اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نظربایف:

اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک بازار عظیم با 750 میلیارد دلار گردش مالی است

رئیس جمهور سابق قزاقستان، اتحادیه اقتصادی اوراسیا را یک بازار عظیم خواند که گردش مالی آن بیش از 750 میلیارد دلار، تولید ناخالص داخلی 2 تریلیون دلار و جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر است.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک بازار عظیم با 750 میلیارد دلار گردش مالی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور سابق قزاقستان در مراسم افتتاحیه کنفرانس علمی و عملی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ابتکار نخستین رئیس جمهور قزاقستان در مورد تقویت همگرایی اورآسیا، شرکت و سخنرانی کرد.

وی گفت: برای اولین بار من این ایده را در سال 1994 در دانشگاه دولتی مسکو مطرح کردم، در آن زمان من یک اتحاد قدرتمند اقتصادی را تصور می کردم که به ایجاد شرایط پایدار برای توسعه اقتصادی و فرصت های جدید برای رفاه مردم کمک خواهد کرد.

نظربایف افزود: اکنون این تصور به یک واقعیت تبدیل یافته و امروز پنج سال از امضای توافقنامه درباره اتحاد اقتصاد اورآسیا و بیست و پنجمین سال از ارائه ایده همگرایی اوراسیا سپری می شود.

وی اتحادیه اقتصادی اوراسیا را یک بازار عظیم خواند که گردش مالی آن بیش از 750 میلیارد دلار، تولید ناخالص داخلی 2 تریلیون دلار و جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر است.

نظربایف گفت: کشورهای عضو این اتحادیه با رشد مثبت، افزایش قابل توجه تجارت خارجی و متقابل رو به رو و به طور فعال همکاری های بین المللی را انجام می دهند.

وی افزود: در آینده نزدیک ما اتحاد اقتصادی اوراسیا را همچون یک جامعه اقتصادی باز  و به طور ارگانیک پیوسته به سیستم اقتصاد جهانی همچون یک پل محکمی میان اروپا و آسیا در حال رشد می بینیم.

نظربایف خاطرنشان کرد: توسعه همگرایی اقتصادی توان تبدیل شدن به یک منبع کلیدی تنوع و رشد اقتصاد، تقویت رقابت پذیری، بهبود فضای تجاری و افزایش جذابیت کشورهای عضو آن برای سرمایه گذاران را دارد.

وی تصریح کرد: گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی با شرکای اصلی و بازارهای جدید در حال رشد باید به یک ضرورت برای افزایش نقش اتحادیه اقتصادی اورآسیا در سراسر قاره تبدیل شود.

رئیس جمهور سابق قزاقستان گفت: در این راستا پیوستن اتحاد اقتصادی اروآسیا و ابتکار ساخت کمربند اقتصادی جاده ابریشم به سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اروپا مهم است.

نظربایف افزود: اتحاد اقتصادی اوراسیا با انجام گام های مطمئن به سمت دستیابی به اهداف اصلی خود حرکت می کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول