اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

حجم سد گاوازنگ پر شده است/ ممانعت از ورود خودروها، یک مانور بود

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه امروز حجم سد پر شده و در آستانه سرریز شدن است، گفت: برنامه‌ریزی طوری است که به همان میزان آب ورودی، آب از سد خارج شود.

حجم سد گاوازنگ پر شده است/ ممانعت از ورود خودروها، یک مانور بود

علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و پر شدن حجم سد گاوازنگ از پایین دست این سد، یک سری مشکلات داشتیم چون نخاله‌های ساختمانی راه آب را بسته بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه روز گذشته یک مانوری در این زمینه انجام شد تا میزان همکاری مردم را بسنجیم، گفت: همکاری خوبی در این زمینه انجام شد و همه خودروهایی که کنار سد حضور داشتند آن محل را تخلیه کردند و مانور با موفقیت اجرا شد.

وی با بیان اینکه برای کنترل موضوع قرار شد که شهرداری نسبت به ایجاد کانال برای حل این مشکل اقدام کند، گفت: امروز نیز از سمت روستای گاوازانگ به سمت بالا و پایین پاکسازی و آزادسازی می‌شود تا در صورت سرریز سد، آب هدایت شده به میدان ارتش برسد و به کانال بپیوندد.

باقری با اشاره به اینکه امروز حجم سد پر شده و در آستانه سرریز شدن است، افزود: برنامه‌ریزی طوری است که به همان میزان آب ورودی، آب از سد خارج شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه تقریبا همه مسیل‌ها و رودخانه‌های استان در کنترل آب منطقه‌ای و منابع طبیعی است، گفت: موضوعی که نگران کننده است، حاشیه رودخانه قزل‌‍اوزن در اطراف طارم است که کم کم خسارات آن در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: کاهش حجم آب در رودخانه از 390 متر مکعب در ثانیه به زیر 200 متر مکعب پیش‌بینی شده بود که این اتفاق رخ نداده است و کماکان آب در جریان است و خسارت‌ها را بالا می‌برد از طرفی ذوب برف نیز طی روزهای آتی رخ خواهد داد.

باقری ادامه داد: البته این امر هم مربوط به اراضی است که در اطراف رودخانه احیا شده است که بخشی تخریب شده و بخشی نیز در حال تخریب است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول