اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

فعالیت 411 فروشگاه صنایع دستی در استان زنجان

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از فعالیت 411 فروشگاه صنایع دستی در استان زنجان خبر داد.

فعالیت 411 فروشگاه صنایع دستی در استان زنجان

الناز خدایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته قبل از عید نوروز تمهیدات لازم برای معرفی صنایع دستی استان فراهم شده است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به هماهنگی به عمل آمده با فروشگاه‌های صنایع دستی برای فعالیت در ایام نوروز به لحاظ سهولت در امور گردشگران نوروزی بیان کرد: تمهیدی فراهم شده است که گردشگران برای تهیه صنایع دستی دچار مشکل نشوند و فروشگاه‌ها در نقاط مختلف شهر زنجان و البته استان در دسترس باشد.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی امسال 411 فروشگاه صنایع دستی در استان زنجان و در ایام نوروز فعال است، اضافه کرد: همچنین امسال بازارچه‌های صنایع دستی نیز در برخی از شهرستان‌های استان فعال خواهد بود.

خدایی‌فرد با بیان اینکه بازارچه‌های موقت در مکان‌هایی دایر می‌شود که گردشگر وجود دارد، ولی فروشگاه نیست، گفت: بر همین اساس در سلطانیه، جنب غار کتله‌خور، قیدار، ماهنشان، ایجرود، ابهر و خرم‌دره هرکدام یک بازارچه موقت دایر می‌شود که البته امسال همچون سنوات گذشته بازارچه صنایع دستی در کنار رختشویخانه دایر خواهد بود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: در بازارچه‌های موقت استان انواع صنایع دستی استان زنجان از جمله مس، ملیله، چارق، چاقو عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک از صنایع دستی استان برند بوده و از بهترین مواد اولیه ساخته شده است، تصریح کرد: یکی از پرفروش‌ترین صنایع دستی استان چاقو است که استقبال گردشگران از آن بسیار بالا است.

خدایی‌فرد همچنین به منحصر به فرد بودن صنایع مسی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته  مس زنجان با بیشترین فروش رتبه‌ نخست را به خود اختصاص داد و چاقو، ملیله به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم فروش قرار گرفتند.

لازم به ذکر است، صنایع دستی استان زنجان شامل هنرهای دستی مسگری، ملیله‌کاری فرش زنجان، چاروق دوزی، چاقوسازی، ملیله‌کاری است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول