اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بر اساس نظرسنجی فاکس‌نیوز؛

رای 2 تن از نامزدهای دموکرات بیش از ترامپ است

نظرسنجی یک شبکه خبری حامی رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد که در حال حاضر، وی از جهت تعداد آرا از دو نامزد انتخاباتی دموکرات عقب است.

رای 2 تن از نامزدهای دموکرات بیش از ترامپ است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری فاکس‌نیوز، از شبکه‌های آمریکایی نومحافظه‌کار و کاملا نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. در شرایطی که بازار نظرسنجی‌ها، کمتر از دو سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این کشور داغ است، شبکه خبری فاکس‌نیوز نیز روز یکشنبه گذشته (24 مارس) اقدام به انجام یک نظرسنجی کرده که نشان می‌دهد 51 درصد آمریکایی‌ها عملکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور را تائید نمی‌کنند.  در عین حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که 46 درصد مردم آمریکا نحوه عملکرد رئیس‌جمهور فعلی را تائید می‌کنند.

اما بر اساس نظرسنجی فوق، دو تن از کاندیداهای دموکرات که در حال رقابت برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سوی این حزب هستند، در حال حاضر رای بیشتری نسبت به دونالد ترامپ دارند. بر اساس این نظرسنجی، در رقابت مستقیم بین دونالد ترامپ و «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، بایدن رای 47 درصد آمریکایی‌ها و ترامپ رای 40 درصد آنها را کسب می‌کند.

در همین حال، در رقابت مستقیم بین رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با «برنی سندرز»، سناتور مشهور ایالت ورمونت نیز، سندرز با 3 درصد پیش است. در چنین رقابتی، دونالد ترامپ 41 درصد آرا و برنی سندرز، 44 درصد آرا را کسب می‌کنند.

ترامپ اما در رقابت مستقیم با دو نامزد دیگر دموکرات‌ها، «هریس» و «وارن»، با دو درصد اختلاف آرا پیش است.

میزان آرا تنها عامل تعیین‌کننده پیروزی نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیست و توزیع آرا در ایالت‌ها از میزان آرا مهم‌تر است. در نهایت نامزدی که بتواند تعداد الکترال بیشتری کسب کند، موفق به راهیابی به کاخ سفید می‌شود. در انتخابات 2016 نیز، تعداد آرای ترامپ از رقیب دموکراتش حدود سه میلیون رای کمتر بود اما با کسب تعداد الکترال بیشتر، رئیس‌جمهور آمریکا شد.

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هر ایالت صاحب تعدادی الکترال است. سهم الکترال هر ایالت برابر است با مجموع تعداد نمایندگان آن ایالت در مجلسین نمایندگان و سنا.

در انتخابات اخیر مجلس نمایندگان آمریکا که در آبان‌ماه گذشته برگزار شد، دموکرات‌ها توانستند از جمهوری‌خواهان پیشی بگیرند.

ترامپ در سال 2016 در حالی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شد که در اکثر نظرسنجی‌های معتبر، از رقیب دموکرات خود عقب بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول