اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

فارس گزارش می دهد

راهیان نور مشق عشق را در جبهه های دوران دفاع مقدس از بر می کنند

قدمگاهی متبرک به نام و یادشهداء هرساله میزبان قدوم مسافران راهیان نور است. خیل عظیمی از نوجوانان و جوانان که مشتاقانه در فراغت عید نوروز مشق عشق را در جبهه های دوران دفاع مقدس از بر می کنند.

راهیان نور مشق عشق را در جبهه های دوران دفاع مقدس از بر می کنند

به گزارش خبرنگار فارس از البرز، قدمگاهی متبرک به نام و یادشهداء هرساله میزبان قدوم مسافران راهیان نور است. خیل عظیمی از نوجوانان و جوانان که مشتاقانه در فراغت عید نوروز سال جدید را در جوار شهداء تحویل می کنند و در این میزبانی پرنور ارادت آسمانیان را به حضرت دوست مشق زندگی خویش می سازند.

دهلاویه، دوکوهه، طلائیه و معراج الشهداء در شلمچه همه از مناطق متبرک به خون سرخ شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس است که در جنوب ایران به عنوان مناطق جنگی جنوب ایران نامیده می شود.

نخستین منزل در جبهه جنوب برای مسافران راهیان نور دوکوهه است، آنجا که عطر خاطره مردانی از جنس خورشید تبلور ایمان و ارادت به ساحت مقابل دوست است که در بزم ولایت و ایمان خلاصه شده است.

خمپاره ها و ترکش های برجای مانده بروی ساختمان های بلند دوکوهه همچنان روزهای سخت جنگ را نشان می دهد، آن زمان که نیروهای بسیج و سپاه در قالب گردان ها پرآوازه در این مکان آموزش های نظامی می دیدند و نیمه های شب در ضیافت عاشورایی باور هر یک خلوتی را برای خود می یافتند تا برای میدان نبرد خود را آماده کند.

اسماعیل زمانی استاد دانشگاه و راوی راهیان نور در گفت و گو با خبرنگار فارس در این خصوص که ارزیابی شما از بیان واقعه دوران دفاع مقدس برای نسل امروز در مناطق جنگی چیست؟ گفت: بیان وقایع دوران دفاع مقدس بیانگر اهتمام نسلی است، که در سخت ترین شرایط توانست حماسه و وقایعی را رقم بزند که دنیا همچنان بر عظمت آن صحّه می گذارد.

این راوی راهیان نور افزود: نسل جوان امروز در مقابل دنیای زیاد خواه و قدرت طلب  نیازمند تبیین اندیشه هاست؛ در دوران دفاع مقدس اندیشه هایی بروز کرد که در تاریخ کهن ایران ثبت شده است که نیازمند واکاوی است و این متناسب با این مطلب است که تمام دشمنان اسلام مهاجم شده اند و ما مستلزم بسیج شدن در مقابل این تهاجم هستیم.

زمانی در پاسخ به این پرسش که سال ها از دوران دفاع مقدس می گذرد با این وصف راهیان نور هرساله باشکوه از سال ها قبل برگزار می شود، علل این جذابیت برای مخاطبان چیست؟ بیان کرد: نسل جوان امروز در مقابل طوفانی از اتفاقات فضای مجازی و تبلیغات بیگانگان نیازمند اصول و بروز این اندیشه هاست .

بقایای دوران دفاع مقدس کمک کننده ی نسل امروز است 

وی در خصوص مهم ترین اقداماتی که برای برپایی هرچه بهتر راهیان نور می توان انجام داد، توضیح داد: مهم ترین عامل برای رشد برنامه راهیان نور هدف گذاری است .

به گفته زمانی، هدف راهیان نور آشنا کردن نسل جوان و دانشجو با واقعیت های دوران دفاع مقدس می باشد و مهم ترین عامل هدف گذاری و برنامه ریزی برای آن  هدف است.

این استاددانشگاه مطرح کرد: آینده نگری کمک کننده این راه است، آینده این انقلاب و نهضت و سبک زندگی که حضرت امام خامنه ای اشاره می کنند برگرفته از سبک زندگی دوران دفاع مقدس است.

وی در بخش پایانی سوالات در خصوص برجسته ترین خاطره ای که از شهدا در مناطق دو دوران دفاع مقدس در خاطر دارد، بیان کرد: شهید مجتبی مداح، دانشجوی دانشگاه تهران به عنوان فرمانده قواص قبل از  عملیات والفجر 8  به نکته ی اشاره کرد که همیشه در خاطرم است.

زمانی تصریح کرد: این شهید والامقام تعریف می کند که برای راضی کردن مادرم برای اعزام ، یک روزی که خواب بود  با وضو چشمانم را به کف پای مادرم نزدیک کردم و بعد از نماز وقتی مادرم بیدار شد رضایت خود را اعلام کرد. 

راهیان نور کاروانی برگرفته از دانش آموزان و دانشجویانی است که با درک باورهایی آمیخته با ایمان مردمانی از جنس نور سبک زندگی آمیخته با فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل امروز تبیین می کند.

جز این نیست که جهاداکبر مبارزه با هوای نفس است و امروز این دانش آموزان و دانشجویان در قالب راهیان نور جا پای آنانی می نهند که روزگاری فارغ از وابستگی های دنیوی قدم در راه معرفت نهاده اند.

انتهای پیام/گ/1107/س/3

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول