اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

فارس از امدادرسانی به سبک کوهنوردی گزارش می‌دهد

نصب «زیپ لاین» برای ایجاد راه ارتباطی میان روستاهای سیل زده لرستان+ عکس

۲ گروه کوهنوردی با نصب تجهیزات «زیپ لاین» بین چند روستا در لرستان که راه و پل ارتباطی بین آنها ویران شده است، اقلام مورد نیازشان را منتقل می‌کنند.

نصب «زیپ لاین»  برای ایجاد راه ارتباطی میان روستاهای سیل زده لرستان+ عکس

گروه محیط زیست خبرگزاری فارس، حادثه و آسیب‌ها و خسارات سیل اخیر عمیق‌تر از آن چیزی بود که در تصور بگنجد گروه کوهنوردی سمنا (ستاد مردمی نجات آشوراده) زمانی به عمق این مصیبت پی برد که برای کمک‌رسانی و امداد به سیل زدگان روستاهای لرستان بدون فوت وقت عازم لرستان شد تا برای امدادرسانی به گروه کوهنوردی کوچ لرستان ملحق شود.

این گروه با حضور در منطقه کارش را با نصب تجهیزات زیپ لاین بین روستاهایی که راه و پل ارتباطی بین آنها ویران شده بود، آغاز کرد و با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی، خرید و بارگیری اقلام مورد نیاز و تهیه لیستی از آنچه اهالی نیاز داشتند، بیش از ده‌ها تن بار و نصب کارگاه‌های فنی و سیم بکسل، اقلام مورد نیاز را به آنها می‌رساند.

آنطور که مسؤول روابط عمومی این ستاد مردمی توضیح می‌دهد، گروه کوهنوردی کوچ لرستان که به طور کامل با منطقه و مختصات روستاها و فواصل و راه‌های ارتباطی آشنایی دارد، با اعضای بسیار ماهر و خستگی ناپذیر و تجهیزات مناسب که بخشی از آن توسط سمنا تهیه و ارسال شد، آنها را در این کار تیمی و دشوار همراهی کردند و طی روزهای گذشته به روستاهای چم مهر و مورانی از طریق زمین و زیپ لاین کمک رسانی شد.

ستاد مردمی نجات آشوراده و اعضای گروه کوهنوردی سمنا وگروه کوهنوردی کوچ با تجهیزات فنی وکوهنوردی جهت امداد و نجات در منطقه حضور خواهند داشت و تا زمانی که روستاییان آسیب‌دیده به کمک نیاز داشته باشند در منطقه خواهد ماند و به ارسال و توزیع کمک‌های نقدی و غیر نقدی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول