اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس گزارش می‌دهد

شهر سازه‌های هزار ساله مقصدی جذاب و کمتر شناخته‌شده

شهر زواره معروف به گنجینه سازه‌های هزارساله و شهر ایثار و شهادت است که می‌تواند به عنوان یک گزینه کمتر شناخته شده اما با جاذبه‌های متنوع در لیست سفرهای نوروزی و بهاره قرار گیرد.

شهر سازه‌های هزار ساله مقصدی جذاب و کمتر شناخته‌شده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، شهر زواره معروف به گنجینه سازه‌های هزار ساله و شهر ایثار و شهادت است و اولین مسجد جامع چهار ایوانی کشور یعنی مسجد پامنار که وجود یک مناره 18 متری و شش محراب در این مسجد از خصوصیت منحصر به‌ فرد این بنا است نمادی از گنجینه‌های این شهر به شمار می‌رود.

همچنین یخچال قدیمی و قلعه سنگ بست که بعد از قلعه الموت مستحکم‌ترین قلعه ایران است، بازارچه سرپوشیده قدیمی، حسینیه‌های سرپوشیده و سرباز از دیگر جاذبه‌های تاریخی این شهر است.

یکی از شاخصه‌‌های مهم زواره وجود خانه کودکی عالم مبارز و مجاهد سیدحسن طباطبائی ملقب به مدرس است که گواه بر زندگی کردن این عالم مبارز تا سن 6 سالگی در این شهر بوده است.

از دیگر جاذبه‌های شهر زواره کویر بکری است که در دل این شهر قرار گرفته است؛ همچنین جنگل زیبای این شهرکه به باغ پرندگان تبدیل‌ شده یک نقطه عطف دیگر برای گردشگران فراهم کرده است.

سجاد تقوی مدیر داخلی نمایشگاه صنایع ‌دستی و تولیدات داخلی زواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با ویژه برنامه‌های نورزی این شهر می‌گوید: هر سال از 29 اسفند ماه تا بعد از ایام تعطیلات نوروزی غرفه‌هایی در مکان تاریخی حوزه علمیه امام محمدباقر زوراه برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه برپایی شور و انگیزه برای کشف کردن استعدادهای شهر بوده و همچنان که مشاهده می‌کنید افرادی که کارهای صنایع‌دستی و نقاشی روی تابلو و تولیدات خانگی داشته‌اند در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

در گوشه دیگری از این شهر تاریخی کارگاه قلم‌زنی توسط جوان خوش ‌ذوق  زواره‌ای برپا شده است. علیرضا عابدینی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با هنرش اظهار داشت: حدود 6 سال قبل با شرکت در کلاس‌ها در تهران کار قلمزنی را آموختم و بعد از چند سال به اصفهان مسافرت کرده‌ام و در انجام به ادامه کار پرداختم.

وی در رابطه با افتخارات خود گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای بنده شرکت در ساخت ضریح مطهر طلحه زینبییه بوده هست که امیدواریم در ماه‌هایی آینده جهت نصب به کربلای معلی انتقال داده شود.

عابدینی در پایان خواسته‌ای هم از مسؤولان داشت و اظهار کرد: از مسؤولان تقاضا دارم در سال رونق تولید، با افرادی نظیر بنده جهت ارتقای فعالیت به ویژه در حوزه زیرساخت‌هایی چون مکان فعالیت همکاری کنند؛ ما نیز آماده همکاری جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح شهرستان هستیم.

انتهای پیام/63094/ص10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول