اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

عضو شورای شهر اهواز خبر داد

تصویب ممنوعیت سگ‌گردانی در اماکن عمومی شهر اهواز/ پیشرفت 95 درصدی پناهگاه سگ‌های ولگرد

عضو شورای شهر اهواز گفت: ممنوعیت سگ‌گردانی در اماکن و معابر عمومی شهر اهواز در کمیسیون فرهنگی و صحن شورای شهر اهواز به تصویب رسید.

تصویب ممنوعیت سگ‌گردانی در اماکن عمومی شهر اهواز/ پیشرفت 95 درصدی پناهگاه سگ‌های ولگرد

حجت‌الاسلام جاسم موسی پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: ممنوعیت سگ‌گردانی در اماکن و معابر عمومی شهر اهواز در کمیسیون فرهنگی و صحن شورای شهر اهواز به تصویب رسید؛ این مصوبه پیرو اعتراض مردم درخصوص حضور سگ در پارک‌ها است که باعث می‌شود مردم از پارک‌ها و فضای سبز استفاده نکنند.

وی افزود: بر اساس این لایحه سگ‌گردانی و ورود حیوانات خطرناک، مضر و نجس العین به اماکن و معابر عمومی، فضای سبز و پارک‌ها ممنوع شده است و کارکنان شهرداری مأمور، راهنمایی آن‌ها به بیرون از این فضاها هستند.

موسی پور عنوان کرد: در مرحله اول کارکنان شهرداری اعم از کارکنان خدمات، فضای سبز، حراست و اجرائیات موظف هستند در صورت مشاهده سگ گردانی در پارک‌ها و اماکن عمومی آن‌ها را به بیرون هدایت کنند و در صورت استنکاف در مرحله بعدی به ضابطین قضائی و نیروی انتظامی معرفی می‌شوند.

وی گفت: نصب تابلوهای ممنوعیت حیوان گردانی در پارک‌ها توسط سازمان پارک‌ها و آموزش شهروندی توسط معاونت فرهنگی شهرداری جز الزامات این مصوبه است.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مضرات بهداشتی حضور سگ‌ها در اماکن عمومی و تهدید سلامت جامعه به‌ویژه کودکان، عنوان کرد: شورای شهر اهواز با توجه به وجود سالانه حدود ۲ هزار گزش از ناحیه سگ‌ها چه ولگرد و چه سگ‌های باصاحب، شهرداری را به قید فوریت موظف به ساخت پناهگاه لازم و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد کرد.

وی افزود: پناهگاه ویژه سگ‌های ولگرد تا کنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از تعطیلات افتتاح می‌شود؛ این پناهگاه در مساحت 7 هزار مترمربع در فاز اول ظرفیت نگهداری 700 سگ را دارد.

موسی پور گفت: این لایحه در راستای ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مبنی براین‌که هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود تخلف قانونی محسوب می‌شود و در مسیر رعایت حقوق شهروندی توسط شهردار اهواز به شورا ارسال شد.

انتهای پیام/72065/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول