اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رئیس میراث فرهنگی فیروزآباد:

روزانه ۳۵ هزار مسافر وارد فیروزآباد می‌شوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون به طور متوسط روزانه حدود ۳۵ هزار مسافر وارد شهرستان فیروزآباد شده‌اند.

 روزانه ۳۵ هزار مسافر وارد فیروزآباد می‌شوند

درنا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد اظهار داشت: در ۱۰ روز سپری شده از تعطیلات نوروزی به صورت میانگین بیش از ۳۵۰ هزار مسافر داخلی و خارجی وارد فیروزآباد شده‌ و از مناطق پرجاذبه و گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

وی یکی از مقاصد گردشگران را اماکن مهم تاریخی و گردشگری عنوان کرد و افزود: فیروزآباد با داشتن جاذبه‌های طبیعی، مناظر بکر خدادادی، صنایع دستی مرغوب و ارزشمند از جمله فرش دستباف، گلیم و جاجیم و گبه و همچنین وجود بزرگراه فیروزآباد ـ جم ـ عسلویه، هر ساله پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است که از نقاط مختلف آن دیدن می‌کنند.

شهبازی عنوان کرد: امسال به دلیل نخستین سال ثبت جهانی شدن مجموعه ساسانی تعداد مسافران نوروزی نسبت به سال‌های گذشته افرایش داشته و تا پایان تعطیلات با رشد چند‌ درصدی مواجه می‌شود.

وی‌ بیان داشت: هم‌اکنون 33 پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری توسط این اداره در سراسر این شهرستان دایر شده و به مسافران ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: در این مدت انواع بروشور، نقشه و سی‌دی، کتابچه و کارت تبریک سال نو به صورت رایگان بین مسافران و گردشگران نوروزی توزیع شده که تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

شهبازی گفت: برای مهیا شدن اقامت مسافران مدیریت آموزش و پرورش ۲۰ مدرسه را در نظر گرفته و همچنین شهرداری این شهرستان پارک‌ها را برای اسکان میهمانان آماده‌سازی کرده است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان فیروزآباد افزود: علاوه بر مدارس و میهمان‌سرای جهانگردی و پارک‌ها میهمان‌سرای ادارات آماده و پذیرای میهمانان نوروزی بوده و در مواقع اضطراری مانند بارندگی، مساجد و حسینیه‌ها نیز آماده خدمات‌دهی و اسکان به میهمانان هستند.

وی از اجرای طرح نظارتی این اداره از اماکن و مراکز پذیرایی خبر داد و گفت: در این مدت به طور مستمر از مکان‌های اقامتی و تأسیساتی گردشگری بازدید شده و موارد لازم را به صورت شفاهی به متخلفان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند ارائه و نواقص برطرف شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که در طول سال مسئولان این شهرستان و بخش خصوصی برای معرفی فیروزآباد از طریق نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری همکاری بیش‌ازپیش با میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داشته باشند و به خاطر اینکه میراث فرهنگی متعلق به تمام اقشار مردم است ازاین‌رو انتظار داریم به کمبودها و کاستی‌ها در این نمایندگی توجه بیشتری شود.

وی گفت: با راه‌اندازی جاده ترانزیت فیروزآباد – جم – عسلویه امکانات بین‌راهی برای رفاه حال مسافران و گردشگران اعم از سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ عمومی و مجتمع‌های خدمات رفاهی متعدد در این مسیر اسکان یکی از نیازهای اساسی بوده که تلاش بر آن شده این نیاز را تا جای مقدور فراهم و امکانات لازم در اختیار مسافران قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول