اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

یک هفته با تعزیرات

از پلمب ۱۱ رستوران عرضه کننده مشروب تا کشف ۱۲ تن سنگدان چرخ شده به عنوان گوشت چرخ‌کرده

گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات طی یک هفته گذشته در کشور موفق به پلمب ۱۱ رستوران به دلیل تخلفات بهداشتی و سرو مشروب در جاده چالوس و کشف ۱۲ تن سنگدان مرغ و آلایشات حیوانی به عنوان گوشت چرخ کرده در مشهد شدند.

از پلمب ۱۱ رستوران عرضه کننده مشروب تا کشف ۱۲ تن سنگدان چرخ شده به عنوان گوشت چرخ‌کرده

گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس _ محمد امین متین‌فر: در جلسه مورخ ۶ اسفندماه سال گذشته در ساختمان مرکزی سازمان تعزیرات وزیر دادگستری به صورت رسمی طرح نوروزی سال 98 سازمان تعزیرات حکومتی را کلید زد.

وزیر دادگستری درباره این طرح اظهارداشت: گشت های تعزیراتی از فردا  (۷ اسفندماه سال گذشته) با ۵۰۰ تیم گشت و با ۳.۵ برابر افزایش نسبت به سال قبل اقدامات خودشان را آغاز خواهند کرد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه محدوده طرح تمام مراکز استانها و تعداد قابل توجهی از شهرستانها است، گفته بود: البته به معنای این نیست که در سایر مناطق اقدامی نمی کنیم اما کار ما در جایی که مراکز سازمان وجود دارد قطعا گسترده تر است.

حال به اقدامات سازمان تعزیرات کل کشور به تفکیک شهرها طی یک هفته اخیر می‌پردازیم: 

تهران/ پلمب ۱۱ رستوران در جاده چالوس به دلیل استفاده از مواد غذایی فاسد و سر مشروبات الکلی

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس درباره اقدامات این سازمان در تعطیلات نوروزی اظهارداشت: از آغاز طرح نوروزی این سازمان تعداد ۱۱ رستوران در جاده چالوس پلمب گردیده است.

وی با تأکید بر اینکه در بازرسی‌های ما از این رستوران‌ها زیتون، ماست و خیارشور را در فضا و بسته‌بندی غیربهداشتی و ۲ تن مواد غذایی فاسد جهت عرضه به مشتریان کشف شد، بیان داشت: البته بیشتر این مواد گوشت‌هایی بودند که علیرغم شرایط نامطلوب نگهداری، فاسد هم شده بودند.

وی اظهارداشت: بعضی از این رستوران‌ها اقدام به فروش و سرو مشروبات الکی در رستوران خود می‌کردند که با هوشیاری گشت‌های تعزیرات و با همکاری شبکه بهداشتی استان البرز این مشروبات، کشف و ضبط گردید که رسیدگی به این موضوع را در اختیار محاکم قضایی قرار دادیم. 

رایگانی گفت: مشکل عمده این ۱۱ رستوران رعایت نکردن مسائل بهداشتی بود که با توجه به حجم گسترده‌ای از تخلفات تا پایان تعطیلات هم پلمب می‌مانند تا به تخلفات آنها رسیدگی شود.

یک برند پوشاک خارجی به دلیل تبلیغات گسترده کاذب 40 میلیون تومان جریمه شد

 
تهران/ جریمه 40 میلیون تومانی یک برند پوشاک خارجی به دلیل تبلیغات گسترده کاذب

همچنین سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خبری دیگر به خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، از جریمه یک برند پوشاک خارجی به دلیل تبلیغات کاذب و غیر واقعی در آزادراه قزوین-کرج خبرداده بود که در تشریح این خبر اظهارداشت: این پرونده در مورد یک برند پوشاک خارجی است که خصوصاً در آزادراه قزوین-کرج اقدام به تبلیغات بسیار گسترده کرده بود.

وی افزود: در تبلیغات این برند پوشاک تخفیف‌هایی با اعداد و ارقام نجومی آمده بود که با پیگیری سازمان تعزیرات متوجه شدیم که این اعداد و تخفیفات عملاً وجود خارجی نداشته است و صرفاً برای جذب مشتری با تبلیغات متقلبانه بوده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه شعبه رسیدگی کننده، این برند پوشاک را ملزم به جمع‌آوری تبلیغات خود به خصوص از سطح آزادراه‌ قزوین-کرج به دلیل تبلیغات کاذب کرد چرا که عملاً این تبلیغات وجود خارجی نداشته است، اظهارداشت: بعد از محرز شدن تخلفات این برند خارجی، شعبه رسیدگی کننده به این پرونده، برند فوق را ۴۰ میلیون تومان جریمه کرد و پرونده آن نیز مختومه شد.

تهران/ کشف گوشت‌های تنظیم بازاری در رستوران‌ها!

گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران با همراهی کارشناسان بهداشت محیط، دامپزشکی و اصناف، رستوران‌های اطراف منطقه‌ای تفریحی در شمال تهران را زیر ذره بین قرار داد. اگرچه در برخی از این رستوران‌ها به گفته کارشناس بهداشت محیط، اگر چه موارد بهداشتی رعایت شده بود، اما وضع بهداشت محیط برخی از این رستوران‌ها نامناسب بود.

همچنین در رستورانی که گوشت‌های فاسد و بدون هویت را به سیخ کشیده بودند که پس از ارزیابی دکتر دامپزشک، همه این اقلام گوشت که نزدیک به ۵۰ کیلوگرم بود، معدوم شد. در یکی دیگر از این رستوران‌ها چند بسته گوشت تنظیم بازار مشاهده شد که رئیس گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران وجود این گوشت‌ها را در رستوران‌ها غیرقانونی خواند.

گرانفروشی از دیگر تخلفات این رستوران‌ها بود که در همین زمینه یکی از رستوران‌ها به پرداخت چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان محکوم شد.

تهران/ توزیع 15 تن مرغ به قیمت مصوب 

با حضور مسئولان ستادی و استانی طرح نوروز 98 در گشت مشترک، 15 تن مرغ به قیمت مصوب در تهران توزیع شد.

در گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران با حضور رئیس ستاد نوروز 98، معاون اداره کل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی، جانشین کشیک نوروز استان تهران و رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات تهران مقدار 15 تن مرغ در خیابان امام حسین (ع) که بنا بود به قیمت 17 هزار تومان عرضه شود؛ با قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم عرضه شد.

همدان/ کشف 2 محموله ماهی و گوشت غیرقابل مصرف

علیرضا حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به برگزاری گشت های مشترک نوروزی در این استان، اظهار داشت: در یکی از گشت های مشترک مقدار 70 کیلوگرم ماهی و گوشت غیرقابل مصرف انسانی کشف و معدوم شد و برای این واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شد.

وی افزود: همچنین در گشت مشترک دیگری، مقدار 185 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف کشف و علاوه بر معدوم سازی محموله، پرونده برای متخلف نیز تشکیل شد.

فارس/ جریمه ۴۹۰ میلیونی قاچاقچی گازوئیل

علی مبشری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان شیراز هنگام گشت زنی در حومه شهر به یک دستگاه تانکر سوخت رسانی مشکوک شده که با متوقف کردن آن مقادیری گازوئیل را کشف کردند.

وی با اشاره به این موضوع که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد، گفت: با اشاره به بازجویی از راننده تانکر و انجام تحقیقات و بررسی‌های انجام شده مشخص شد که راننده تانکر اقدام به فروش غیر قانونی گازوئیل در منطقه می‌کرده که با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، شعبه تعزیرات حکومتی فارس راننده تانکر را به اتهام قاچاق ۴ هزار و ۹۰۰ لیتر گازوئیل به برگرداندن سوخت کشف شده در شبکه رسمی و پرداخت جریمه نقدی به میزان ۴۹۰ میلیون ریال در حق دولت محکوم کرد.

اردبیل/ معدوم سازی ۱۰۰ کیلو مرغ و گوشت فاسد

علی رحیمی آذر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در گشت مشترک تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت، دامپزشکی و صنعت، معدن و تجارت مقدار 100 کیلو گوشت و مرغ فاسد کشف شد.

وی افزود: با تشخیص کارشناس بهداشتی در مورد غیرقابل مصرف بودن محموله مکشوفه، این مرغ وگوشت های فاسد معدوم شد.

زنجان/ توقیف دو تن مرغ غیربهداشتی

مرتضی ممیزی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: طی گشت مشترک با حضور رییس شعبه تعزیرات حکومتی، مقدار 2 تن مرغ تاریخ مصرف گذشته و غیر بهداشتی از یک دستگاه خودرو در شهر زنجان توقیف و پس از صورتجلسه و سیر مراحل قانونی معدوم شد.

وی ارزش این محموله را 90 میلیون ریال اعلام و افزود: در این راستا گزارش تخلف به شعب این اداره کل ارسال و پرونده در حال رسیدگی است.

کشف و توقیف ۳.۵ تن مرغ غیربهداشتی در یک رستوران

سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در یکی از گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان زنجان با همراهی کارشناسان بهداشت، دامپزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت رستوران های بین راهی مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: این تیم گشت موفق به کشف ۳.۵ تن مرغ غیربهداشتی و فاسد در یک رستوران شدند و با مشاهده شرایط نامناسب نگهداری و فساد مرغ ها؛ دستور توقیف و معدوم سازی این محموله صادر شد.

سخنگوی تعزیرات حکومتی ضمن هشدار به متخلفان در بحث بازار گوشت و مرغ گفت: برابر قانون از سودجویی برخی که قصد دارند به وسیله بازی با جان مردم به مقاصد خود دست پیدا کنند؛ برخورد انجام می شود.

کرمانشاه/ معدوم سازی 600 کیلوگرم گوشت فاسد

داریوش جودکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه معاون اجرایی این اداره کل به همراه بازرسان دستگاه‌های نظارتی از محل های توزیع گوشت منجمد و تازه بازدید کردند، بیان داشت: در این بازدیدها بیش از 600 کیلوگرم گوشت فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضمن دستور معدوم نمودن گوشت های مکشوفه در این رابطه تعداد 10 واحد متخلف را پلمب کردند.

 

شیراز/ کشف 15 تن پیاز از یک انبار

علی مبشری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تشدید نظارت‌ها در راستای کنترل قیمت پیاز و سیب زمینی خبر داد و گفت: گشت مشترک تعزیرات حکومتی و سازمان صمت از سردخانه‌ها و میادین میوه و تره بار بازرسی مداوم دارند که در صورت مشاهده هر گونه اقدامی اعم از احتکار یا گرانفروشی این دو محصول با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا گشت مشترک تعزیرات حکومتی انباری حاوی ۱۵ تن پیاز احتکار شده را کشف کرد که طی بررسی‌های انجام شده صاحب آن شناسایی و به تعزیرات حکومتی احضار شد.

مبشری با اشاره به تشکیل پرونده تعزیراتی برای فرد متخلف، اضافه کرد: پیاز‌های مکشوفه با نظارت تعزیرات و سازمان صمت توزیع شده و پرونده فرد متخلف نیز در حال رسیدگی است که حکم صادره به زودی به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کشف و ضبط 100 تن نهاده دامی خارج از شبکه در حومه شیراز 

وی با اشاره به اعزام گشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه اکیپ بازرسین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت در محلی واقع در حومه شهرستان شیراز افزود: بازرسین با حضور نامحسوس در محل، در قالب مشتری اقدام به خرید صوری کرده که متوجه شدند بیش از 100 تن نهاده دامی در این محل دپو شده که خارج از شبکه و بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع و محرز شدن تخلف، دستور لازم برای فروش نهاده های مکشوفه به قیمت مصوب صادر شده و پرونده ای نیز برای فرد متخلف تشکیل که در تعزیرات حکومتی استان در حال رسیدگی است.

مبشری با اشاره به تخصیص ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی تصریح کرد: این محصول باید با نرخ مصوب به دست مرغداران و دامداران برسد و فروش خارج از شبکه و بالاتر از نرخ مصوب تخلف محسوب شده و تعزیرات حکومتی با متخلفین بدون هیچگونه اغماضی برخورد و متخلفین به مجازات پیش بینی شده در قانون محکوم می شوند.

 

مشهد/ توقیف 12 تن سنگدان مرغ و آلایشات حیوانی با اسانس‌های غیر بهداشتی به عنوان گوشت چرخ‌کرده

حمیدرضا کریم مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش مردمی به سامانه 135 تعزیرات حکومتی در مورد توزیع گوشت غیر بهداشتی در یکی از کارگاه های بلوار شهید کریمی مشهد، عصر امروز این محل مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مالک این کارگاه از باز کردن در و بازرسی آن امتناع می‌کرد، اظهار داشت: با دستور قضایی بازرسی از محل انجام و 12 تن سنگدان مرغ و آلایشات حیوانی که به وسیله اسانس‌های غیربهداشتی به عنوان گوشت چرخ کرده در رستوران ها و مراکز فروش گوشت توزیع می شد، به ارزش 12 میلیارد و 250 میلیون ریال توقیف شد.

وی گفت: در این ارتباط 6 نفر با دستور قضایی به زندان معرفی شدند.

توقیف بیش از 600 کیلو گرم گوشت غیرقابل مصرف

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی همچنین گفت: براساس گزارشات مردمی در مورد تردد مشکوک ماشین‌های یخچال دار به یک واحد مسکونی کارگاهی، شعبه سیار تعزیرات حکومتی به همراه بازرسین اتاق اصناف مشهد به محل مزبور در بولوار کوثر این شهر اعزام شد.

کریم اضافه کرد: با هماهنگی دامپزشکی و با حضور نیروهای انتظامی در محل پس از بازرسی یخچال های رستورانی در محوطه این واحد، حدود یکصد کیلو گرم گوشت غیرقابل مصرف کشف و در محل معدوم شد و بیش از 500 کیلو گرم گوشت دامی نیز توقیف شد تا توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان آزمایشات لازم از آنها انجام شود.

وی تصریح کرد: در این ارتباط پرونده تخلف تشکیل و تحقیقات ادامه دارد.

به گزارش فارس، در پایان به صحبت‌های سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس در تشریح اقدامات انجام شده در 31 روز اجرای طرح نوروز 98 می‌پردازیم که در آن اظهارداشت: در طرح نوروزی تعزیرات که هفتم اسفند آغاز شد تا روز ۱۱ فروردین ۹۸، تعداد ۷ هزار و ۱۱۲پرونده تشکیل شده است و متخلفان به پرداخت ۱۳۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

مشروح این خبر را می‌توانید در اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول