اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد

پیشروی سیلاب به سمت تاسیسات و انبارهای نیشکر/ بیش از 10 هزار هکتار از مزارع نیشکر دچار آبگرفتگی شد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: سیلاب بخش‌های زیادی از مزارع نیشکر را به زیر آب برده و خسارت‌های فراوانی بر جای گذاشت.

پیشروی سیلاب به سمت تاسیسات و انبارهای نیشکر/ بیش از 10  هزار هکتار از مزارع نیشکر دچار آبگرفتگی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمود شمیلی شب گذشته در سومین جلسه مدیریت بحران و شورای تامین استان که به ریاست رئیس دادگستری  خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:  سیلاب بخش‌های زیادی از مزارع نیشکر را به زیر آب برده و خسارت‌های فراوانی بر جای گذاشت و با ادامه پیشروی سیلاب وضعیت کارخانه‌ها و انبارهای شکر نیز در معرض آبگرفتگی است.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیل اخیر خوزستان و افزایش دبی رودخانه‌ها، گفت: 6 هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی (ره)، بیش از یک هزارو 200  هکتار از مزارع کشت و صنعت نیشکر دهخدا و 2هزارو 100 هکتار از مزارع کشت و صنعت سلمان فارسی با طغیان رودخانه‌ها، دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: تاکنون  با تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت کشت و صنعت های تابعه توسعه نیشکر از ورود آب به تاسیسات و انبارهای شکر جلوگیری به عمل آمده اما به مزارع نیشکر خسارت‌های زیادی وارد شده است.

شمیلی با اشاره به فعالیت شبانه روزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به منظور کاهش خسارت‌های سیل به مناطق پیرامونی، عنوان کرد: خسارت به بیش از 10 هزار هکتار از مزارع نیشکر در حالی است که این شرکت از همان ابتدای تشکیل ستاد مدیریت بحران و هشدار سیل، همه امکانات و نیروهای خود را به منظور خدمات رسانی و امداد رسانی به مناطق مختلف بسیج کرد.

وی گفت: 75 دستگاه ماشین آلات مختلف سنگین جهت امدادرسانی به 54 روستا از  مناطق شعیبیه شوشتر تا روستاهای حومه خرمشهر به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند و تعداد 30 دستگاه تریلی کفی نیز جهت جابجایی خانوارهای در معرض خطر سیل به نقاط امن، اختصاص داده شد.

شمیلی بیان کرد: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک‌های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها تأمین غذای کمیته های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب بخشی از خدماتی است که از سوی شرکت کشت و صنعت‌ها به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می‌شود.

وی  اسکان ساکنان مناطق سیل زده در کشت و صنعت ها را از دیگر اقدامات این شرکت در سیل اخیر برشمرد و افزود:   تاکنون 500  خانوار سیل زده در کشت و صنعت امام خمینی (ره) ، 100  خانوار در کشت و صنعت نیشکر دهخدا، 800  نفر در کشت و صنعت فارابی، 400  نفر در کشت و صنعت دعبل خزاعی  اسکان داده شده و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آنان فراهم شده است.

شمیلی عنوان کرد: بیش از  یک هزار  هکتار از زمین‌های کشت و صنعت امام خمینی و کشت و صنعت نیشکر دهخدا، جهت چرای دام به روستاییان سیل زده اختصاص پیدا کرد و علوفه دام‌های تعدادی از روستاهای شعیبیه و مناطق سیل زده نیز از سوی این کشت و صنعت‌ها تامین می‌شود.

انتهای پیام/72032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول