اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروه‌های فلسطینی: امروز روزی تاریخی و سرنوشت ساز در حیات ملت فلسطین است

نمایندگان گروه‌های فلسطینی حضور گسترده و میلیونی ملت فلسطین در راهپیمایی امروز بازگشت و رفع محاصره غزه را روزی تاریخی و سرنوشت ساز توصیف کرده و به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه حمله به این تجمع مسالمت آمیز هشدار دادند.

گروه‌های فلسطینی: امروز روزی تاریخی و سرنوشت ساز در حیات ملت فلسطین است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ابوحمزه، سخنگوی نظامی گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به دشمن صهیونیستی درباره ریختن خون فلسطینیان در سالروز راهپیمایی بازگشت هشدار داده و گفت، کشتار غیرنظامیان ارمغانی برای آن جز جنگ نخواهد داشت.

ابوحمزه جمعه شب طی نطقی مهم، همه اقشار ملت فلسطین را به شرکت در راهپیمایی باشکوه سالروز روز زمین و ورود به دومین سال از برپایی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن حلقه محاصره دعوت کرد و گفت: ما می‌خواهیم پیام مقاومت و مبارزه مسالمت‌آمیز را به اشغالگران و توطئه‌های آن‌ها برای نابودی مسأله فلسطین برسانیم.

به گزارش فلسطین الیوم، ابوحمزه گفت: ملت فلسطین تصمیم آشکار و شفاف خود را برای پایان دادن به محاصره ظالمانه صهیونیست‌ها علیه غزه اتخاذ کرده و هیچ کدام از اقدامات دشمن، ملت فلسطین را از مقاومت بازنمی‌دارد، چرا که دیگر تحت هیچ شرایطی تحت محاصره به سر نخواهیم برد.

سخنگوی جهاد اسلامی در پایان سخنان خود گفت: ما به ملت خود که همواره وفادار به مقاومت بوده است، اتکا داریم و تاکید می‌کنیم که این ملت، صخره محکمی است که امواج سهمگین توطئه‌ها را ناکام خواهد گذاشت.

در همین راستا نمایندگان گروه های فلسطینی در کمیته ملی راهپیمایی‌های بازگشت و رفع محاصره ضمن تاکید بر آمادگی این گروه‌ها برای برپایی راهپیمایی ملیونی امروز (30 مارس) گفتند: امروز روزی متفاوت و سرنوشت ساز در حیات ملت فلسطین است.

به گزارش وبگاه خبری الرساله، «محمد الحرازین»، نماینده جهاد اسلامی در کمیته ملی راهپیمایی‌های بازگشت از برنامه اجرایی بزرگ این کمیته برای موفقیت این روز تاریخی و سرنوشت ساز در حیات ملت فلسطین گفت: برنامه راهپیمایی امروز بر مبنای آمادگی‌های میدانی و بسیج رسانه بوده است که از قریب به یک ماه پیش آغاز شد و از روز چهارشنبه همه رسانه‌ها و تریبون‌های مساجد، مردم را دعوت به حضور در این گردهمایی باشکوه کردند.

وی پیش بینی کرد، با حضور گسترده و احتمالا میلیونی مردم در راهپیمایی امروز بازگشت در غزه تحولی بزرگ و تاریخی در راهپیمایی‌های بازگشتی که سال نخست آن به پایان رسیده رقم بخورد و موید تداوم این رویداد به رغم تلاش‌های ناکام اشغالگران برای توقف آن باشد.

الحرازین با بیان اینکه محل‌های تجمع مردم در راهپیمایی امروز همه نقاط تماس با سرزمین‌های اشغالی را شامل می‌شود، افزود: کمیته ملی راهپیمایی بازگشت مکان‌های مخصوصی را در طول مرز برای حضور حداکثری ملت فلسطین آماده کرده است.

نماینده جهاد اسلامی مهم ترین پیام گردهمایی بزرگ امروز ملت فلسطین را یکپارچگی همه احزاب و گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم اشغالگر و ایستادگی آنها برای بازپس گیری همه حقوق سلب شده آنها  از چنگ دشمن صهیونیستی و رفع محاصره غزه عنوان کرد.

«عبداللطیف القانوع»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز راهپیمایی امروز بازگشت در غزه را به منظور تاکید بر «حق بازگشت فلسطینیان» و «صیانت از سرزمین فلسطین» توصیف کرد و گفت: ملت ما گزینه‌ای جز رفع محاصره غزه ندارد.

وی افزود: رژیم اشغالگر باید پیام این تجمع باشکوه ملت فلسطین را دریافت کرده و خواسته‌های ملت فلسطین برای تحقق حق بازگشت و تثبیت توافق‌های بین خود و گروه‌های مقاومت را بدون حیله گری و وقت‌کشی در اجرای آن پاسخ بدهد.

نماینده حماس تاکید کرد: راهپیمایی‌های بازگشت این پیام خود را به همه دنیا مخابره می‌کند که ملت فلسطین صاحب واقعی سرزمینشان هستند و حضور امروز میلیونی آنها کاملا مسالمت آمیز و شکلی از اشکال مقاومت است.

چشمگیر و متفاوت

«ماهر مزهر»، عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین و عضو کمیته ملی راهپیمایی‌های بازگشت هم تاکید کرد: امروز روزی متفاوت در تاریخ ملت فلسطین است و به همه دنیا می‌گوییم که ما این گزینه ملی و مردمی را از دست نمی‌دهیم.

وی به رژیم صهیونیستی درباره حمله عمدی به تظاهرات کنندگان هشدار داد و گفت: راهپیمایی‌های بازگشت و رفع محاصره تا تحقق همه اهدافش ادامه خواهد داشت هر چقدر هم که سیاست‌ها برای اعمال فشار و چانه زنی بر سر حقوق ملت فلسطین به منظور توقف مبارزه عادلانه و برحق ملت ما ادامه دارد.

ماهر تصریح کرد: راهپیمایی‌ها آمده تا به همه دنیا بگوید ما از هیچ کاری برای دستیابی به شرافت آزادی، استقلال کامل و پاک کردن سرزمینمان از لوث رژیم صهیونیستی دست برنخواهیم داشت.

وی گفت: مرحله سیاسی خطرناکی که مسأله فلسطین با آن روبروست درخواست فوری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای برگزاری نشست فوری گروه‌ها به منظور دستیابی به توافقی بر سر یک برنامه ملی یکپارچه را می‌طلبد که مقاومت ملت ما را در برابر سیاست‌های خصمانه رژیم اشغالگر تقویت کرده و به این وضعیت شکاف سیاه پایان می‌دهد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول