اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رئیس هیأت بدنسازی استان زنجان:

برخی باشگاه‌های بدنسازی در آستانه ورشکستگی هستند/ عدم توازن در پراکندگی فعالیت باشگاه‌های بدنسازی

رئیس هیأت بدنسازی استان زنجان از فعالیت 130 باشگاه بدنسازی در استان خبر داد و گفت: به علت نداشتن صرفه اقتصادی برخی از باشگاه‌های بدنسازی در آستانه ورشکستگی هستند.

برخی باشگاه‌های بدنسازی در آستانه ورشکستگی هستند/ عدم توازن در پراکندگی فعالیت باشگاه‌های بدنسازی

مهران زرگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 130 باشگاه بدنسازی در استان زنجان فعال است.

رئیس هیأت بدنسازی استان زنجان به بحث عدم توازن در پراکندگی فعالیت باشگاه‌های بدنسازی اشاره کرد و گفت: امروز شاهد این هستیم که برخی از شهرک‌های تازه تاسیس اصلا باشگاه بدنسازی ندارند، اما در برخی از مناطق در 500 متر حدود چهار یا پنج باشگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بحث صدور مجوز برای فعالیت باشگاه‌ها در کمیسیون ماده 5 اداره کل ورزش و جوانان انجام می‌شود، اضافه کرد: نماینده‌ای از هیأت بدنسازی در این کمیسیون حضور ندارد که درباره تعادل در بحث صدور مجوز به لحاظ منطقه‌ای نظر دهد.

رئیس هیأت بدنسازی استان زنجان با بیان اینکه فقط نظارت بر بخش فنی باشگاه‌ها به هیأت بدنسازی مربوط است، تصریح کرد: هیأت‌های ورزشی فقط در زمینه موضوعات فنی از جمله تجهیزات، صدور کارت مربیگری و ... نقش دارند.

وی نظارت بر بحث عدم ارائه مکمل و یا داروها را نیز از دیگر وظایف هیأت در نظارت بر باشگاه‌های بدنسازی عنوان کرد و گفت: طبق بخشنامه ابلاغی و قانون فعالیت باشگاه‌ها هیچ باشگاه بدنسازی مجوز ارائه دارو و یا مکمل غذایی را به ورزشکار ندارد.

زرگری با اشاره به اینکه نظارت‌های لازم در زمینه عدم ارائه مکمل و دارو و همچنین داشتن مجوز فعالیت بر باشگاه‌های بدنسازی انجام می‌شود، اضافه کرد: البته امروز اکثر باشگاه‌های بدنسازی یا مجوز دارند یا پرونده برای اخذ مجوز تشکیل داده‌اند، اما تا آنجا که اطلاع دارم از طریق ادارات ورزش و جوانان شهرستان نسبت به ارائه تذکرات مربوط به باشگاه‌های بدنسازی بدون مجوز اقدام شده است.

رئیس هیأت بدنسازی استان زنجان گفت: در واقع اداره کل ورزش و جوانان به دنبال این است که هیچ باشگاه بدنسازی بدون مجوز فعالیت نکند.
وی با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات باشگاه‌های بدنسازی نداشتن سود اقتصادی برای مؤسسان آن است، گفت: با اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی باشگاه مسائل اقتصادی است، اما با این حال امروز وضعیت باشگاه‌ها از نظر اقتصادی مطلوب نبوده و برخی از باشگاه‌های بدنسازی در آستانه ورشکستگی هستند.

وی با اشاره به اینکه نوسانات قیمتی و عدم مراجعه ورزشکاران موجب آن شده که کار باشگاه‌داری صرفه آنچنانی برای مؤسسان آن نداشته باشد، اضافه کرد: با اینکه مؤسسان باشگاه‌های بدنسازی مالیات بر ارزش افزوده هم پرداخت می‌کنند، اما هیچ تسهیلاتی با بهره پایین به باشگاه‌داران پرداخت نمی‌شود .

زرگری با تأکید بر ارائه تسهیلات به باشگاه‌داران و یا معاف کردن آنها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با توجه به اینکه به دنبال افزایش سطح سلامت جامعه هستند، افزود: باشگاه‌داری در واقع فعالیت در بخش خصوصی است از همین رو باید حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول