اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امدادرسانی‌ اصفهان به مناطق سیل‌زده از شمال تا جنوب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همزمان با اینکه در استان اصفهان سیل و خسارت داشتیم به استان‌های دیگر هم کمک کردیم و در حال حاضر استان اصفهان با حکم وزیر کشور، معین اول استان خوزستان تعیین شده است.

امدادرسانی‌ اصفهان به مناطق سیل‌زده از شمال تا جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با آغاز سال 98، وضعیت جوی کشور ناپایدار و همراه با بارش شدید باران و برف در اکثر نقاط کشور بود که این وضعیت بارش‌ها در ایام نوروز و به خصوص در روزهای 5 فروردین تا 12 فروردین ماه با وجود اینکه در برخی از شهرها باعث خوشحالی مردم و کمک به رفع خشکسالی شد، در برخی از شهرها، باعث جاری شدن سیل، کولاک، ریزش بهمن و رانش زمین شد و خسارات بسیاری در نقاط مختلف کشور از جمله استان‌های مازندران، گلستان، لرستان، خوزستان و همچنین اصفهان به جای گذاشت.

این اتفاقات در زیباترین ایام سال، کام هموطنان عزیز کشورمان را تلخ کرد ولی همدلی و همیاری بقیه مردم با هموطنان سیل‌زده کشور، شاید بتواند از آلام و درد آن‌ها بکاهد، استان اصفهان که خود دچار سیل، رانش زمین و طوفان شده بود، به بقیه استان‌های آسیب دیده کشور هم کمک‌رسانی کرد.

اصفهان همیار استان‌های سیل‌زده

منصور شیشه‌فروش در رابطه با کمک‌های اداره راه‌ها، اداره راهداری و شهرداری استان اصفهان به مناطق سیل‌زده کشور اظهار کرد: همزمان با اینکه در استان خودمان سیل و خسارت داشتیم به استان‌های دیگر هم کمک کردیم، در حال حاضر استان اصفهان با حکم وزیر کشور، معین اول استان خوزستان تعیین شده است، ما از 6 روز گذشته ستاد معین مدیریت بحران استان اصفهان را در فرمانداری اهواز تشکیل دادیم و بیش از 130 نفر نیروی عملیاتی با پشتیبانی حدود 60 دستگاه ماشین‌آلات لودر، بولدوزر و کمپرس و کامیون در محل حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه افزود: این نیروها با استفاده از ماشین‌آلات پشتیبانی در خوزستان دیوارسازی می‌کنند و مستحکم‌سازی دیواره‌ها در اطراف رودخانه کارون را انجام می‌دهند، همچنین سیل‌بندها را اصلاح می‌کنند و گل و لای و آب و پساب را از منازل و معابر بیرون می‌کشند و به سیل‌زدگان در منطقه 3 و 5 شهر اهواز کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: 4 روز پیش هم 50 دستگاه وسیله سبک و سنگین از جمله کمپرسی، لجن‌کش و پمپ آب از 16 شهرداری استان و اداره راه و شهرسازی استان حرکت کردند و برای ادامه عملیات استحکام‌بخشی دیواره‌ها و تخلیه آب در قالب ستاد معین مدیریت بحران استان اصفهان در اهواز به دو ناوگان ما در خوزستان ملحق شدند.

هلال‌احمر اصفهان به سیل‌زدگان خدمات ارائه می‌کند

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه استان اصفهان اقدامات دیگری هم برای کمک به مناطق سیل‌زده انجام داده است، تصریح کرد: چند روز پیش، تیم ارزیاب جمعیت هلال‎احمر به خوزستان اعزام شد تا بررسی کند که چگونه باید کمک‌رسانی انجام شود، همچنین از طریق انبارهای جمعیت هلال‌احمر 420 دستگاه چادر امدادی اصلاح شده، 2 هزار و 770 تخته پتو، 450 بسته غذایی یک‌ماهه، 200 بسته غذایی 24 ساعته، بیش از 3 هزار چادر مسافرتی و 3 هزار و 200 تخته موکت برای خوزستان ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: اکیپ خطوط لوله گاز و نفت با تجهیزات کامل در خوزستان مستقر هستند، به علاوه یک دستگاه ژنراتور پرتابل برق 250 کاوا از مخابرات اصفهان به منطقه خوزستان برای تقویت برق اهواز و چند دستگاه لجن‌کش نیز از طرف اداره آب و فاضلاب به خوزستان ارسال شد؛ تیم اداره توزیع برق شهرستان اصفهان با ژنراتورهای برق برای کمک‌رسانی در آن منطقه حاضر شدند و همچنین 5 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی از طریق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان به اهواز ارسال شد.

وی در ادامه از کمک‌های استان اصفهان به استان لرستان نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: از همان لحظه اول حادثه، عوامل امدادی از هلال‌احمر اعزام شدند، 50 نفر نیروی هلال‌احمر با تجهیزات کامل در پلدختر مستقر شدند و خدمات امدادی ارائه کردند، حدود 70 نفر نیروی شهرداری اصفهان و 6 شهرداری سطح استان در پلدختر برای کمک‌رسانی حاضر شدند و در خرم‌آباد لایه‌روبی مسیل‌ها و تقویت سیل‌بندها را انجام می‌دهند.

ارتش اصفهان در لرستان

شیشه‌فروش در ادامه عنوان کرد: ارتش هم در لرستان حضور پیدا کرد و بیش از 400 نفر نیروی ارتش از گروه 44 و 55 توپخانه با پشتیبانی ماشین‌آلات امدادی لودر، بولدوزر، بیمارستان صحرایی، بیمارستان 557 ارتش و همچنین پشتیبانی 2 فروند بالگرد شینوک که از هوانیروز اصفهان حدود 14 روز است که در لرستان عملیات امداد هوایی انجام می‌دهند و بیش از 200 پرواز داشتند که نیروها، مردم و کالاها و اقلام امدادی را برای توزیع در آن منطقه جابه‌جا می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین از اعزام 10 تیم تخصصی شرکت برق، آب و فاضلاب، مخابرات، مرکز بهداشت، راهنمایی و رانندگی به همراه خودروهای عملیاتی و تجهیزات تخصصی به استان لرستان خبر داد و مطرح کرد: این نیروها در حال حاضر تعمیرات شبکه‌ها را انجام می‌دهند و ستاد معین استان اصفهان برای بازسازی اماکن مسکونی در پلدختر با محوریت بنیاد مسکن در لرستان استقرار دارد و با پشتیبانی حدود 100 دستگاه ماشین‌آلات و بیش از 90 نفر نیروی انسانی فنی و عملیاتی، حدود هزار و 800 واحد مسکونی را ارزیابی کردند تا گل و لای را از آن‌ها خارج کنند و برای تعمیرات و بازسازی واحدهای تجاری و مسکونی در منطقه پلدختر برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی در ادامه متذکر شد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با 30 نفر نیرو و پشتیبانی 26 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین لودر، بولدوزر، گریدر و کامیون به استان لرستان فرستاد که حدود 20 کیلومتر از راه‌های محور شهرستان معمولان و پلدختر را بازگشایی و بازسازی کردند.

فعالیت نیروی انتظامی در پلدختر و سپاه در الیگودرز

شیشه‌فروش از اقدامات دیگر استان اصفهان گفت و بیان کرد: 250 نفر نیروی یگان ویژه نیروی انتظامی اصفهان به همراه تجهیزات، مینی‌بوس، اتوبوس و خودروی عملیاتی حدوداً 14 روز است که در منطقه پلدختر استقرار یافته و نظم و ایمنی را در آنجا تأمین می‌کنند؛ تیم پشتیبانی سپاه صاحب الزمان اصفهان نیز با 100 نفر نیرو و بیش از 20 دستگاه ماشین‌آلات برای بازگشایی محورهای روستایی حدود 14 روز است که در الیگودرز با تجهیزات کامل استقرار دارند و اقداماتی مانند توزیع مواد غذایی از جمله آب، پتو و برنج و همچنین بازگشایی راه‌ها را انجام می‌دهند و بیش از 100 کیلومتر از راه‌ها را بازگشایی کردند و امداد هوایی نیز انجام دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه اذعان داشت: استان اصفهان برای لرستان هم 5 هزار و 782 دستگاه چادر امدادی، 5 هزار پتو، 350 بسته غذایی یکماهه، 40 هزار قوطی کنسرو و 2 دستگاه سرویس بهداشتی ارسال کرده است.

وی به کمک استان اصفهان به استان‌های دیگر کشوراشاره کرد و گفت: برای استان گلستان نیز یک هزار و 500 تخته پتو، 2 هزار بسته غذایی و 2 هزار تخته موکت از طریق هلال‌احمر به گلستان ارسال شد، تیم جهادی سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان نیز با استقرار 200 نفر نیرو با پشتیبانی 30 دستگاه ماشین، کف‌کش، موتور پمپ و لجن‌کش در شهرستان آق قلای گلستان در حال بازسازی سیل‌بندها و تخلیه گل و لای منازل هستند و به صورت ویژه کار می‌کنند.

شیشه‌فروش ادامه داد: هلال‌احمر استان اصفهان 472 دستگاه چادر امدادی برای استان مرکزی و 8 هزار و 800 بسته غذایی 72 ساعته برای استان سیستان و بلوچستان و 350 بسته غذایی یک‌ماهه برای استان ارسال کرد و 2 فروند بالگرد 114 از هوانیروز اصفهان حدوداً 11 روز است که در چهارمحال بختیاری عملیات امدادی انجام می‌دهند.

کمک‌های مردمی اصفهان برای هموطنان سیل‌زده 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان یکپارچه در حال کمک‌رسانی است، اظهار کرد: مردم اصفهان بیش از 150 کامیون هدایا مردمی را به لرستان، خوزستان و بقیه استان‌ها اعزام کردند و مردم استان‌های سیل‌زده را تنها نگذاشتند و خیریه‌های استان نیز دو جلسه در هفته گذشته تشکیل دادند و برای ارسال هدایای خودشان به آن مناطق برنامه‌ریزی کردند.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در استانداری 24 ساعته فعال و با مدیریت بحران استان‌های دیگر در ارتباط است، افزود: ستاد مدیریت بحران نیازسنجی می‌کند و جلسات متعددی با حضور استاندار تشکیل شده است و همچنین معاون عمرانی استانداری و شهردار اصفهان و 3 شهردار از مناطق دیگر از خوزستان بازدید کردند و در حال حاضر شهردارهای فولادشهر، زاینده‌رود و چرمهین و مدیر آتش‌نشانی اصفهان، نمایندگان مدیریت بحران در ستاد معین استان در فرمانداری خوزستان حضور دارند و برای ارائه خدمات هماهنگی می‌کنند.

شیشه‌فروش همچنین از مردم اصفهان خواست: همشهریانی که می‌خواهند هدایای خود را به هموطنان سیل‌زده خود برسانند، می‌توانند به شعب هلال‌احمر، بسیج سازندگی و کمیته امداد تحویل دهند و کمک‌های نقدی خود را هم به حساب‌های هلال‌احمر و کمیته امداد که اعلام می‌شود، واریز کنند.

این روزها باید مردم نیکوکار و خیر اصفهان مثل همیشه با تمام قدرت به میدان بیایند و به هموطنان خود در سراسر ایران کمک کنند و مردم سیل‌زده را از ناراحتی و سختی نجات دهند تا خواهران و برادرانمان هم بتوانند زیر سقف خانه خود و در کنار خانواده در آرامش و سلامتی زندگی کنند.

انتهای پیام/63088/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول