اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وضعیت مدارس سیل‌زده آق‌قلا به روایت تصویر و فیلم

وزیر آموزش و پرورش، امروز به استان گلستان سفر کرد تا وضعیت مدارس سیل‌زده را ارزیابی کند.

وضعیت مدارس سیل‌زده آق‌قلا به روایت تصویر و فیلم

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز برای پیگیری وضعیت دانش‌آموزان، فرهنگیان و مدارس سیل‌زده استان گلستان به این استان سفر کرد.

بطحایی در این بازدید، به مدارسی که گرفتار آب شده بودند سر زد و با فرهنگیان و خانواده‌ها هم گفت‌وگو کرد.

احسان گوهری‌راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این بازدید با اشاره به میزان خسارت‌های ناشی از سیل در مدارس استان گلستان، گفت: از کلاله تا گمیشان، ۳۰۸ مدرسه دچار آسیب‌دیدگی شدند، ولی خوشبختانه تخریب نداشتیم. 

وی افزود: در گنبدکاووس ۸ مدرسه دچار آبگرفتگی شدند که بر همین اساس مدیران اقدام به پاکسازی مدارس کردند تا برای دانش‌آموزان مشکلی به وجود نیاید، در آق‌قلا ۲۱ مدرسه آبگرفته و ۵۰ مدرسه آسیب‌دیده داشته‌ایم که ۱۰ مورد از مدارس آسیب‌دیده زیر آب هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: برای بازگشایی مدارس در ۱۷ فروردین چندین کانکس، میز، نیمکت و... وارد منطقه شده است؛ آق‌قلا در حال حاضر در زمینه دوره‌های متوسطه اول و دوم مشکلی ندارد و همچنین ۴۰ درصد آموزان ابتدایی از ۱۷ فروردین سر کلاس‌ها می‌روند.

گوهری راد ادامه داد: در گمیشان ۱۴ مدرسه دچار مشکل شدند که از این تعداد ۸ مدرسه زیر آب است با توجه به اینکه ۶ مدرسه در گمیشان خشک است، برای پذیرش دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم مشکلی نداریم و امیدواریم بتوانیم دانش‌آموزان همه مقاطع را وارد کلاس درس کنیم.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این بازدید اظهار کرد: هر چند اکنون مشکلاتی برای بازگشایی مدارس در موعد مقرر وجود دارد، ولی در صورت آماده نبودن برخی مدارس، می‌توان از کانکس‌ها و سایر مدارس به عنوان جایگزین استفاده کرد تا کلاس‌های آسیب‌دیده مجدداً آماده شوند؛ بطحایی ادامه داد: امیدواریم با تلاش مقامات استانی، نیروهای مسلح، بسیج و مردم بتوانیم تا شنبه وضعیت کلاس‌های آسیب‌دیده را بهبود ببخشیم و دانش‌آموزان شروع به تحصیل کنند.

وی اضافه کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش تصمیم‌گیری خواهد شد و اگر امکان حضور دانش‌آموزان فراهم نباشد، روش‌هایی جایگزین می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند در مدارس شبانه‌روزی یا موقت تحصیل کنند. 

وزیر آموزش و پرورش خطاب به تمامی مردم سیل‌زده در منطقه آق‌قلا گفت: آموزش و پرورش پای کار است تا همه امکانات لازم را از قبیل لوازم‌التحریر، میز و ... برای تحصیل دانش‌آموزان آماده کند و به‌زودی کتاب درسی و لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

بطحایی اظهار کرد: براساس گزارش اولیه، حدود ۱۰ مدرسه به دلیل قدمت بالا و ناایمن بودن بر اثر سیل اخیر نیازمند تخریب و بازسازی مجدد هستند و ما نیز به سرعت اقدامات را برای تخریب و بازسازی انجام خواهیم داد. 

وی ادامه داد: وقتی ۱۲ تا ۱۳ روز ساختمانی در آب غوطه‌ور باشد، از حیث ایمنی نیاز به بررسی دارد و به احتمال زیاد با مشکل مواجه خواهد شد که نیاز به بررسی ویژه دارد. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما از روش مدارس جایگزین و ۶۰ کانکس موقت استفاده خواهیم کرد و بر همین اساس میز و نیمکت به همراه کانکس وارد منطقه شده و اعتبارات برای رفع مشکلات در اختیار قرار خواهند گرفت و ما امیدواریم طی روزهای آتی با مشکلی مواجه نشویم. 

فیلم بازدید وزیر از مدارس سیل‌زده را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول