اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

‎پیگیری‎ فارس نتیجه داد

خانواده آسیب‎دیده مینودشتی در آستانه خانه‎دار شدن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: خانواده مینودشتی که بر اثر رانش زمین، منزل مسکونی آنها به طور کامل تخریب شد خانه‎دار می‎شوند.

خانواده آسیب‎دیده مینودشتی در آستانه خانه‎دار شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در روزهای گذشته گزارشی با عنوان «رانش زمین تمام آرزوهای خانواده مینودشتی را بلعید+ تصاویر» در خبرگزاری فارس استان گلستان منتشر شد.

در این گزارش به وضعیت زندگی خانواده‎ای مینودشتی اهل روستای «برنجوین» که بر اثر رانش زمین دچار حادثه شدند پرداخته شد.

«علیرضا تیموری» به‎تازگی در منزل نوساز خود ساکن شده بود تا سال جدید را در کنار خانواده و در فضایی شاد و پرنشاط آغاز کند اما وقوع حادثه تلخ رانش زمین و تخریب 100 درصدی منزل مسکونی‎ و فوت دختر خردسالش در آخرین روز از زمستان سال 1397 به تمام آرزوهایش پایان داد و در حال حاضر خانواده تیموری علاوه‎بر اینکه داغدار زینب پنج ساله هستند بلکه تمام زندگی و دارایی‎های خود را بر باد رفته می‎بیند.

پس از انتشار این گزارش در خبرگزاری فارس استان گلستان «هادی درفشی» معاون پشتیبانی بنیاد مسکن کشور با خانواده حادثه‎دیده مینودشتی دیدار کرد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در یک اقدام تحسین‎برانگیز برای ساخت منزل مسکونی این خانواده آسیب‎دیده اقدام می‎کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در این خصوص در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، از ساخت منزل مسکونی برای این خانواده مینودشتی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه خانواده تیموری با مشکل زمین برای ساخت منزل مواجه بودند به‎همت بخشداری زمینی به مساحت 200 مترمربع برای آنها تأمین شد.

محمدتقی زمانی‎نژاد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب مخالف انتقال فرد آسیب‎دیده از روستا است اما از آنجایی که شرایط این خانواده خاص است و دختر خردسال آنها بر اثر این سانحه فوت کرده است موافقت شده تا منزل مسکونی جدید خانواده مینودشتی در دوزین ساخته شود.

وی ادامه داد: برای ساخت مسکن علاوه‎بر آنکه به این خانواده تسهیلات ارزان‎قیمت 40 میلیون‎ تومانی اعطاء می‎شود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسؤولیت ساخت منزل مسکونی را تا اتمام پروژه برعهده می‎گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان یادآور شد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در حداکثر دو ماه ساخت منزل مسکونی این خانواده به اتمام برسد و در گذشته نیز برای‎ «صبا» دختر خردسال بیمار در روستای «توران فارس» آزادشهر منزل مسکونی در مدت 45 روز ساخته شده بود.

زمانی‎نژاد با بیان اینکه علاوه‎بر تأمین زمین، پروانه ساخت این منزل مسکونی نیز صادر شده است، افزود: مراسم کلنگ‎زنی منزل مسکونی این خانواده حادثه‎دیده نیز در روزهای آینده با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی انجام می‎شود و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/83018/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول