اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حضور مردم درصحنه‌های مختلف نشانه پایبندی به جمهوری اسلامی است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه مردم نباید خود را از نظام و انقلاب جدا بدانند، گفت: حضور مردم درصحنه‌های مختلف نشانه پایبندی به جمهوری اسلامی است.

حضور مردم درصحنه‌های مختلف نشانه پایبندی به جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر صبح امروز در جمع مردم اردکان فرارسیدن دوازدهم فروردین سالروز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و افزود: این روز برای ملت ایران عید بزرگی است زیرا حکومتی به نام اسلام و مذهب شیعه تشکیل شد و این واقعه از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار است.

وی گفت: این انقلاب که نهالی نوپا بود به برکت خون بسیاری از شهدا رشد کرده است و به درخت تنومندی تبدیل‌شده است که دیگرکسی نمی‌تواند این درخت را قطع کند. البته گاهی ضربه‌هایی به آن می‌زنند اما خود دشمنان هم متوجه شده‌اند که این درخت ریشه دوانده است. امروز نهال نوپای انقلاب اسلامی به درخت تنومندی تبدیل‌شده است که دشمنان هم بر استواری و استحکام آن صحه می‌گذارند.

امام‌جمعه اردکان افزود: ملت ما بااین‌همه ایثار که برای حفظ این درخت کرده‌اند پای انقلاب ایستاده‌اند. راه حفظ انقلاب این است که مردم خود را از نظام، دولت و انقلاب جدا ندانند. اینکه مردم خود را از مسئولان و دولت و انقلاب جدا بدانند خطر بزرگی است. مردم ما صاحبان اصلی این انقلاب هستند. گاهی شرایطی پیش می‌آید که احساس می‌شود مردم خود را از مسئولان، نظام و انقلاب جدا می‌دانند اما همه می‌دانند که امروز هرچه مردم بخواهند همان می‌شود. مردم نباید خود را از نظام و انقلاب بیگانه بدانند این خطر بزرگی است. مردم ما پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و تا آخر هم خواهند ایستاد.

شاکر گفت: بیش از 98 درصد از مردم ما به جمهوری اسلامی رأی دادند و رشد سیاسی و اجتماعی خود را نشان دادند. برخی از افراد شبهه ایجاد می‌کنند که رأی بیش از 98 درصد متعلق به گذشته است و اگر راست می‌گویید الآن ببینید مردم چه اندازه به انقلاب رأی می‌دهند که در پاسخ به این افراد باید گفت؛ رأی مردم به جمهوری اسلامی باقی است. مردم ما در راهپیمایی‌ها، انتخابات و صحنه‌های مختلف دفاع از این نظام حضور دارند و این حضور، بهترین دلیل بر بقای رأی مردم به جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری وقتی نزدیک انتخابات می‌شود و سخنرانی می‌کنند مردم را به شرت در انتخابات دعوت می‌کنند و این نکته را بارها تکرار کرده‌اند که در هر انتخاباتی شرکت کنیم اول به‌نظام رأی داده‌ایم بعد رأی به رئیس‌جمهور و نماینده مجلس.

امام‌جمعه اردکان گفت: علیرغم تلاش دشمنان داخلی و خارجی مردم ما همچنان درصحنه هستند و حضور باشکوه مردم درصحنه‌های مختلف ازجمله انتخابات، نشانه پابرجایی رأی مردم به جمهوری اسلامی است.

وی گفت: همان‌گونه که بر جمهوری تأکید می‌شود اسلامیت نظام هم بسیار مهم است. امام راحل عظیم‌الشأن ما می‌فرمایند؛ هر کس جمهوری تنها بخواهد دشمن ما و دشمن اسلام است. شروع و ادامه این انقلاب ما و از مهم‌ترین عوامل موفقیت آن پایبندی مردم به اسلام، قرآن و اهل‌بیت بوده است.

شاکر اظهار داشت: این ملاکی است که ما حتی دولت‌ها و مسئولان را محک بزنیم. اگر می‌بینیم در یک دولتی و توسط مسئولی دائماً بر جمهوریت نظام تأکید می‌شود اما حرفی از اسلام نیست و مسائل دینی ترویج نمی‌شود معلوم می‌شود مشکلی دارد. اسلام جزو لاینفک این نظام است.

وی در پایان افزود: اسم، به‌تنهایی کافی نیست. این نکته در کلام امام و مقام معظم رهبری تأکید شده است. آن‌ها معتقد نیستند که این حکومت در همه موازین و قوانین اسلامی است. حضرت امام در این زمینه می‌فرمایند؛ ما دنبال این هستیم که اسلام تحقق پیدا کند دنبال اسم تنها نیستیم. در تمام شئون مملکتمان می‌خواهیم اسلام حاکم بشود. ما الآن در بین راه هستیم و به مقصد نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول