اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس گزارش می‌دهد

آخرین وضعیت مدارس سیل‌زده/ درهای مدارس به روی سیل‌زدگان باز است

در پی بارندگی شدید و وقوع سیل در استان‌های مختلف، درهای مدارس به روی سیل‌زدگان گشوده شد.

آخرین وضعیت مدارس سیل‌زده/ درهای مدارس به روی سیل‌زدگان باز است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور به ویژه در استان‌های گلستان و مازندران و آسیب به مردم و خانه‌های‌شان، موجی از غم در دل مردم نشانده است و هر فردی تلاش می‌کند به هموطنان سیل‌زده کمک کند.

* آبگرفتگی و آسیب 256 مدرسه در پی وقوع سیل گلستان

احسان گوهری راد، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از آب گرفتگی و آسیب 256 مدرسه در پی وقوع سیل گلستان خبر داد.

گوهری راد افزود: در پی بارندگی های شدید و وقوع سیل در استان گلستان که سبب آسیب جدی به چندین شهرستان شد علی‌رغم تلاش‌های صورت پذیرفته توسط مجموعه آموزش و پرورش استانبه تعدادی از مدارس استان نیز آسیب‌هایی وارد شد.

گوهری راد ادامه داد: در پی اداره کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران به تمام مدیران شهرستان اعلام کردیم تا آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند. وی انتقال سیستم‌های رایانه‌ای و وسایل سمعی و بصری را به نقاط امن در شهرستان از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان همچنین از پیگیری جدی و دستور وزیر آموزش و پرورش برای جبران سریع خسارت‌ها و آسیب‌های وارده به مدارس خبر داد.

* اسکان مهربانی

در پی وقوع سیل ویرانگر در تعدادی از شهرستان‌های استان گلستان، مدارس این استان در خدمت اسکان سیل‌زدگان قرار گرفت.

 آموزش و پرورش استان گلستان با در اختیار قرار دادن مدارس و تجهیز آنها و حضور پررنگ فرهنگیان در مناطق آسیب دیده، از نخستین لحظات وقوع سیل در خدمت هموطنان سیل‌زده بود.

* اسکان مردم در مدارس کرمانشاه

آموزش و پرورش استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای، آمادگی خود را جهت پذیرش رایگان مهمانان نوروزی اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع مسافران و مهمانان عزیز نوروزی در استان کرمانشاه می‌رساند؛ از آنجا که به دلیل بارش رحمت الهی، پارک‌ها و فضاهای سبز امکان استراحت و سکونت موقت را به شما نمی‌دهد، آموزش و پرورش استان، آمادگی خود را جهت پذیرش رایگان شما اعلام می‌دارد. لطفا به نزدیک‌ترین ستاد اسکان آموزش و پرورش در شهر کرمانشاه و سایر شهرستان‌ها مراجعه کنید».

به دستور مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، رﺅسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در حال گشت‌زنی در تمام پارک‌های استان جهت هدایت مردم با احترام ویژه به مدارس آماده‌ پذیرش از مهمانان به صورت رایگان هستند.

* خسارت برخی مدارس در شهرستان‌های مازندران

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به خسارات سیل اخیر گفت: برخی مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش در شهرستان‌های بابل، جویبار، ناحیه دو ساری، نکا، سیمرغ، میاندورود و منطقه چهاردانگه خسارت دیدند اما این خسارت‌ها، فرآیند آموزش را مختل نمی‌کند و همکاران ما در تلاش هستند تا پیش از اتمام تعطیلات نوروزی، وضعیت مدارس را بهسازی کنند.

وی به مواردی از خسارات به مدارس اشاره کرد و گفت: «تخریب دیوار»، «آبگرفتگی ساختمان، محوطه و سرویس‌های بهداشتی همراه با رسوب حجم بالای گل و لای»، «تخریب دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیک از جمله کامپیوتر، یخچال، تلویزیون، تجهیزات آزمایشگاهی، دستگاه کپی، ویدئو پروژکشن و تخته هوشمند»، «خسارت کلی به مواد شیمیایی موجود در انبار و آزمایشگاه‌ها» و «ریزش سقف» بخشی از خسارات سیل اخیر به مدارس و مجموعه‌های وابسته به آموزش و پرورش شهرستان‌ها و منطقه مذکور است.

* آماده باش معاونان مدیرکل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان لرستان

طبق دستور رضا زینی‌وند مقدم رئیس کمیته اسکان نوروزی لرستان، تمام معاونان و همچنین مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که احتمال سیلاب در آن مناطق وجود دارد تا پایان بارندگی‌های این هفته باید در آمادگی کامل باشند و مدارس و فضاهای مستحکم و امن این دستگاه را در صورت لزوم به منظور اسکان اضطراری به صورت رایگان در اختیار مسافران و مردم قرار دهند.

در جلسه کمیته اضطرار اسکان، هر یک از معاونین اداره کل مسئول نظارت بر امر اسکان شهرستانی تعیین شده و تمام نمازخانه های مدارس، سالن های ورزشی سرپوشیده و مدارس خارج از سیستم اسکان نوروزی نیز برای اسکان اضطراری تا پایان هفته پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

همچنین طی بخشنامه ای موارد ذیل برای  اجرا به شهرستان‌ها و مناطق این استان ارسال شده است:

1-تمامی تمهیدات  لازم برای افزایش ظرفیت اسکان مهمانان نوروزی از قبیل آماده‌سازی سالن‌های ورزشی و نمازخانه های مدارس در ستادهای اسکان پیش‌بینی شود.

2-سیستم‌های گرمایشی، لوله‌های دود کش، سیستم برق کشی خصوصاً تابلوهای برق، عایق پشت بام و مسیرهای خروجی آب و فاضلاب تمامی مدارس و اماکن محل اسکان مجدد مورد بازرسی دقیق قرار گیرد.

3- تمامی مدارس حواشی جاده های استان در حالت آماده باش برای اسکان اضطراری مهمانان نوروزی قرار گیرد.

4-تمام مسؤولان ستادهای اسکان در آماده‌باش کامل بوده و در دسترس باشند.

5-از بردن وسایل گاز سوز نظیر پیک نیک و غیره به داخل کلاس و سایر محل های اسکان برای پخت غذا و گرمایش ممانعت شود و تمهیدات لازم برای آماده‌سازی محلی مناسب برای این امر پیش‌بینی شود.

 6-آدرس تمامی محل‌های اسکان در اختیار نیروی انتظامی، اورژانس و سایر دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

* نشست فوق‌العاده ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان یزد

علی دهقان بهاء آبادی معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل یزد از اسکان تمام اتاق اداری به اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: مفروش کردن سالن‌های ورزشی، در اختیار گرفتن حسینیه‌ها و سالن‌های نمایشگاه‌ها و پارکینگ‌های مسقف شهرداری نیز جهت اسکان مسافران نوروزی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول