اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

در یک سال گذشته انجام شد

ایجاد 2 هزار و 870 فرصت شغلی جدید برای مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از ایجاد 2 هزار و 870 فرصت شغلی جدید برای مددجویان زنجانی خبر داد و گفت: اغلب این مشاغل پایدار هستند.

ایجاد 2 هزار و 870 فرصت شغلی جدید برای مددجویان زنجانی

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با فعالیت مناسب مجموعه، همراهی مطلوب مسؤولان استانی و شهرستانی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این نهاد در بخش‌های مختلف  طی سال گذشته به‌صورت کامل محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: با هدف بسترسازی برای اشتغال پایدار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان، بیش از 40 میلیارد و 693 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع داخلی این نهاد و منابع بانکی پرداخت‌ و برای 2 هزار و 870 مددجوی زنجانی شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از عوامل مهم تحقق کامل برنامه‌های هدف‌گذاری شده کمیته امداد استان زنجان در سال گذشته افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد بوده است، افزود: برخلاف چالش‌های اقتصادی در سال گذشته با افزایش مشارکت خیران و هم‌افزایی آن با منابع داخلی این نهاد، صف انتظار برای دریافت خدمت از کمیته امداد استان زنجان در بخش‌های مختلف از بین رفت.

صفری با تأکید بر اینکه راهبرد کمیته امداد استان زنجان توسعه بعد مردمی و افزایش مشارکت اجتماعی اقشار مختلف جامعه در فرآیند فقرزدایی و توانمندسازی نیازمندان است، ادامه داد: وظیفه کارگزاران محرومیت‌زدایی در نهاد مقدس و انقلابی کمیته امداد، اعتمادزایی با هدف زمینه‌سازی برای تقویت حضور مردم در حوزه مبارزه با فقر و ترویج و توسعه همدلی و نوع‌دوستی در جامعه از طریق کار مفید و مؤثر در این بخش و مردمی کردن فعالیت‌های این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به «رونق تولید»، گفت: توسعه فعالیت‌های اشتغالزایی این نهاد و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جامعه هدف با تأکید بر طرح‌های نو، خلاقانه و دانش‌بنیان باید در اولویت کاری همه بخش‌های کمیته امداد استان زنجان قرار گیرد.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان متناسب با شعار سال و با تکیه‌ بر توصیه‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، ادامه داد: راهبرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت افزایش کمی و کیفی طرح‌های اشتغال با تأکید بر اشتغال پایدار و تولید محور برای جامعه هدف این نهاد و تزریق روحیه امید در اقشار ضعیف جامعه و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام است.

صفری با تأکید بر اینکه باید همه نگاه‌ها و تلاش‌ها در بخش‌های مختلف این نهاد به سمت تحقق شعار سال معطوف شود، ادامه داد: لازمه تحقق شعار سال در حوزه کاری کمیته امداد ارتقای تعاملات بین بخشی، انسجام و همگرایی در بخش‌های مختلف و فعالیت بر اساس اسناد بالادستی و شعار سال به‌عنوان نقشه راهبردی کشور در حوزه ایجاد اشتغال برای جامعه هدف این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه از راهبردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان برای تحقق شعار سال افزایش مشارکت و حضور مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد است، افزود: شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف کاری، تشکیل مجمع خیران کارآفرین و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری این نهاد به مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه همسو با برنامه‌ها از رویکردهای دیگر کمیته امداد استان زنجان در سال جدید است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/73005/ق40/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول