اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فرماندار تکاب خبر داد

نجات 2 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در جاده‌های منتهی به تکاب در شب گذشته

فرماندار تکاب گفت: راهداران بیش از دو هزار مسافر و گردشگر نوروزی را که شب گذشته در جاده‌های منتهی به این شهرستان گرفتار برف و کولاک شده بودند، نجات دادند.

نجات 2 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در جاده‌های منتهی به تکاب در شب گذشته

علی مکرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: این مسافران نوروزی، سرنشینان بیش از 700 دستگاه خودرو بودند که در سه محور مواصلاتی تکاب - شاهین دژ، تکاب - دوراهی ایرانخواه و تکاب - تخت سلیمان به علت بارش برف و کولاک قادر به ادامه مسیر در این جاده‌ها نبودند.

وی خاطرنشان کرد: سه اکیپ از راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان در مدت دو ساعت این محورها را برف‌روبی و بازگشایی کرده و خودروهای مسافران نوروزی را پس از امدادرسانی به ادامه مسیر هدایت کردند.

فرماندار تکاب به عدم رعایت موارد ایمنی و اطلاعیه‌های سفر‌های جاده‌ای از سوی رانندگان اشاره کرد وافزود: خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی منتهی به تکاب فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات سفر زمستانی بوده و به علت لغزندگی جاده ناشی از بارش برف بهاری از تردد در گردنه‌های سخت‌گذر مایین‌بلاغ و ایرانخواه و محور تخت سلیمان بازمانده بودند.

وی تصریح کرد: این مسافران نوروزی از استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، تهران، اردبیل، زنجان، کردستان و قم برای بازدید از آثار تاریخی و باستانی و سپری کردن تعطیلات نوروزی خود تکاب را انتخاب کرده بودند که متاسفانه در جاده‌های منتهی به تکاب با برف و کولاک مواجه شدند.

مکرمی بیان کرد: همچنین شب گذشته کولاک شدید، گردشگرانی را که از بازدید مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در حال بازگشت بودند، گرفتار کرد که با تلاش راهدان این محور بازگشایی شده و مسافران نوروزی بدون هیچ حادثه جاده‌ای نجات یافتند.

وی با اشاره به تلاش مستمر و شبانه راهداران برای بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان اظهار داشت: هم اینک جاده‌های منتهی به تکاب با وجود لغزندگی و تداوم کولاک در برخی گردنه‌های سخت‌گذر، باز است و تردد در آنها جریان دارد.

فرماندار تکاب اظهار کرد: همچنین روز گذشته امدادگران هلال احمر تکاب به 126 دستگاه خودرو سواری و باری با 506 نفر مسافر در مدت پنج ساعت در جاده‌های برفی این شهرستان خدمات امدادی ارائه کردند.

مکرمی با بیان اینکه ادارات خدمات‌رسان و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران تکاب برای امدادرسانی به مسافران نوروزی و تامین سلامت جاده‌ها در آماده‌باش کامل هستند، گفت: عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان به طور مستمر و بی‌وقفه انجام می‌شود.

انتهای پیام/1054/ پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول