اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام‌جمعه اردکان:

ملت ما با حضور جوانان انقلابی دست از مجاهدت و ایستادگی در برابر استکبار بر نخواهد داشت

امام‌جمعه اردکان با اشاره به آمادگی جوانان در عرصه‌های مختلف گفت: ملت ما با حضور جوانان انقلابی دست از مجاهدت و ایستادگی در برابر استکبار بر نخواهد داشت.

ملت ما با حضور جوانان انقلابی دست از مجاهدت و ایستادگی در برابر استکبار بر نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به در پیش بودن ماه شعبان اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد باسعادت حضرت امام حسین (علیه‌السلام) را تبریک گفت و به بیان گوشه‌هایی از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت.

وی گفت: به برکت حضرت امام حسین (علیه‌السلام) اسلام حفظ‌شده است و بقا دین اسلام و مکتب پیامبر به برکت وجود آن حضرت است. اگر وجود و قیام آن حضرت نبود و اسلام را از انحراف نجات نمی‌داد چیزی از اسلام و دین باقی نمی‌ماند.

امام‌جمعه اردکان همچنین روز پاسدار را تبریک گفت و اظهار داشت: حضرت امام حسین (علیه‌السلام) بزرگ پاسدار اسلام و مکتب وحی بوده است و پاسداران عزیز ما هم راه آن حضرت را رفته‌اند و باید بروند و آماده جان‌فشانی در هر میدان و موقعیتی برای اسلام باشند.

وی افزود: امام راحل عظیم‌الشأن ما به پاسدارانی این‌چنین که در همه حال آماده جان‌فشانی بودند غبطه می‌خوردند و می‌فرمودند؛ ای‌کاش من هم یک پاسدار بودم.

شاکر در ادامه با تبریک ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس (علیه‌السلام) و روز جانباز، گفت: به خودمان یادآوری می‌کنیم این امنیت، انقلاب و این دستاوردهای زیادی که داریم مدیون زحمات پاسداران، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های عزیز آن‌هاست. اگر این جوانان عزیز در آن دوره در برابر دشمنان نمی‌ایستادند و جان، سلامتی، آسایش، شادی و خوشی زندگی خود را فدا نمی‌کردند امروز ما این امنیت و آرامش و این عزت را نداشتیم. همه ما باید قدردان این زحمات و فداکاری‌ها باشیم.

وی در خطبه دوم با اشاره به در پیش بودن اعیاد شعبانیه گفت: شعبان، ماه شادی و خوشحالی اهل‌بیت و شیعیان و محبان آن‌هاست. مردم عزیز هم باید از این شادی بهره ببرند. شکی نیست که باید مردم را شاد و بانشاط نگه داشت اما با وسیله و راهی که معصیت و مزاحمت در آن نباشد.

خطیب نماز جمعه اردکان افزود: دقت کنیم در جشن و شادی اهل‌بیت به‌صورت مشروع و با رضایت آن‌ها سهیم باشیم. رسیدن به اهداف خوب باید با وسایل مطلوب شرع، عرف و عقل محقق شود. استفاده از آهنگ‌های نامناسب و دور از شأن اهل‌بیت، نمایش‌ها و حرکات سبک، شبهه‌ناک و خلاف شرع نه‌تنها مایه تقرب به اهل‌بیت نمی‌شود بلکه آثار و عوارض دنیوی و اخروی بدی هم به دنبال می‌آورد.

وی گفت: شکستن حرمت مقدسات چوب دارد، اثرات دنیوی هم دارد. مواظب باشیم که قداست اهل‌بیت و ایام و مجالس منتسب به اهل‌بیت را با گناه و با آزردن مردم و مزاحمت برای مردم نشکنیم و باعث بدبینی و بدگویی مردم نشویم. در مجالسی که به نام اهل‌بیت تشکیل می‌شود بامعرفت حضور پیدا کنیم. باید تلاش کنیم و فرهنگ خودمان را بالا ببریم و این مزاحمت‌ها و معصیت‌ها را کم کنیم.

شاکر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع سیل در مناطق مختلف کشور اظهار داشت: نوروز امسال مردم ایران به خاطر حادثه سیل تلخ شد. کشور ایران ششمین کشور بلاخیز جهان، چهارمین کشور در قاره آسیا ازنظر بلایای طبیعی و دهمین کشور زلزله‌خیز جهان است.

وی گفت: با این شرایط، کشور ما نیازمند مدیریت توانمند در سطح مسئولان، نهادهای امدادی، اجرایی و آموزشی است تا با هماهنگی هرچه بیشتر جلو این بلایا گرفته شود و از صدمات مالی، جسمی و روحی آسیب دیدگان کاسته شود.

امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: باوجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌هایی که وجود داشت و حتی مدعیان حقوق بشر که سروصدای آن‌ها بلند است در این حادثه سیل نه‌تنها کمکی ارسال نکردند بلکه دست از تحریم‌های خود حتی درباره نهادهای امدادی مانند هلال‌احمر هم برنداشتند.

وی افزود: باوجوداین تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، عملکرد نهادها و تلاش مسئولان قابل‌تقدیر و تحسین است. مسئولان ما درصحنه حادثه حاضر شدند و مردم ما هم همت کردند و در کنار دولت و مسئولان خدمات بسیار خوبی را انجام دادند.

شاکر در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان در روز عید مبعث گفت: از نکات مهم سخنان رهبر معظم انقلاب این است که خط طاغوت همیشه در مقابل خط توحید بوده و هست. الآن هم توحید و طاغوت دو خط مقابل و دو جبهه مقابل هم هستند. در زمان ما هم طاغوت‌هایی هستند که مؤمنان اگر بخواهند ایمانشان راستین باشد باید در کنار ایمان به خدا کفر به طاغوت داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ طاغوت‌های زمان ما همین استکبار و اذنابش است. مؤمنان راستین کسانی هستند که نسبت به این طاغوت‌ها تبری می‌جویند. ملاک ایمان واقعی و تولای واقعی تبری است. ملت ما تابه‌حال ایستادگی به خرج داده است اگر این راه و مجاهدت را ادامه بدهد استکبار را به‌زانو درخواهد آورد اما اگر کوتاهی کند و دست از استقامت بکشد خداوند متعال با هیچ قوم و گروهی تعارف ندارد و به‌وسیله دیگران دین خود را یاری می‌دهد.

امام‌جمعه اردکان گفت: مقام معظم رهبری تأکید کردند که؛ جوانان عزیز انقلابی امروز آمادگی بیشتری برای یاری دین در عرصه‌های مختلف نسبت به نسل‌های قبل دارند. تا این جوانان انقلابی همه‌جا حضور دارند ملت ما دست از مجاهدت و ایستادگی در برابر استکبار و آمریکا بر نخواهد داشت.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها با اشاره به‌روزهای پایانی ثبت‌نام حوزه‌های علمیه گفت: علما، وارثان پیامبران هستند. کسی که در مسیر علم بخصوص علم دین قدم برمی‌دارد جا پای پیامبران و اولیا و رهبران دینی گذاشته است.

شاکر افزود: کسانی که می‌بینند جوانان و نوجوانانی ظرفیت و توانایی طلبگی و تحصیل علوم دینی رادارند آن‌ها تشویق کنند. گاهی نوجوانانی مراجعه می‌کنند که علاقه به تحصیل علوم دینی دارند اما متأسفانه در جامعه گاهی معلم و حتی والدین و اقوام جلو مسیر آن‌ها را به خاطر حرف‌های سخیف و سست و بی‌دلیل می‌گیرند.

وی گفت: امروز در کشور ما به حداقل ده میلیون طلبه نیاز داریم. در کشورها و قاره‌های مختلف نیز به طلبه و مبلغ دینی نیاز داریم. دین و معارف قرآن نیاز به معلم و مبلغ دارد. دفاع از اسلام و عقاید و احکام اسلام در برابر این‌همه هجمه‌ای که از سوی دشمنان می‌شود و این‌همه شبهاتی که وارد می‌شود نیاز به متخصص دارد و راه تخصص یافتن در امر دین این است که کسی وارد حوزه بشود و تحصیلات دینی را ادامه بدهد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول