اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاور امنیتی بیزوس:

سعودی‌ها به انتقام افشای قتل «خاشقچی»، تلفن مالک واشنگتن‌پست را هک کردند

مشاور امنیتی مالک روزنامه «واشنگتن‌پست» می‌گوید سعودی‌ها عامل هک تلفن همراه و انتشار اطلاعات خصوصی «جف بیزوس» بوده‌اند.

سعودی‌ها به انتقام افشای قتل «خاشقچی»، تلفن مالک واشنگتن‌پست را هک کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مشاور امنیتی «جف بِیزوس» مدیر شرکت تجارت الکترونیک «آمازون» و روزنامه «واشنگتن‌پست» روز یکشنبه (امروز) با انتشار یادداشتی تصریح کرد که نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که سعودی‌ها عامل هک تلفن همراه بیزوس و انتشار اطلاعات شخصی او بوده‌اند و با این کار تلاش کرده‌اند تا واشنگتن‌پست را از پوشش خبری پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، بازدارند.

«گاوین د بکر» مشاور امنیتی ثروتمندترین فرد جهان در یادداشتی که در پایگاه «دیلی بیست» منتشر کرده، با اشاره به تلاش ریاض برای پایان دادن به پوشش رسانه‌ای قتل خاشقچی، نوشته است: «تحقیقات ما و چند کارشناس، با قطعیت بالا به این جمع‌بندی رسید که سعودی‌ها به تلفن بیزوس و اطلاعات شخصی او دسترسی پیدا کرده‌اند.»

مهر ماه سال گذشته خاشقچی که زمانی از مشاوران خاندان سعودی بود اما با روی کار آمدن «محمد بن سلمان» به عنوان ولی‌عهد سعودی به منتقد سیاست‌های او بدل شده و به تبعید خودخواسته رفته بود، برای انجام کارهای اداری مربوط به ازدواجش وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد، اما دیگر هرگز زنده از این ساختمان خارج نشد. تحقیقات در این مورد، نشان داد که یک تیم ترور اعزامی از ریاض، وی را به قتل رسانده و تکه تکه کرده است.

از آنجا که خاشقچی ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست هم بود، خبر قتل وی با پوشش گسترده در این روزنامه همراه شد. در پی این رویکرد انتقادی واشنگتن‌پست علیه ریاض، سعودی‌ها ابتدا بایکوت آمازون به عنوان مالک این روزنامه را خواستار شدند. چندی بعد بیزوس به صورت ناگهانی اعلام کرد که در حال جدایی از همسرش است و تنها یک روز بعد نشریه «نشنال اینکوایرر» که رابطه مالی نزدیکی با سعودی‌ها دارد، متن پیامک‌های ارسالی بیزوس به «لوران سانچز» مجری سابق شبکه تلویزیونی لس‌آنجلس را منتشر کرد و مشخص شد که دلیل جدایی بیزوس و همسرش افشای رابطه جنسی او با این مجری بوده است.


دیدار بن‌سلمان و بیزوس در آمریکا پیش از رسوایی قتل خاشقچی

 

نهایتا بیزوس با انتشار یادداشتی سعودی‌ها و شخص «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی را به تلاش برای انتقام‌گیری از او به دلیل پوشش قتل خاشقچی متهم کرد و وعده داد که در این مورد تحقیق می‌کند.

به گفته د بکر، نتیجه این تحقیقات مشخص کرده که سعودی‌ها در پشت پرده هک تلفن همراه بیزوس و انتقال اطلاعات به نشنال اینکوایرر قرار داشته‌اند. تیم امنیتی بیزوس نتیجه این تحقیقات را در اختیار مراجع قضایی قرار داده است.

سفارت عربستان سعودی در واشنگتن تاکنون از اظهار نظر در مورد ادعای د بکر خودداری کرده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول