اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نایب رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس در گفت‌وگو با فارس

نمره مدیریت بحران کشور مردودی است/ کاپیتان تیم بحران یعنی دولت، مدیریت خوبی نداشت

نایب رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاپیتان تیم مدیریت بحران کشور، دولت بود، اما بازیکنانش خوب بازی نکردند، گفت: البته اگر مردودی باشد برای همه است و در نهایت نمره مدیریت بحران کشور مردودی است.

نمره مدیریت بحران کشور مردودی است/ کاپیتان تیم بحران یعنی دولت، مدیریت خوبی نداشت

فریدون احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن ابراز همدردی با هموطنان سیل‌زده اظهار کرد: اتفاقاتی که در نخستین روزهای سال در ارتباط با سیل در برخی از استان‌های کشور رخ داد، موجب تاثر همه شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خسارات ناشی از وقوع سیل در کشور اشاره کرد و گفت: وقوع این اتفاق تقصیر یک گروه و یا شخص خاص نبود، اما نشان داد که ما در تامین زیرساخت‌ها در کشور خوب عمل نکرده‌ایم و در واقع این ضعف کشور است که با یک سیل همه زیرساخت‌ها به هم می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت بحران کسانی هم پای کار بوده و خوب عمل کردند، گفت: البته ما از همه زحمت‌کشان در سیل تقدیر می‌کنیم اما امروز یک فرهنگ بدی که جا افتاده است این است که هرکسی مسؤولیت خودش را انجام داد از وی تقدیر می‌شود در صورتی که این درست نیست و خدمت به مردم و انجام درست امور وظیفه یک مسؤول است.

احمدی با اشاره به دلایل عدم آمادگی کشور در زمان بحران گفت: همیشه وقتی اتفاقی می‌افتد ما متوجه می‌شویم که در کدام بخش ضعف داریم، مثلا تحریم به بازار ما ضربه می‌زند و متوجه می‌شویم که در این بخش مشکل داشتیم و یا بحران رخ می‌دهد و ما متوجه ضعف در زیرساخت‌ها می‌شویم.

*عملکردمان در حوزه مدیریت بحران ابتدایی بوده است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون ما در زمینه مدیریت بحران بسیار ابتدایی عمل کرده‌ایم، چون زیرساخت‌های ما بسیار ضعیف است، گفت: کشور کمترین توانایی را در مدیریت بحران ندارد که البته باید در مجلس نیز در این باره بحث شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران یعنی اینکه در مواقع بحرانی کمترین خسارت را از حوادث داشته باشیم، بیان کرد: امروز با وقوع این سیل متوجه شدیم که در بحران رویکرد درستی اتخاذ نکرده‌ایم و نمره خوبی نگرفتیم، نمره‌ ردی که مربوط به همه ماست، یعنی همه تیم بازنده شدند.

احمدی با بیان اینکه نمره ردی یعنی اینکه نه مجلس نه دولت خوب عمل نکرده است، ادامه داد: البته ذکر این نکته ضروری است، که در مدیریت بحران کاپیتان تیم دولت است، اما بازیکنانش خوب بازی نکردند، اما در نهایت همه ما در بحران رد شدیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی هم تیمی نمره ردی می‌گیرد کسی نمی‌تواند ادعا کند که خوب عمل کرده است یا خیر، منتهی ممکن است تقصیرها کم و زیاد باشد.

وی در ادامه به بحث مدیریت بحران در استان نیز اشاره کرد و گفت: در استان زنجان اقدام خوب استاندار زنجان ممنوع‌الخروج بودن مدیران بود البته تا آنجا که اطلاع دارم بیشتر مدیران در زنجان بودند، اما کسانی هم که به وظایف خود عمل نکرده‌اند باید پاسخگو باشند، یعنی کسانی که باید در زمان عید سرکار می‌بودند و نبودند باید جوابگو باشند.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول