اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فرماندار شهرستان اهر:

اجازه ندادیم مشکلات به چالش تبدیل شود/ بدهی 5 میلیارد تومانی دولت به اهری‌ها

فرماندار شهرستان اهر گفت: شهر اهر از نظر جمعیت پنجمین شهر پُر جمعیت استان است و تمام هم و غم این بود که مشکلات شهری اهر به چالش تبدیل نشود و در حالی که سال 97 سالی پر مشغله و تنش بود، اما اجازه ندادیم مشکلات به چالش تبدیل شود.

 اجازه ندادیم مشکلات به چالش تبدیل شود/ بدهی 5 میلیارد تومانی دولت به اهری‌ها

زاهد محمودی، فرماندار اهر نیز در رابطه با بازگشایی 22 کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز در روزهای پایانی سال 97 اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های مسوولان استانی و نماینده مجلس بخش آماده شده بزرگراه اهر-تبریز بازگشایی شد و این عیدی بزرگی به مردم منطقه بود.

وی ادامه داد: متاسفانه از نخستین روزهای آغازین سال‌جاری که سیلاب اکثر استان‌های کشور را در نوردید به تبع همین موضوع شورای مدیریت بحران شهرستان اهر در حالت آماده‌باش از 28 اسفندماه سال گذشته تا به امروز قرار گرفته است و تا به حال که سه جلسه داشتیم، توانستیم تمام مصوبات شورای مدیریت بحران را اجرایی کنیم.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های مدیریت بحران استانداری و کشور را با دقت در شهرستان اهر اجرایی کرده‌ایم، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهر نیز هم‌اکنون در حال اجرای مصوبات شورای مدیریت بحران با لای‌روبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها هستند.

محمودی در ادامه سخنان خود با ذکر اینکه سال گذشته بنابر تحقق مطالبات مردم، بیشتر تمرکزمان با همراهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس حل مشکلات و معضلات شهری بود، ابراز داشت: شهر اهر از نظر جمعیت پنجمین شهر پُر جمعیت استان آذربایجان‌شرقی است و تمام هم و غم ما این بود که مشکلات شهری اهر به چالش تبدیل نشود و در حالی که سال 97 سالی پر مشغله و تنش بود اما اجازه ندادیم مشکلات به چالش تبدیل شود.

وی تاکید کرد: در روزهای پایانی سال گذشته بنابر وضعیت شهرداری اهر، دو رویکرد اصلی اعم از جمع‌آوری به موقع زباله‌ها که از نارضایتی مردم جلوگیری شود و اینکه حقوق و مزایای کارکنان را به موقع پرداخت کند را تعریف کردیم و از این‌رو مسولان استانی در ایام پایانی سال 97 به مجموعه شهرداری اهر کمک کردند تا حقوق و معوقات کارکنان را پرداخت کنند، قدردانی می‌کنم.

فرماندار اهر افزود: بنده از سامانه ارتباط مردمی «سامد» بازدیدی داشتم بیش از 60 درصد کسانی که با این سامانه ارتباط برقرار کرده بودند، این بود که شهرداری اهر نتوانسته حقوق و مزایای‌شان را پرداخت کند و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم بخش اعظمی از مطالبات کارکنان تا آخرین روز سال گذشته پرداخت شد.

محمودی بابیان اینکه تامین اجتماعی از بابت حق بیمه کارکنان شهرداری اهر در حدود 10 میلیارد تومان از این مجموعه طلب دارد، بیان داشت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با اداره‌کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی قرار بر این شد تا شهرداری اهر بدهی تامین اجتماعی را به صوت پایاپای پرداخت کند.

وی تصریح کرد: برخی از طلب‌کاران از سال 70 از شهرداری اهر طلب دارند و نتوانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند که این مهم نیز در نوع خود برای شهرداری اهر چالش بزرگی است به طوریکه در اسفندماه سال گذشته روزانه در حدود 20 نفر از طلب‌کاران شهرداری به فرمانداری مراجعه می‌کردند و با تاکید نماینده مردم اهر و هریس قرار بر این شد تا با طلب‌کاران نشستی برگزار کنیم و به تعامل برسیم که خوشبختانه تا پایان سال بخشی از بدهی شهرداری اهر تعدیل شد.

فرماندار اهر با تاکید بر اینکه از تمام پیشنهادات و راهکارهای مدیران استانداری آذربایجان‌شرقی به‌منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری اهر استقبال می‌کنیم، اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم با همفکری و همکاری بین‌بخشی برای شهرداری اهر درآمدی پایدار ایجاد کنیم تا این مجموعه مدیریت شهری برای تامین هزینه‌های خود به پروانه ساخت و ساز و کمک‌های دولتی وابستگی چندانی نداشته باشد.

محمودی خاطرنشان کرد: شهرداری اهر در جریان زلزله سال 91 منطقه ارسباران از نظر صدور پروانه ساخت و ساز رایگان از دولت 5 میلیارد تومان بدهی دارد و با وجود تلاش نماینده مجلس و دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه، این دستور اجرایی نشد و اخیراً نامه جدید استاندار آذربایجان‌شرقی به دولت در همین رابطه اگر منجر به پرداخت مطالبات شهرداری اهر از دولت شود، می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات شهرداری را مرتفع کند.

انتهای پیام/60001/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول