اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازار پر رونق گیاهان کوهی و دارویی در یاسوج+عکس

بهار فصل رویش گیاهان دارویی و خوراکی است و بازار فروش این گیاهان این روزها پر رونق است.

بازار پر رونق گیاهان کوهی و دارویی در یاسوج+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، زمستان که رخت سفر می‌بندد و چمدانش را بر می‌دارد تا جای خود را به بهار زیبا و چشم نواز بدهد برف کوه‌ها آب می‌شود و خورشید از پشت ابرها به زمین لبخند می‌زند آنگاه فصل رویش گیاهانی است که سفره بهار مردم را طراوت می‌بخشد.

بهار که از راه می‌رسد مردم همراه با خانواده هم سری به دامن طبیعت بکر کهگیلویه و بویراحمد می‌زنند هم می‌روند تا از گیاهان کوهی و خودرویی که در دامن طبیعت روییده می‌شوند استفاده کنند.

 

بهار فصل رویش گیاهان کوهی و خوراکی مانند کنگر، تره کوهی، بن سرخ، والک، موسیر کوهی، گیاه کارده و البته قارچ کوهی است البته گیاهان دارویی مانند بومادران و آویشن و بسیاری دیگر از گیاهان هم با آمدن بهار سر از خاک بیرون می‌آورند تا دست چین شوند و به دست مردم برسند.

گیاهان کوهی و خوراکی که می‌شود با آنها غذاهای خوشمزه و لذیذی پخت. غذاها خوشمزه از پلو کنگری گرفته تا طعم ماندگار آش کارده و بوی خوب سیر کوهی در آش دوغ، همه و همه این غذاها با گیاهانی درست می‌شوند که تنها در فصل بهار می‌توان آنها را دید و این روزها بازار این گیاهان داغ و پررونق است.

این روزها بازار گیاهان دارویی در یاسوج پر رونق و پررونق است، البته در این بازار پر رونق گیاه بیلهر که بیشتر خاصیت دارویی دارد هم به چشم می‌خورد گیاهی که بارهای بار بر در معرض انقراض بودن و سرطانزا بودن آن تذکر داده شده اما همچنان در بازار دیده می‌شود.

 

انتهای پیام/82024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول