اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

جامعه اسلامی مدیران در بیانیه‌ای مطرح کرد

اقدام تروریستی نیوزیلند؛ نشانه اوج گیری نژادپرستی در کشورهای مدعی مدرنیته

در بخشی از بیانیه جامعه اسلامی مدیران آمده است: اقدام تروریستی در نیوزیلند نه تنها وجود امنیت در کشورهای مدعی را به چالش کشید بلکه اوج گیری نژاد پرستی در کشورهای مدعی مدرنیته را به جامعه جهانی نشان داد.

اقدام تروریستی نیوزیلند؛ نشانه اوج گیری نژادپرستی در کشورهای مدعی مدرنیته

به گزارش حوزه احزاب  خبرگزاری فارس،‌ جامعه اسلامی مدیران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید جنایت تروریستی نیوزیلند،‌ آورده است:  قتل هولناک ده ها انسان در یک اقدام تروریستی، موضوعیت لازم برای صدور محکومیت از سوی همه کشورهای جهان را به طور کامل دارا بود و می توانست به خبر اصلی رسانه های جهان تبدیل شود، اما این بار خبری از محکومیت هایی که پیش از این در حوادث با تعداد کشتگان به مراتب کمتر صادر می شد، نبود. این تناقض آشکار به این دلیل است که حادثه در یک مسجد به وقوع پیوسته و تمام کشته ها مسلمانند. شاید بتوان عریان ترین جلوه از دوگانگی سیاست را در این حادثه مشاهده کرد. اگر چه اغلب مردم جهان فارغ از نژاد و مذهب از عاملان این حمله تروریستی ابراز انزجار می کردند، رسانه های دولتی کشورهای حامی تروریست حتی از اطلاق نام تروریست به این کشتار کور دریغ داشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مروجان اسلام ستیزی در دنیا که آمریکا و کشورهای اروپایی از جمله آنها محسوب می شوند مسلما از حمله تروریستی نیوزیلند متعجب نیستند؛ چرا که خود بذر کینه و دشمنی با اسلام را کاشته اند و امروز نتیجه آن یعنی قتل و کشتار مسلمانان را درو می کنند. برخورد غیر موثر سازمان ملل متحد نیز بار دیگر عدم استقلال این سازمان به ظاهر مردمی را برجسته کرد وبر دستاویز بودن این سازمان بین المللی مهر تایید دیگری زد.

این بیانیه می‌افزاید: این اقدام تروریستی نه تنها وجود امنیت در کشورهای مدعی را به چالش کشید بلکه اوج گیری نژاد پرستی در کشورهای مدعی مدرنیته را به جامعه جهانی نشان داد. خصلتی را نه تنها توسط دولت های غربی تلاشی برای کنترل آن نشده بلکه برای بروز آن صحنه آرایی نیز  می شود؛ این در حالی است که امروز کشورهای اسلامی در جهان در بسیاری از مولفه های قدرت پیشرفت کرده اند و در صورت ادامه میدان داری تروریست ها، حق برخورد با عاملان این جنایت ها برای مسلمانان محفوظ خواهد بود.

در بخش پایانی بیانیه آمده است: ارزیابی جنبه های مختلف این جنایت ضد بشری، اشتباه استراتژیک کشورهای غربی در انتخاب مسیر تقابل با اسلام را نشان می دهد. در حالی که طبق امارهای موجود رشد اسلام در سرتاسر جهان روز به روز گسترده تر می شود، مقابله با این واقعیت، تصمیم غیر معقولی به نظر می رسد و نیازمند تغییر نگاه است. تغییر نگرشی که بی شک باعث کاهش تنش ها شده و دوران طلایی ارزشمندی را پیش روی بشریت قرار می دهد. تا زمانیکه این فرصت وجود دارد باید از ظرفیت اسلام به عنوان یک دین مترقی برای ایجاد تعامل و برادری در جهان استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول