اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تشکیل بانک اطلاعاتی از سیل زدگان بیمه‌شده/کمک‌های نقدی در راه است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: اطلاعات 60 هزار خانوار در مناطق سیل‌زده به تفکیک کد ملی و محل سکونت آنها موجود است اما لازم است که بانک اطلاعاتی دقیقی از وضعیت خسارت ایجاد شود.

تشکیل بانک اطلاعاتی از سیل زدگان بیمه‌شده/کمک‌های نقدی در راه است

محمدرضا واعظ مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: هم‌اکنون برای رسیدگی به وضعیت بیمه‌شدگان و آسیب‌دیدگان سیل به استان لرستان آمده‌ام تا از نزدیک وضعیت بیمه‌شدگان را ببینم.

وی افزود: ما سرجمع در استان لرستان 2 هزار مستمری‌بگیر داریم و 62 هزار بیمه‌شده که در استان‌های دیگر هم استان به استان این موارد را رسیدگی می‌کنیم که باید ببینیم از این 2 هزار نفر چه تعداد آنها در نقاط آسیب‌دیده از سیل قرار دارند و چه تعداد آسیب دیدند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: هنوز اطلاع دقیقی در این زمینه‌ها نداریم چون به 60 تا 70 روستا هنوز دسترسی زمینی وجود ندارد و برآورد دقیقی هنوز ایجاد نشده است که چه میزان خانه‌ و چه میزان خودشان آسیب دیده‌اند.

واعظ مهدوی در پاسخ به ای پرسش که در صورتی که بیمه شدگان صندوق آسیب دیده باشند، چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است، گفت: قصد داریم که برای خانواده‌هایی که از نظر سیل آسیب دیده‌‌اند، کمک مالی و پرداخت اضافه‌ای بر پرداخت‌های موجود داشته باشیم.

وی افزود: همچنین دستور دادیم که حقوق مستمری‌بگیران‌ این مناطق زودتر واریز شود که بتوانند امکانات موردنیاز خودشان را فراهم کنند. همچنین میزان برآورد دقیقی از میزان خسارت بیمه‌شدگان استخراج شود. البته سازوکارهای ملی هم فعال شده و در سطح بنیاد مسکن برای ساخت خانه‌هایشان کمک‌هایی انجام می‌شود. ما سعی می‌کنیم که علاوه بر آن اقدامات برای بیمه‌شدگان صندوق تسهیلات بیشتر و امکانات بیشتری فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: لازم است که اطلاعاتمان را تکمیل کنیم تا بتوانیم راجع به آنها تصمیم‌گیری کنیم.البته اطلاعات 60 هزار خانوار را به تفکیک کد ملی و محل سکونت داریم و ممکن است این آمار را مدیریت بحران نداشته باشد به همین دلیل ما اکنون به شناسایی و سازماندهی وضعیت می‌پردازیم.

واعظ مهدوی گفت:در سطح وزارت رفاه، بانک اطلاعات شکل گرفته و اشخاصی که تحت پوشش ما، بهزیستی، تأمین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی هستند در این بانک به همراه میزان خسارت وارده برآورد می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی ادامه داد: هر کدام از نهادها بخشی از مسئولیت‌های مربوط به جمعیت تحت پوشش خود را پوشش می دهند و وزیر رفاه این گونه سیاست‌گذاری کرده‌ که هر نهادی افراد تحت پوشش خود را کاملاً مورد توجه قرار دهد.

وی ابراز امیدواری کرد تا ظرف چند روز آینده شناسایی آسیب‌دیدگان سیل که از بیمه شدگان صندوق هستند انجام شود و در پی آن، بانک اطلاعاتی تشکیل شده و نیازهای آنها رفع شود.

واعظ مهدوی گفت: نکته مهمی که وجود دارد این است در اغلب مناطق سیل‌زده با فروکش شدن آب، شرایط عادی خود را پیدا می‌کنند به طور مثال در پلدختر بیش از دوسوم مغازه‌ها فعال هستند و مردم می‌توانند کالاهای موردنیازشان را خریداری کنند مشروط به اینکه بازار و تأمین کالا پشتیبانی شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی افزود: در زمینه اقلام غذایی کمبودی وجود ندارد اما برای تخلیه آب در اینجا به برخی وسایل مانند فرغون و چکمه نیاز است ولی در بازار وجود ندارد اگر اینها در بازار تهیه شود اشخاص می‌توانند خریداری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول