اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طرح پیشنهادی سوئیس به واشنگتن برای تسهیل مبادلات کالاهای بشردوستانه با ایران

مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی طرح پیشنهادی سوئیس برای ایجاد یک کانال پرداخت جهت تسهیل مبادلات مربوط به فروش دارو، تجهیزات پزشکی و برخی اقلام دیگر به ایران هستند.

طرح پیشنهادی سوئیس به واشنگتن برای تسهیل مبادلات کالاهای بشردوستانه با ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی طرح پیشنهادی سوئیس برای ایجاد یک کانال پرداخت جهت تسهیل مبادلات مربوط به فروش دارو، تجهیزات پزشکی و برخی اقلام دیگر به ایران هستند. 

شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» یکشنبه گزارش داده طرح سوئیس، راه‌اندازی یک کانال پرداخت برای ترغیب بانک‌های سوئیس جهت انجام تراکنش‌های مربوط به معاملات دارو، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام بشردوستانه را شامل می‌شود.  

مبادلات کالاهای انسانی در حال حاضر نقض قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران محسوب نمی‌شود، اما هشدارهای دولت آمریکا به شرکت‌های اروپایی در خصوص همکاری با بازار ایران موجب شده بانک‌های خارجی حتی از انجام تراکنش‌های مجاز برای مبادلات مربوط به ایران هم حذر کنند.

منابع مطلع به ان‌بی‌سی‌نیوز گفته‌اند مقام‌های سوئیس به خزانه‌داری آمریکا پیشنهاد احیای مدلی را داده‌اند که در دولت قبلی آمریکا، قبل از حصول توافق هسته‌ای برجام، برای مبادله کالاهای انسانی با ایران به کار گرفته شد.

مطابق این طرح، بانک‌های سوئیس، تراکنش‌های مربوط به معاملات میان شرکت‌های سوئیسی یا اروپایی برای فروش دارو، غذا و سایر اقلام انسانی به شرکت‌های ایرانی را بر عهده می‌گیرند. 

مقام‌های سوئیس به دنبال دریافت اطمینان بیشتر از وزارت خزانه‌داری و برطرف کردن نگرانی‌های بانک‌های سوئیسی برای تسهیل تراکنش‌های بانکی شرکت‌های اروپایی صادرکننده اقلام انسانی به ایران هستند.  

هنوز مشخص نیست که آیا دولت آمریکا به طرح سوئیس چراغ سبز نشان خواهد داد یا خیر. خزانه‌داری آمریکا از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده است. 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول