اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ابوترابی در گفت‌وگو با فارس:

دبیرخانه انتقال پایتخت در وزارت راه تشکیل می‌شود/ ۵ شهر؛ گزینه مرکز سیاسی اداری ایران

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تشکیل دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی اداری کشور در وزارت راه و شهرسازی در آینده نزدیک گفت: ۵ شهر گزینه نهایی مرکزیت ایران هستند.

دبیرخانه انتقال پایتخت در وزارت راه تشکیل می‌شود/ ۵ شهر؛  گزینه مرکز سیاسی اداری ایران

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص نتیجه جلسات شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شد دبیرخانه انتقال پایتخت سیاسی اداری در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه برای مطالعه، امکان سنجی و برنامه ریزی انتقال پایتخت باید اقدامات لازم را انجام دهند، بیان کرد: ۵ گزینه برای پایتخت بعدی ایران مشخص شده ولی مکان یابی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. 

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: بعد از مکان یابی، امکان سنجی و مطالعه، برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای انتقال پایتخت در دستور کار است و بر همین اساس و با اتخاذ راه‌کارهای مناسب در نظر گرفته شده انتقال پایتخت ریالی برای دولت هزینه نخواهد داشت. 

ابوترابی با بیان اینکه برای انتقال پایتخت به ارائه لایحه از سوی دولت نیاز نداریم و در این زمینه قانون وجود دارد زیرا در سال 94 قانونی در این زمینه تصویب شده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جلسات شورایعالی انتقال مرکز سیاسی اداری کشور و ساماندهی تهران با ریاست جهانگیری، 5 وزیر و 4 نماینده مجلس به انتخاب صحن، به علاوه ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌‍شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «جابه‌جایی پایتخت ایران از تهران لزوم تغییر مرکز سیاسی اداری» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول