اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امام جمعه بندرترکمن:

حضور مسؤولان در جمع سیل‎زدگان بیشتر شود/ نژادپرستی و تروریست‎پروری از خصلت‎های غرب وحشی است

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به بحران سیل در گلستان گفت: در این شرایط مسؤولان تلاش خود را بیشتر کنند و به طور قطع حضور بیشتر مسؤولان در جمع مردم سیل‎زده موجب التیام و تسکین دل آنها خواهد شد.

حضور مسؤولان در جمع سیل‎زدگان بیشتر شود/ نژادپرستی و تروریست‎پروری از خصلت‎های غرب وحشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرترکمن، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه شهرستان ترکمن با اشاره به بحران سیل در استان گلستان اظهار کرد: به لطف خداوند دستگاه‎های مختلف اجرایی پای کار آمدند اما باز هم انتظار بیشتری وجود دارد.

وی ادامه داد: گنبدکاووس چند روز اخیر درگیر بحران سیل بوده و احتمال ایجاد بحران در شهرهایی همچون آق‎قلا و گمیشان وجود دارد و در این شرایط از مسؤولان درخواست می‎کنیم تلاش خود را بیشتر کنند و به طور قطع حضور بیشتر مسؤولان در جمع مردم موجب التیام و تسکین دل مردم خواهد شد.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه مردم حتماً با مسؤولان همکاری کنند و روستاهایی که احتمال خطر آبگرفتگی وجود دارد و هشدار دریافت کردند نسبت به تخلیه روستاها اقدام کنند، تصریح کرد: مردم برای تخلیه روستاها همکاری داشته باشند و علما نیز در این امر با مردم همکاری کنند.

منصوری با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی در گمیشان وجود دارد لذا باید سعی شود خسارت‎های جانی ناشی از سیل کاهش یابد، افزود: به همت فرمانداری و مسؤولان بندرترکمن مکان‎هایی برای اسکان سیل‎زدگان گمیشان اختصاص یافته و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، آستان قدس رضوی، بنیاد برکت و ... در این زمینه همکاری کردند و بخشی از امکانات امدادی را در بندرترکمن مستقر کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز حدود 2 هزار و 500 غذای گرم توسط بنیاد برکت و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) طبخ شد که بخشی از آن در آق‎قلا توزیع شد و مابقی آن امشب در بین روستاهای گمیشان توزیع خواهد شد.  

امام جمعه بندرترکمن در بخش دیگر از سخنانش به فرامین مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: معظم‎له در دیدار با مردم در حرم امام رضا(ع) به چهار موضوعِ «مسائل مربوط به سال ۹۸»، «مسائل جمهوری اسلامی با دولت‎های غربی»، «مسأله اقتصاد و شعار رونق تولید» و «سخنی با جوانان عزیز درباره کشور و انقلاب و آینده» سخن گفتند.

منصوری ادامه داد: معظم‎له در این دیدار مشکل عمده کشور را «مشکل اقتصادی و مسأله معیشت قشرهای ضعیف» دانستند و فرمودند که بخشی از این مشکل ناشی از تحریم‎های اروپا و آمریکا است و بخش دیگرِ آن به نقائص درونی و ضعف‎های مدیریتی بازمی‌گردد.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند که هم تحریم می‌تواند برای کشور به فرصت تبدیل شود و هم مشاهده ضعف‎ها و نقایص، تجربه‌ای گرانبها برای آینده و برای مدیریت سال‎های بعد کشور ایجاد خواهد کرد و در ادامه فرمودند البته دشمنان نیز به برتری دفاعی ایران اعتراف، و تلاش دارند آن را وسیله‌ فشار قرار دهند اما این اتفاق نخواهد افتاد و جمهوری اسلامی به کوری چشم آنها تقویت بنیه دفاعی خود را ادامه خواهد داد.

امام جمعه بندرترکمن بیان کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین از مجلس شورای اسلامی کشورمان گلایه کردند و فرمودند کنگره در دو سال گذشته، ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی ارائه و یا تصویب کرده است که البته باید از مجلس خودمان هم گلایه و سؤال بکنیم که مجلس شورای اسلامی تاکنون چند طرح و یا لایحه علیه خباثت‎های آمریکا ارائه یا تصویب کرده است؟

منصوری اضافه کرد: معظم‎له همچنین به برخی افراد و رسانه‎ها که در داخل، به‎دنبال بزک کردن غرب و روتوش خباثت‎های غربی‎ها هستند اشاره کردند و فرمودند این افراد و رسانه‎ها که نمی‎خواهند افکار عمومی متوجه باطن شرارت‎آمیز دولت‎های ظاهرالصلاحی همچون انگلیس و فرانسه شوند، در واقع همان تقی‎زاده دوران پهلوی هستند که می‎گفت باید از فرق سر تا نوک پا، غربی شد.

وی در ادامه شهادت 54 مسلمان در مسجد نیوزلند توسط یک مسیحی افراطی را محکوم کرد و یادآور شد: همه مسلمانان این مسجد مهاجر بودند که از کشورهای مختلف در نیوزلند زندگی می‎کردند.

امام جمعه بندرترکمن تأکید کرد: گرچه نخست وزیر نیوزلند برای همدردی با مسلمانان روسری پوشید و در جمع خانواده‎های داغدار حضور یافت اما رسانه‎های جهان در برابر این اتفاق تلخ برخوردهای عجیبی داشتند و برخی از این رسانه‎ها از جمله بی‎بی‎سی علاوه‎بر اینکه این جنایت را محکوم نکردند آن را تروریستی نخواندند و با بی‎حرمتی اعلام کردند که تعدادی از مسلمانان در این حمله تلف شدند.

منصوری اضافه کرد: این خصلت غرب وحشی است که نژادپرست و تروریست‎پرور هستند و خشونت‎های تاریخی که توسط غربی‎ها در سراسر جهان اتفاق افتاده گواه این مسأله است.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول