اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

70 هزار گردشگر در بقاع متبرکه زنجان حضور یافتند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه زنجان خبر داد و گفت: در قالب این طرح 70 هزار گردشگر در بقاع متبرکه زنجان حضور یافتند.

70 هزار گردشگر در بقاع متبرکه زنجان حضور یافتند

حجت‌الاسلام جعفر جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان زنجان، چند روز قبل از تحویل سال نو آغاز شده و تا 17 فروردین یعنی پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در اجرای طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه شاخص استان زنجان میزبان زنجانی‌ها و گردشگران و زائران مذهبی بودند، تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح برنامه‌های متعددی شامل تحویل سال نو، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه پاسخگویی به احکام شرعی و ... اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه هر سال استقبال بسیاری از غرفه‌های جانبی اوقاف از جمله غرفه کودکان، ارائه دستاوردهای موقوفات، همه واقف باشیم و ... در طرح نوروزی وجود دارد، افزود: امسال نیز شاهد حضور پرشور مردم در غرفه‌های دایر شده از محل خیمه‌های معرفت بودیم.

جنتی با بیان اینکه امسال به دلیل وقوع سیل و احتمال در راه ماندن مسافران، بقاع متبرکه و مساجد شاخص برای اسکان مسافران آماده‌سازی شده بود، اضافه کرد: تعدادی از هموطنان هم در بقاع متبرکه و مساجد اسکان داده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از آماده‌سازی بقاع متبرکه برای روز طبیعت خبر داد و بیان کرد: امسال در 70 بقعه متبرکه به مردم استان زنجان و مسافران در روز طبیعت خدمت‌رسانی شد.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران اجرایی شد، تصریح کرد: ایجاد رضایت‌مندی در زائران و معرفی بقاع متبرکه برای جذب گردشگر نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح بود.

جنتی با اشاره به حضور 70 هزار گردشگر و زائر مذهبی در بقاع متبرکه استان زنجان بیان کرد: این آمار از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون به ثبت رسیده است و البته حضور مسافران و گردشگران همچنان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حسینیه اعظم زنجان نیز به عنوان یک مکان شاخص برنامه‌های متعددی اجرا شد، تصریح کرد: حضور و استقبال گردشگران از حضور در این مکان نیز قابل توجه بود.

وی همچنین به برنامه‌های آتی اوقاف برای ترویج سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ وقف دسته‌جمعی از اهداف اوقاف است که در این زمینه موفق عمل شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم اکنون بیش از 2 هزار و 800 موقوفه در استان زنجان وجود دارد.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول