اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سرپرست فرمانداری اردکان:

یوم‌الله دوازدهم فروردین، یک روز تاریخ‌ساز و مهم در کشور و نظام ما به‌حساب می‌آید

سرپرست فرمانداری اردکان با اشاره به نقش رأی و دیدگاه مردم در مشروعیت نظام، گفت: یوم‌الله دوازدهم فروردین، یک روز تاریخ‌ساز و مهم در کشور و نظام ما به‌حساب می‌آید.

یوم‌الله دوازدهم فروردین، یک روز تاریخ‌ساز و مهم در کشور و نظام ما به‌حساب می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، سرپرست فرمانداری اردکان در پیامی، فرارسیدن ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

به نام خدا

وَ نُریدْ انْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْارْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ ائِمَّهً وَ نَجْعَلُهُمُ الْوارِثینَ

یوم‌الله ۱۲ فروردین، یادآور مهر تأیید ۹۸ درصدی ملت بزرگ ایران بر خواست و اراده خود و تعیین "جمهوری اسلامی" به‌عنوان شیوه حکومت در ایران اسلامی است و همچنان که امام خمینی (ره) فرمودند؛ صبحگاه ۱۲ فروردین، روز نخستین حکومت الله و از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی ماست.

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از همان روزهای ابتدایی شکل‌گیری انقلاب بر این نکته مهم تأکید نظری و عملی داشتند که مبنای تداوم هر حکومتی، خواست و رضایت مردم است و ۱۲ فروردین به همین سبب یک روز تاریخ‌ساز و مهم در تاریخ کشور و نظام ما به‌حساب می‌آید.

در ۱۲ فرودین سال ۵۸، نظام سیاسی‌ای رسمیت یافت که تفاوت‌هایی ماهوی و اساسی با نظام‌های سیاسی دیگر داشت؛ حکومتی دینی بر پایه اسلام در کنار دخالت جمهوریت و رأی مستقیم مردم. در چهل سال گذشته، برگزاری انتخابات مختلف ریاست‌جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس، شوراها و ... نیز نشان داده که نظام جمهوری اسلامی، همچنان در حکومت‌داری "اراده مردم" را بر سایر موضوعات مقدم می‌شمارد.

مهم‌ترین پیام روز "همه‌پرسی جمهوری اسلامی" تأکید بر حق مردم در تعیین سرنوشت خود و ایفای نقش رأی و دیدگاه مردم در مشروعیت نظام و پایه‌گذاری حکومت بر نظر و اراده آحاد جامعه است؛ کما اینکه سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) نیز بر این مهم استوار بود که "هیچ نسلی نمی‌تواند برای نسل آینده، نوع و شکل نظام سیاسی را تعیین کند، مگر آن‌که مورد تصویب نسل جدید قرار گیرد".

امروز در آغاز دهه پنجم و نقطه عطف انقلاب اسلامی، بیش از هر زمان دیگری، هم‌بستگی و هم‌افزایی نخبگان و آحاد جامعه با متصدیان امور لازم است. باتجربه به‌دست‌آمده در ۴۰ سال اخیر، به‌روشنی می‌دانیم که در همه امور به رأی و نظر مردم نیاز داریم. امید آن‌که باسیاست‌های دولت تدبیر و امید و در سایه راهنمایی‌های مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب استوارتر و با رضایت‌مندی هرچه بیش‌تر مردم برداشته شود.

علیرضا جدیدی اردکانی

سرپرست فرمانداری شهرستان اردکان

11 فروردین‌ماه 98

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول