اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بیانیه سه معارض سعودی علیه «محمد بن سلمان»

سه معارض عربستانی با صدور بیانیه‌ای سیاست‌های ولی‌عهد سعودی در «خاموش کردن صدای منتقدان» را موجب آوارگی و نابودی ملت و کشور خود دانستند.

بیانیه سه معارض سعودی علیه «محمد بن سلمان»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلطان العجمی»، «فارس الیامی» و «جابر المری» سه شخصیت معارض عربستانی با صدور بیانیه مشترکی علیه «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی موضع گرفتند.

این سه معارض سعودی گفتند: هنگامی که محمد بن سلمان، ولایت عهدی عربستان را برعهده گرفت، ما به ایجاد اصلاحات سیاسی، توسعه اقتصادی و حقوقی و پاکسازی دستگاه قضایی از فساد خوش بین بودیم؛ اما ناامید و شوکه شدیم.

به گزارش وبگاه خبری «العهد» عراق، سه معارض سعودی در این بیانیه که «مرزوق العتیبی» یک روزنامه‌نگار معارض عربستانی آن را منتشر کرد، افزودند: وضعیت ما شبیه ملتی است که در چنگ یک آدم احمق و بی‌پروا گرفتار آمده است که از هیچ کاری هراس ندارد. در حالی که کشور در حال نابودی و مردم هم به سمت آوارگی هستند، چون با پیوستن به اپوزیسیون مقیم خارج  می‌خواهند خود را از ولی‌عهد ستمگری همچون محمد بن سلمان نجات دهند.

طبق آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تعداد پناهجویان سعودی در سال 2017 در مقایسه با سال 2012، 318 درصد افزایش داشته است.

بنا به آمار این آژانس، تعداد پناهجویان سعودی در سال 2017 در حدود 815 نفر است، در حالی که در سال 2012 کم‌تر از دویست نفر بوده است.

به گزارش نیویورک تایمز، مقام‌های آمریکایی معتقدند ولی‌عهد عربستان یک سال پیش از ماجرای قتل جمال خاشقجی مجوز کمپینی محرمانه را با هدف ساکت کردن مخالفان از طرق مختلف نظیر استراق سمع، آدم ربایی، بازداشت و شکنجه شهروندان سعودی صادر کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول