اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خبر داد

افزایش ورودی و کاهش خروجی آب سدهای زنجان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان از افزایش ورودی و کاهش خروجی آب سدهای زنجان خبر داد.

 افزایش ورودی و کاهش خروجی آب سدهای زنجان

یوسف رضاپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وضعیت ورودی و خروجی سدهای استان زنجان به صورت مستمر پایش می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ورودی سد «تهم» از یکم مهر‌ماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال‌جاری ۷.۷۴ میلیون متر مکعب بوده است، افزود: ورودی این سد در سال‌جاری به ۱۱.۰۲ میلیون مترمکعب که افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه حجم سد «گلابر» افزایش ۷۴ درصدی یافته است، اضافه کرد: آب این سد در سال گذشته ۳.۴۳ میلیون مترمکعب ورودی داشته که در سال‌جاری به ۵.۹۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

رضاپور با اشاره به اینکه از یکم مهر‌ماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال‌جاری حجم ورودی سد «کینه‌ورس» ۱۳.۸۱ میلیون مترمکعب بوده است، ادامه داد: این آمار در سال گذشته ۸.۱ میلیون مترمکعب بوده است که افزایش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان از افزایش ۲۸۸ درصدی ورودی آب سد «تالوار» خبر داد و اظهار کرد: ورودی آب سد تالوار در سال گذشته ۶.۴۳ میلیون متر مکعب بوده است که در سال‌جاری این میزان به ۲۴.۹۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه خروجی آب سد تهم کاهش ۱۰ درصدی یافته است، افزود: حجم خروجی این آب در بازه زمانی از یکم مهر‌ماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال‌جاری ۸.۱ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در سال گذشته ۹.۰۲ میلیون مترمکعب بوده است.

رضاپور با بیان اینکه خروجی سد گلابر در ۶۷ صدم میلیون مترمکعب بوده است، گفت: این میزان در سال گذشته ۷ صدم میلیون مترمکعب بوده که کاهش 4 درصدی خروجی این سد را دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره اینکه خروجی سد کینه‌ورس از یکم مهر‌ماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال‌جاری ۶۱ درصد کاهش داشته است، افزود: خروجی این سد در سال‌جاری ۱۲.۰۸ رسیده در جالی که این میزان در سال گذشته ۷.۵۱ درصد بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۵ درصدی آب سد تالوار عنوان کرد: خروجی آب این سد یکم مهر‌ماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال‌جاری ۱.۱۷ میلیون مترمکعب بوده که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۲.۰۷ میلیون مترمکعب بوده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول