اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه لبنان: جولان، سوری است و سوری باقی خواهد ماند

وزیر خارجه لبنان ضمن تأکید بر سوری بودن «جولان» اعلام کرد، موضع بیروت درباره این مسأله کاملا واضح است و تغییر نمی‌کند.

وزیر خارجه لبنان: جولان، سوری است و سوری باقی خواهد ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه هفته گذشته ( ۵ فروردین ۱۳۹۸) در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت. 

بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» شاخه لبنان، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در واکنش به این موضوع بر سوری بودن جولان تأکید کرد. وی گفت: جولان، سوری است و سوری باقی خواهد ماند، ساکنان آن هم عرب هستند؛ این حقیقتی تاریخی است که با تصمیماتی از اینجا و آنجا تغییر نخواهد کرد.

باسیل در کنفرانسی خبری با همتای بلغارستانی خود «کاترینا زاخاریئوا» در بیروت ادامه داد: هویت مزارع شبعا، تپه‌های کفرشوبا و روستای الغجر (در مرز با فلسطین اشغالی) نیز لبنانی است و لبنانی‌ها توانایی خود برای ثابت کردن حقوقشان بویژه در موارد مربوط به خاک و هویت را ثابت کرده‌اند. رژیم اشغالگر جایی بر سرزمین ما ندارد. موضع ما واضح است، جولان اشغالی، سوری است و سوری باقی خواهد ماند.

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است. 

جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد. جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول