اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رئیس اداره اوقاف گنبدکاووس خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در 3 بقعه متبرکه گنبدکاووس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروز در سراسر کشور، گفت: در گنبدکاووس این طرح در سه بقعه متبرکه اجرایی شده است.

اجرای طرح آرامش بهاری در 3 بقعه متبرکه گنبدکاووس

صالح محبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری همچون سال‌های اخیر در ایام تعطیلات نووری برای رفاه حال زائران و مسافران در این ایام در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این طرح در سال جاری از 28 اسفندماه آغاز شده و تا 16 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این طرح در شهرستان گنبدکاووس در سه مکان برگزار می‌شود، افزود: آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع)، بقعه متبرکه ملا علی دانشمند و مسجد بین راهی تکیه حضرت ابوالفضل (ع) مجری طرح آرامش بهاری در شهرستان گنبدکاووس هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این طرح با هدف غنی سازی اوقات فراغت، ترویج فرهنگ زیارت، گشترش فرهنگ وقف و مهم‌تر از همه تبدیل بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی منطقه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با تمام سختی‌ها و هزینه‌های تحمیل شده برای اجرای این طرح آن را یک فرصت مغتنم برای ارائه خدمات به مردم عزیز به ویژه زائران و مسافران نوروزی می‌داند.

محبی از برپایی غرفه‌های متعدد در قالب طرح آرامش بهاری در سه بقعه متبرکه نامبرده خبر داد و گفت: غرفه خیمه معرف با هدف پاسخگویی به مسائل شرعی و غرفه های مشاوره مذهبی، مشاوره وقف، بازی کودکان، حجاب و لوازم فرهنگی، ایستگاه کتاب و .. از جمله این غرفه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه در لحظه تحویل سال برنامه ویژه‌ای در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار  شده است، ادامه داد: در این برنامه علاوه بر تلاوت قرآن کریم، اجرای تواشیح و پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، از سخنرانی حجت‌الاسلام رجنی را نیز بهره‌مند شدیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس شعار امسال طرح آرامش بهاری را در قالب شعار مرکز افق؛ طرحی نو در بقاع متبرکه با رویکرد ارتقاء سطح خدمات اجتماعی و فرهنگی و قرآنی در این بقاع دانست و اضافه کرد: امیدواریم امسال نیز همچون گذشته استقبال بی‌شمار زائران و مسافران نوروزی را شاهد باشم.

محبی با تاکید بر برپایی نماز جماعت در هر سه وعده صبح، ظهر و مغرب در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری، افزود: در اجرای طرح آرامش بهاری امسال چهار مبلغ شیعه و سنی بومی آقا و پنج مبلغ بومی خانم به همراه چهار مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم به فعالیت‌های فرهنگی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول