اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

در سال گذشته

۴۶ میلیارد تسهیلات اشتغال پرداخت شد/ اجرای ۵۴۹ طرح اشتغال توسط کمیته امداد

فرماندار بیرجند بر ضرورت افزایش نظارت بر طرح‌های اشتغال تأکید و خواستار مشارکت مردم بیرجند جهت تأسیس شرکت تعاونی توسعه وعمران شهر بیرجند شد.

۴۶ میلیارد تسهیلات اشتغال پرداخت شد/  اجرای ۵۴۹ طرح اشتغال توسط کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بیرجند پیش از ظهر امروز با حضور دستگاه‌های دخیل در حوزه اشتغال و به ریاست فرماندار بیرجند برگزار شد.

علی ناصری فرماندار بیرجند با بیان اینکه کارآفرینی  با تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتغال محقق می‌شود، گفت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی شهرستان بیرجند در سال گذشته 99 درصد محقق شده است.

وی بر ضرورت افزایش نظارت بر طرح‌های اشتغال تأکید و با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی، بیان داشت: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی علی‌رغم فرصت اندکی که داشتیم اما رتبه اول انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات را کسب کردیم که امیدواریم این طرح‌ها در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

ضرورت مشارکت مردم در تأسیس شرکت تعاونی

فرماندار بیرجند با تأکید بر اینکه جهت تأسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهر بیرجند تمام مردم شهرستان باید مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: در بدو تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی باید نیم درصد جمعیت شهرستان عضو آن شوند.

ناصری در خصوص عضویت در این شرکت تعاونی، اعلام کرد: عضویت در شرکت تعاونی توسعه و عمران بیرجند محدودیتی ندارد و تمام شهروندان می‌توانند با خرید سهام عضو این شرکت تعاونی شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون 721 نفر در این شرکت تعاونی عضو شدند، گفت: مردم شهرستان بیرجند می‌توانند از یک سهم به میزان 300 هزار ریال تا 15 میلیون ریال سهام خریداری کنند.

پرداخت تسهیلات 46 میلیاردی جهت اشتغال

سید حسن شریفی‌مقدم سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند از پرداخت 46 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان 10 میلیارد تومان از محل تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی و 36 میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده است.

وی تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال 97 را 3 هزار و 24 نفر اعلام و تبیین کرد: از این تعداد دو هزار و 978 فرصت شغلی ایجاد شده که نشان دهنده تحقق 99 درصدی تعهدات اشتغال در شهرستان بیرجند است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند اعلام کرد: سال گذشته چهار میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار تسهیلاتی مشاغل خانگی داشته‌ایم که 86 درصد آن جذب شده و برای جذب مابقی این اعتبار تا پایان خردادماه امسال مهلت داریم.

اجرای 549 طرح اشتغال توسط کمیته امداد

مهدی خزاعی‌عرب رئیس کمیته امداد امام خمینی منطقه دو بیرجند گفت: اعتبارات اشتغال کمیته امداد شهرستان بیرجند از محل بند «ب» تبصره 16 قانون بودجه 97 اظهار کرد: 6 میلیارد و 200 میلیون تومان و ابلاغیه 6 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده است.

وی بیان داشت: از اعتبارات ابلاغی 320 طرح با اعتبار 5 میلیارد و 800 میلیون تومان اجرا شده که در مجموع معادل 94 درصد اعتبارات ابلاغی جذب شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی منطقه دو بیرجند با بیان اینکه از محل اعتبارات امدادی به 145 طرح با اعتبار 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده، خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته به 549 طرح اشتغال کمیته امداد تسهیلاتی با اعتبار 10 میلیارد و 800 میلیون تومان پرداخت شده است.

خزاعی‌عرب اضافه کرد: تعهد اشتغال کمیته امداد شهرستان بیرجند در سال گذشته ایجاد 286 طرح اشتغال بوده که تاکنون 410 طرح در سامانه رصد ثبت شده و 145 درصد این تعهد اشتغال محقق شده است.

ایجاد 294 فرصت شغلی در بخش مسکن

عباس گل‌محمدی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به تعهد اشتغال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند، گفت: تعهد اشتغال این نهاد در سال گذشته 250 فرصت شغلی بوده که تاکنون 294 فرصت شغلی در بخش مسکن ایجاد شده است.

وی از تهیه طرح هادی برای 160 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان بیرجند خبر داد و افزود: همچنین برای 43 روستا زیر 20 خانوار جمعیت، طرح تعیین محدوده تهیه شده که 3 میلیارد و 175 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند با اشاره به اجرای طرح هادی در 92 روستای شهرستان بیرجند با اعتبار 29 میلیارد تومان، بیان داشت: در بحث تعمیر و مرمت مسکن روستایی نیز تاکنون 6 هزار و 134 نفر متقاضی به بانک‌های عامل معرفی و 5 هزار و 500 واحد احداث شده است.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول