اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

امام جمعه سربیشه:

«خیرین مدرسه‌ساز» دانش‌آموزان نیازمند را دریابند

امام جمعه سربیشه با تأکید بر اهمیت مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در عرصه تعلیم و تربیت کشور، گفت: کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مناطق محروم نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

«خیرین مدرسه‌ساز» دانش‌آموزان نیازمند را دریابند

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سربیشه، اظهار داشت: بحث توسعه علم و دانش و زیر ساخت‌های آن یکی از موضوعات مهمی است که خیرین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز مسؤولیت بزرگی بر عهده دارند، ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز طی سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه مدرسه‌سازی داشته‌اند و در خراسان‌جنوبی به خصوص شهرستان سربیشه شاهد فعالیت‌های خیرین هستیم.

امام جمعه سربیشه با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی در بسیاری از شهرها به واسطه حضور خیرین مدرسه‌ساز دگرگون شده است، گفت: با توسعه و مجهز کردن مدارس دانش‌آموزان بیش از گذشته می‌توانند به کسب علم و دانش بپردازند و در شهرستان سربیشه خیرین مدرسه‌ساز کارهای بسیاری انجام داده‌اند.

سنجری با بیان اینکه به گفته مدیرکل آموزش و پرورش طی چند سال آینده مدرسه کانکسی و غیر استاندارد نخواهیم داشت، اظهار داشت: اکنون در مرکز سربیشه به همت خیرین مدرسه‌ساز دارای مدرسه مازاد هستیم و دیگر نیازی به تأسیس مدرسه جدید نداریم و در روستاهای این شهرستان نیز خیرین مدرسه‌ساز از جمله بنیاد برکت کارهای خوبی انجام داده‌اند.

وی با توجه به اینکه کار خیرین مدرسه‌ساز به اندازه تعلیم و تربیت دارای اهمیت بسیار است، تأکید کرد: کار خیرین نباید منحصر به ساخت فیزیکی مدارس باشد و بحث توسعه معنوی مدارس و کمک به دانش‌آموزان نیز باید مورد توجه خیرین قرار بگیرد.

امام جمعه سربیشه در ادامه گفت: برخی از مدارس کاملاً مرتب و خوب توسط خیرین ساخته شده است اما ممکن است در آن مدرسه یک دانش‌آموز از داشتن لباس و یا کفش مناسب محروم باشد و در روستاهای سربیشه این موضوع بسیار مشاهده می‌شود.

سنجری خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی در زمینه کمک به دانش‌آموزان نیازمند فعالیت‌های خوبی انجام داده است اما کافی نیست و ضرورت دارد خیرین برای این موضوع تلاش‌ و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول