اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افتتاح‌، بازدید و نشست‌های صوری، آفت سیستم مدیریتی آذربایجان

افتتاح‌ها، بازدیدها و نشست‌های صوری، سال‌ها است که به آفت سیستم مدیریتی استان تبدیل شده‌ و کارکرد اصلی خود را از دست داده‌است ، بازدیدهایی که مثلاً «سرزده» هستند و نشست‌هایی که به اظهار فضل مدیران اجرایی می‌گذرد، اخبار هر روزه رسانه‌های ملی و محلی است.

افتتاح‌، بازدید و نشست‌های صوری، آفت سیستم مدیریتی آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در روزهای گذشته، با تلاش دسته‌جمعی شماری از مسئولان ارشد استانی و شهری، هتلی که از چند ماه پیش فعال بود، دوباره افتتاح شد.

 استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه شهردار تبریز، یک نماینده مردم تبریز در مجلس و یکی دو مدیر دیگر، هر کدام یک قیچی به دست گرفتند و روبان هتل تازه‌ساخت را بریدند تا به لیست اقامتگاه‌های کم‌رونق شهر تبریز، یک مورد دیگر اضافه شود.

نکته مهم این افتتاح، رفتار مسئولان حاضر است. با دیدن عکس افتتاح هتل، هر فرد تبریزدوستی، می‌تواند از خود بپرسد که چه به حال این شهر آمده که نامش، زمانی با پروژه‌های عظیم صنعتی و عمرانی در کشور سر زبان‌ها بود، اما امروز چند مدیر و نماینده‌ مجلس برای افتتاح یک هتل، صف بسته‌اند.

وقتی اجرای پروژه‌های حیاتی استان مانند قطار میانه، نیروگاه هریس، سد خداآفرین، بزرگراه اهر، انتقال آب ارس، آزادراه سهند و چندین و چند پروژه مهم دیگر، به کندی پیش می‌رود و پروژه‌های شهری نظیر مقره‌الشعرا، میدان آذربایجان و حاشیه‌نشینی‌ تبریز در رکود محض است، آیا روا است که وقت و اعتبار استاندار آذربایجان‌شرقی صرف افتتاح‌های تشریفاتی شود؟

چرا نباید این همت جمعی، مثلاً صرف تعیین‌تکلیف پروژه‌ مقبره‌الشعرایی شود که با وجود جایگاه نمادین و فاخر، در آن وضع ناراحت‌کننده به سر می‌بَرد؟

افتتاح‌ها، بازدیدها و نشست‌های صوری، سال‌ها است که به آفت سیستم مدیریتی استان تبدیل شده‌ و کارکرد اصلی خود را از دست داده‌است. طرح‌هایی که برای بار دوم و سوم افتتاح می‌شوند، بازدیدهایی که مثلاً «سرزده» هستند و نشست‌هایی که به اظهار فضل مدیران اجرایی می‌گذرد، اخبار هر روزه رسانه‌های ملی و محلی است.

 افزایش مراکز اقامتی، به خودی‌خود، امری پسندیده و اثرگذار است. اما وقتی پروژه گردشگری «تبریز 2018» به کمترین اهداف خود هم نرسید و نتوانست در روند پذیرش گردشگر تاثیرگذار باشد، چطور می‌توان از اقتصاد هتل‌داری خاطرجمع بود؟ 

البته ذکر یک نکته دیگر در مورد هتلی که چند روز پیش افتتاح شد، مهم است؛ و آن اینکه، هتل مزبور، پیش از این یکی از سینماهای قدیمی شهر تبریز بود. از این رو، تلاش متولیان هتل برای ایجاد یک سالن مستقل و شایسته، در مجاورت هتل قابل‌تقدیر است. چه خوب که این سالن با سردر مناسبی که یادآور همان سینمای قدیمی باشد، معرفی و به طور فعال، وارد جریان اکران فیلم‌های شهر شود.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول