اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/10فروردین 97

تماشاخانه سپند به دنبال راه اندازی کمپانی تئاتر است/ «زایش» در تالار مولوی

مدیر تماشاخانه سپند عنوان کرد که این تماشاخانه قصد دارد طی امسال وارد حوزه تولید شده و راه اندازی کمپانی تئاتر سپند یکی از مهم ترین چشم اندازهایش در سال جدید است.

تماشاخانه سپند به دنبال راه اندازی کمپانی تئاتر است/ «زایش» در تالار مولوی

به گزارش خبرنگار تیاتر خبرگزاری فارس،  یک هفته مانده به آغاز اجرای نمایش یک ساعت آرامش به کارگردانی سید جواد روشن، پوستر رسمی این نمایش با طراحی مهدی دوایی رونمایی شد. 

در این نمایش (به ترتیب ورود) امیرمهدی ژوله، معصومه کریمی، مهدی ذاکر حسینی، ارسطو خوش رزم، وحید نفر، الهه شه پرست و ابوذر ساعدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش یک ساعت آرامش، نوشته فلوریان زلر است که با ترجمه حمیدرضا امان پور قرایی و حامد امان پور قرایی و کارگردانی سید جواد روشن از ۱۹ فروردین ماه ساعت ۱۹:۴۵ در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه خواهد آمد.

نحوه ارسال اثر: آثار خود و همچنین اطلاعات فردی خود را در فایلinfo@classroomtheatre.irعلاقه مندان به شرکت در فراخوان میتوانند ارسال نمایند. گاه شمار فراخوان: آخرین فرصت ارسال آثار هجدهم فروردین و داوری آثار بیستم فروردین، اعلام آثار راه یافته به نمایشگاه: اعلام آثار راه یافته :۲۳ فروردین ماه و زمان بر پایی نمایشگاه : ۲۴ فروردین ۹۸ خواهد بود.  اعلام برگزیدگان و اهدای جوایز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر کلاسی خلاق انجام می شود.

لازم به ذکر است پیش فروش این اثر نمایشی از هفتم فروردین ماه و همزمان با روز جهانی تئاتر با تخفیف ویژه در سایت تیوال آغاز شده است.

*تماشاخانه سپند به دنبال راه‌اندازی کمپانی تئاتر است 

مدیر تماشاخانه سپند با اشاره به برنامه‌های این مجموعه در سال ۹۸ گفت: با پایان چند اثر در روزهای پایانی سال ۹۷، درخواست‌های متعددی برای اجرا در این تماشاخانه ثبت شد و سپند با وجود اینکه تنها حدود دو ماه از عمرش می‌گذرد در ایام نوروز درهای خود را به روی تماشاگران باز کرده است.
فرشاد حبیبی ادامه داد: در همین راستا نمایش «مرده‌خور» به کارگردانی یاشار رازپوش از روز چهارم فروردین و ساعت ۱۹.۳۰ در سالن شماره دوی این مجموعه روی صحنه رفته است. همچنین از ۱۵ فروردین نمایش‌های جدیدی همچون اولین تجربه کارگردانی مهتاب نصیرپور در سپند اجرا می‌شود.
مدیر تماشاخانه سپند همچنین یادآور شد: ما در مجموعه سپند از روزهای ابتدایی راه‌اندازی‌اش، حمایت از تئاترهای جوان و دانشجویی را در دستور کار داشته‌ایم اما در کنار آن، از دعوت گروه‌ها و کارگردان‌های حرفه‌ای هم غافل نمانده‌ایم؛ اما در سال جدید هدف‌گذاری کرده‌ایم تا با تخصصی‌تر کردن فعالیت‌های این مجموعه، از حضور آثار منتخب و چهره‌های سرشناس هنرهای نمایشی بهره‌مند شویم و نام سپند را به عنوان یک برند نمونه در میان سالن‌های تئاتر تثبیت کنیم.
حبیبی یادآور شد: این تماشاخانه با دو سالن فعال با ظرفیت مجموعا ۴۰۰ صندلی، یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های خصوصی تئاتر کشور است که در مدت زمان کوتاه فعالیتش توانسته به محلی جدی برای حضور هنرمندان صاحب‌نام و پر آوازه تئاتر مبدل شود.
او خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم تا امسال از یک پلتفرم تئاتری نیز در داخل مجموعه با ظرفیت حدود ۷۰ نفر رونمایی کنیم که فضایی مناسب برای تئاترهای تجربی و پرفورمنس‌ها خواهد بود.
این سرمایه‌گذار عرصه فرهنگ و هنر تاکید کرد: فعالیت‌های مجموعه تئاتری سپند تنها به این موارد ختم نمی‌شود؛ تماشاخانه سپند قصد دارد طی امسال وارد حوزه تولید نیز شده و صرفا به اینکه محلی برای اجرا باشد، بسنده نکند. راه‌اندازی کمپانی تئاتر سپند یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای ما در سال جدید است که به صورت جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.
حبیبی همچنین اجرای برنامه‌های نمایشنامه‌خوانی، پخش فیلم تئاتر و سایر برنامه‌های فرهنگی هنری را از دیگر اهداف سپند برای رونق شنبه‌های این تماشاخانه برشمرد.

*فراخوان بخش پوستر و عکس ششمین جشنواره تئاترخلاق منتشرشد

 ششمین جشنواره تئاتر خلاق فراخوان بخش پوستر و عکس این جشنواره را منتشر کرد.

امیردرفش رزم دبیر بخش پوستروعکس ششمین جشنواره تئاترخلاق با اعلام انتشار فراخوان بخش پوستر وعکس این جشنواره آخرین مهلت ارسال آثار به این بخش را ۱۸ فروردین ماه ۹۸ قید کرد.

دبیر بخش عکس وپوسترجشنواره تئاترخلاق برگزاری فراخوان هایی با عنوان پوستر و عکس در حوزه تئاتررا تاکید بر این موضوع  دانست که سبب می شود تئاتر کشور توجه ویژه  به اعلان ها و تبلیغات تئاتری داشته باشد. وی یادآور شد :«هنرهای تجسمی می توانند تاثیر به سزایی در جذب مخاطب و انتقال درست پیام  اثر نمایشی داشته باشد  و با توجه به وجاهت دانشگاهی این جشنواره در بخش پوستر و عکس، توجه ویژه خود را  به هنرمندان جوان و دانشگاهی اختصاص داده تا بتوانند دست به تجربه های جدید ، خلاق و بدیع در ارائه آثار بزنند .»

شرایط شرکت در فراخوان پوستر: در بخش پوستر، فقط تمامی اجرا های صحنه ای ، محیطی و نمایشنامه خوانی ششمین جشنواره تئاتر کلاسی خلاق امکان شرکت در این بخش را دارند.

شرایط شرکت در فراخوان عکس: در بخش عکس، تمامی آثار نمایشی در حوزه تئاتر دانشگاهی شهر تهران که  در سال ۹۷ به روی صحنه رفته اند و نیز تمامی اجرا های صحنه ای ، محیطی و نمایشنامه خوانی ششمین جشنواره تئاتر کلاسی خلاق امکان شرکت در این بخش را دارند.

*«زایش» در تالار مولوی به صحنه می رود

نمایش «زایش» به نویسندگی و کارگردانی امیرمهدی غرشی، از پانزدهم فروردین‌ ماه ۹۸ در تالار مولوی به روی صحنه خواهد رفت. این اثر، یازده خرده‌ روایت از وضعیت انسان امروز است که به واسطۀ تکنولوژی و به‌خصوص حضور مفرط در شبکۀ اجتماعی به انفعال شدیدی رسیده است. انسانی که بیشتر نیازهای ضروری و غیرضروری‌اش را از طریق آن تأمین می‌کند. این نمایش، زیرشاخۀ آثار گروتسک قرار می‌گیرد.

«زایش» در سال یک‌هزار و سیصدونودوچهار نوشته و اثر برگزیدۀ جشنوارۀ تئاتر مولوی شد. همچنین، این متن در هجدهمین جشنوارۀ تئاتر دانشگاهی، کاندید بهترین نمایشنامه در بخش نمایشنامه‌نویسی شده است.

پیش‌فروش بلیت تئاتر «زایش» از شنبه، دهم فروردین‌ماه آغاز شده است. این نمایش، از پانزدهم فروردین‌ماه هرروز، به غیر از شنبه‌ها، از ساعت ۱۹ در سالن کوچک تالار مولوی به نشانیِ خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شانزده آذر، شمارۀ شانزده به روی صحنه می‌رود.

*پیش فروش نمایش غلامرضا لبخندی آغاز شد

نمایش غلامرضا لبخندی به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج از هجدهم فروردین در سالن استاد حمید سمندریان  ساعت ١٩:١٥ به روی صحنه میرود.تینو صالحی، بهروز پناهنده، الهام شعبانی، غزاله جزایری، لبخند بدیعی، رضا بهرامی، حمید ملاحسینی، سمیه برجی، نجلا نظریان، مسعود انتظاری، غزاله رشیدی بازیگران نمایش غلامرضا لبخندى هستند.

تاراج پیش از این نمایش های قهوه تلخ، جوادیه، سوگواری قبل از مصیبت، ناتمام، عبدل میمون لات پا کوتاه را به صحنه برده است.نمایش غلامرضا لبخندی به قتل های زنجیره ای  غلامرضا خوشرو معروف به خفاش شب  در سال ٧٦ پرداخته و در همایش ملی اکبر رادی در سال گذشته نامزد دریافت بهترین نمایشنامه شده بود.

پیش فروش نمایش غلامرضا لبخندى در سایت تیوال آغاز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول