اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیگیری سوژه مردمی: از آزادراه تهران-شمال چه خبر؟

حسینی: منطقه یک آزادراه تهران شمال مردادماه 98 افتتاح می‌شود

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال با اشاره به اینکه سیل در روند اجرای این پروژه اثر محسوسی نداشت، گفت: منطقه یک آزادراه تهران شمال در مرداد ماه امسال افتتاح می‌شود.

حسینی: منطقه یک آزادراه تهران شمال مردادماه 98 افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بیش از دو دهه قبل بود که صحبت از احداث آزادراهی بزرگ در کشور  بود که علاوه بر کم کردن فاصله تهران تا شمال به حدود یک ساعت و نیم، موجب روان شدن ترافیک سایر شریان‌های شمال به جنوب و نیز صرفه‌جویی در مصرف بنزین، امنیت سفر و هزاران فایده و حسنه دیگر که برای آن برمی‌شمردند، می‌شد.

اکنون حدود 22 سال از شروع این پروژه می‌گذرد و هنوز تکلیف پروژه و زمان دقیق تکمیل آن مشخص نیست، هر از گاهی مسؤولان  قول‌ها و وعده‌های مختلفی را در ارتباط با بهره‌برداری از این پروژه را دادند ولی تاکنون هیچ‌کدام از این وعده‌ها به سرانجام نرسیده است.

از تعطیلات تابستان و نوروز که بگذریم هنوز هم در پایان هفته و روزهای تعطیل ترافیک‌های چندساعته و طولانی تکرار می‌شود و حتی برخی از مسافران ترافیک را بخشی از سفر می‌دانند، ترافیک در حدی است برای ساعاتی جاده تبدیل به پارکینگ می‌شود، گویی این مسیر جاده نبوده بلکه مکانی برای پارک خودروهاست و مسافران نیز به جای نشست در خودروها و منتظر ماندن سعی می‌کنند در طول مسیر به گشت و گذار بپردازند.

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:پروژه آزادراه تهران شمال در چهار فاز از امتداد آزادگان بعد از پل همت تا چالوس به‌طول 121 کیلومتر تعریف شده است.

سیدبهلول حسینی افزود:از زمان آغاز پروژه تا چهار سال قبل پیشرفتی نداشته است ولی از چهار سال قبل تاکنون 10 برابر سرعت گرفته است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین منطقه در واقع فاز یک این پروژه از سه راه شهرستانک تا انتهای آزادگان تهران به طول 33 کیلومتر شروع شده که درصورت بهره‌برداری مسافران ترافیک‌های آخر هفته نخواهند داشت و حدود 50 کیلومتر نسبت به مسیر قبلی کوتاه خواهد شد.

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال  با بیان اینکه این منطقه از پروژه در مراحل پایانی است که براساس پیش‌بینی‌ها تا مرداد ماه 98 به اتمام می‌رسد، ادامه داد: اگر این مسیر باز شود در نگاه مردم بیش از 50 درصد این پروژه به اتمام رسیده است و مردم  برای تعطیلات تابستان مسافران مشکلی در این مسیر نخواهند داشت.

حسینی درباره تاثیر سیل بر پروژه آزادراه تهران شمال، اظهار کرد: سیل در روند اجرای این پروژه اثر محسوسی نداشت ولی به‌دلیل تامین اعتبارات ناشی از مشکلات سیل امیدواریم در موجب تاخیر بیش از یک ماه نشود.

وی تصریح کرد: منطقه دو پروژه آزاد تهران ـ شمال از پل زنگوله تا سه راه شهرستانک به طول 22 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 20 درصدی، منطقه سه این پروژه که حدفاصل مرزن‌آباد تا پل زنگوله به‌طول 47 کیلومتر است طرحش به‌صورت کامل آماده نبوده و در حد طرح اولیه است و منطقه چهار این آزادراه از چالوس تا مرزن‌آباد به طول 20 کیلومتر بوده که الان در دست بهره‌برداری است.

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال گفت: در حال حاضر حدود 12 شرکت به‌صورت پیمانکاری و شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند  تا این پروژه هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

به گزارش فارس، این سوژه در سامانه فارس من با عنوان «از آزادراه تهران ـ شمال چه خبر» ثبت شد که خبرنگار فارس مازندران این مسئله را پیگیری کرده است.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول