظر دارد.

طرح یادشده در جمهوری خودمختار قره قلپاقستان، استان‌های قشقه دریا، سمرقند، سرخان دریا، فرغانه و تاشکند اجرا خواهد شد.

قرارداد وامی در مورد ارائه در چارچوب یادداشت تفاهم مرحله اول وام‌های تسهیلی به ارزش 30 میلیون دلار در تاریخ 30 ژانویه سال 2018 میلادی در شهر تاشکند امضا شده و در حال حاضر به اجرا می‌شود.

شورای مدیران بنیاد توسعه اقتصادی عربی کویت در تاریخ 29 نوامبر سال 2018 میلادی نیز تصمیمی را مبنی بر تخصیص کمک بلاعوض به ارزش 500 هزار دلار برای تدوین 2 طرح بهبود سیستم آبیاری در ناحیه «کاگان» استان «بخارا» و «بهبود سیستم تامین ناحیه «شیرآباد» استان سرخان دریا آب آشامیدنی تصویب کرد.

در پایان گفت‌وگوها طرفین در مورد آغاز فعالیت مشترک برای امضای یادداشت تفاهم همکاری آینده بین دولت ازبکستان و بنیاد توسعه اقتصادی عربی کویت در مورد اختصاص وام‌های تسهیلی برای سال‌های 2020 و 2022 میلادی جهت تامین مالی طرح‌های اجتماعی در ازبکستان به توافق رسیدند.

هم اکنون با وام‌های تسهیلی بنیاد توسعه اقتصادی عربی کویت در ازبکستان 3 طرح به ارزش کلی 60 میلیون و 600 هزار دلار در زمینه های بهبود سیستم آبیاری، زیربناهای حمل و نقلی و پزشکی اجرا شده است.

در حال حاضر 4 طرح دیگر به ارزش 72 میلیون و 500 هزار دلار در حوزه‌های جراحی قلب، آبیاری و بازسازی جاده‌های زمینی در دست اجرا است.

کویت استقلال این کشور را در تاریخ 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در تاریخ 8 ژوئیه سال 1994 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول