اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اشتباهاتی که منجر به چپ شدن تراکتور شد/‌سوتی در حد لالیگا

هر چند اشتباه جزو لاینفک دروازه‌بانان جهان است، اما بعضی از اشتباهات دروازه‌بانان تراکتورسازی غیر قابل تصور بوده است.

اشتباهاتی که منجر به چپ شدن تراکتور شد/‌سوتی در حد لالیگا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم تراکتورسازی روز گذشته در هفته بیست‌ و‌ پنجم لیگ برتر فوتبال کشور در رشت با نتیجه 3 بر یک مغلوب سپیدرود این شهر شد.

نتیجه‌ای که تراکتورسازی را از مدعی اول قهرمانی دور کرده و حالا حتی پیروزی در بازی رو در رو برابر پرسپولیس هم تراکتورسازی را صدرنشین جدول نکرده و سرخپوشان تبریزی باید منتظر لغزش شاگردان ایوانکویچ باشند.

در بازی مقابل سپیدرود محسن فروزان اشتباهات وحشتناکی داشت و مقصر اول شکست تیمش هم بود و در نهایت ساعتی بعد از اتمام بازی، مالک باشگاه وی را تا آخر فصل از تیم تراکتورسازی اخراج کرد.

 این اولین اشتباه دروازه‌بانان تیم تراکتورسازی نبوده و قطعا آخرین هم نخواهد بود، اما گاهی اشتباهات تاوانی فراتر از باخت و از دست دادن 3 امتیاز داشته و حتی می‌تواند منجر به از دست دادن قهرمانی و زحمات یک فصل تیم شود.

خبرگزاری فارس در تبریز به مهم‌ترین اشتباهات دروازه‌بانان تیم تراکتورسازی در لیگ برتر فوتبال کشور پرداخته است.
 


بازی تراکتورسازی تبریز – نفت تهران(فصل 91-1390)

اشتباه مهدی ثابتی در دفع یک توپ ساده

تیم تراکتورسازی بعد از 5 پیروزی برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر صدرنشین جدول شده بود.

پیروزی 3 بر 2 برابر استقلال در تهران کام صدرنشینی را برای تراکتورسازی و امیر قلعه‌نویی مربی این تیم دوچندان کرده بود.

به نظر می‌رسید، تراکتورسازی برای تداوم صدرنشینی کار مشکلی نداشته باشد، زیرا در هفته هفتم در تبریز میزبان تیم نفت تهران بود.

در این بازی مهدی ثابتی دروازه‌بان تیم تراکتورسازی در مهار توپ اشتباه فاحشی کرده و با اشتباه مسلم وی، گل تیم نفت شکل گرفت.

حملات تراکتورسازی برای گل تساوی نتیجه‌ای نداشت و نفت گل دوم را هم زد. در دقایق پایانی حسینی با ضربه برگردان یکی از گل‌های خورده را جبران کرد که برای شکست کافی نبود.

تراکتورسازی در حضور 70 هزار تماشاگر به نفت باخت و صدر جدول را هم از دست داد. تماشاگران تراکتورسازی به واسطه درخشش ثابتی در چند سال حضورش در این تیم خیلی زود این اشتباه وی را فراموش کردند.

تراکتورسازی تنها با اختلاف 2 امتیاز قهرمانی را در پایان فصل از دست داد، اما سرخپوشان تبریزی هیچ وقت شکست در این بازی را عامل از دست دادن قهرمانی ندانسته بلکه اشتباهات ترکی در بازی با استقلال که منجر به شکست خانگی تراکتورسازی شد را مهم‌ترین علت از دست رفتن قهرمانی تراکتورسازی در آن سال را می‌دانند.
 


بازی تراکتورسازی تبریز – پدیده مشهد(فصل94-1393)

عیسی اندوی در جریان بازی تعویض شد

عیسی اندوی دروازه‌بان سنگالی که سابقه حضور در ذوب‌آهن داشت برای جایگزینی حامد لک در تیم تراکتورسازی، جذب این تیم شد. اما در بازی مقابل پدیده مشهد در تبریز با 2 اشتباه فاحش اندوی، تیم پدیده 2 گل به تراکتورسازی زد.

رسول خطیبی سرمربی وقت تراکتورسازی تا پایان بازی منتظر تنبیه دروازه‌بان پراشتباه خود نمانده و در نیمه دوم و در جریان بازی اندوی را از زمین خارج کرده و حامد لک را دوباره در ترکیب تیم تراکتورسازی قرار داد. اندوی در 225 دقیقه‌ای که برای تراکتورسازی بازی کرد 7 اشتباه مرگبار داشته که 4 بار منجر به گل شد تا یکی از ضعیف‌ترین دروازه‌بانان تاریخ لیگ برتر فوتبال کشور در تیم تراکتورسازی لقب گیرد.
 


بازی تراکتورسازی تبریز – نفت تهران(فصل94-1393)

اشتباه لک و از دست رفتن قهرمانی تراکتورسازی

تراکتورسازی در این فصل هر قدر در گلزنی و خط حمله موفق بود، در خط دفاع و دروازه‌بانی مشکل داشت.

بعد از عملکرد ضعیف حامد لک، تراکتورسازی عیسی اندوی را جذب کرد اما این دروازه‌بان سیه‌چرده به حدی ضعیف عمل کرد که تراکتورسازی دوباره به لک اعتماد کرد.

در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی میزبان نفت تهران بود. برد در این بازی قهرمانی تراکتورسازی را امضا می‌کرد. تا دقیقه 60 تراکتورسازی 3 بر یک از نفت تهران پیش بود. اما اخراج آندرانیک تیموریان، نگرفتن پنالتی مسلم تراکتورسازی و دریافت یک گل، وضعیت تیم میزبان را به شدت بحرانی کرد.

در آخرین دقایق بازی تیم نفت تهران صاحب یک ضربه پنالتی شد و حامد لک در یک دفع ساده توپ با خروج بی‌موقع عاجز مانده و تیم نفت تهران آسان‌تر از تصور به گل تساوی دست یافت. رویای قهرمانی برای تراکتورسازی با دریافت این گل رنگ باخت و تیم سپاهان از این تساوی نهایت استفاده را کرده و با برتری برابر سایپا قهرمان شد. اتفاقات پایان بازی که شایعه تساوی بازی اصفهان و قهرمانی تراکتورسازی را به دنبال داشت جشن کوتاه مدتی را در ورزشگاه یادگار به همراه داشت که دقایقی بعد به یک ماتم فراموش نشدنی برای هواداران تراکتورسازی تبدیل شد.
 


تراکتورسازی تبریز – پیکان تهران(96-1395):

گل به خودی گروسیان به تراکتورسازی 

تیم تراکتورسازی به دلیل محرومیت فیفا و اتمام سربازی اخباری و بازگشت اجباری‌اش به تیم سایپا و عدم امکان جذب بازیکن جدید، تنها با یک دروازه‌بان وارد لیگ شده بود. فرزین گروسیان هیچ وقت فکر نمی‌کرد که به یک باره مرد شماره یک تیم تراکتورسازی شود در حالی که فصل قبل به غیر از یک بازی در جام حذفی نیمکت‌نشین تراکتورسازی بود.

فشار بی‌حد روی این دروازه‌بان جوان رفته رفته با اشتباهاتش نمودار گشت و انتقاد هواداران هم شرایط را برای این دروازه‌بان سخت‌تر کرد.

در بازی تراکتورسازی با پیکان، پاس رو به عقب مدافع تیم تراکتورسازی را گروسیان در حالی که قصد دفع داشت، با ضربه عجیب وارد دروازه تیم خود کرد. این بازی به سود تیم پیکان به اتمام رسید.

گروسیان در ادامه فصل هم عملکرد متوسطی برای تراکتورسازی در لیگ و آسیا برجای گذاشت و ذخیره‌های وی که از تیم‌های پایه تراکتورسازی در حدی نبودند که جانشین این دروازه‌بان ‌‌شوند.
 


تراکتورسازی تبریز – پیکان تهران(فصل 98-1397):

‌‌‌‌‌پاس گل فروزان

یک توپ هوایی از سمت دروازه تیم تراکتورسازی در حال خروج است که محسن فروزان قصد دارد مانع از خروج توپ و کرنر شود و با پرشی ناموفق توپ را به جلوی دروازه تراکتورسازی بازگرداند تا مهاجم تیم پیکان به راحتی دروازه خالی تراکتورسازی باز کند.

در این بازی تراکتورسازی 2 بر یک از سد پیکان گذشت تا این اشتباه فاحش فروزان در نتیجه بازی تاثیر نداشته باشد، اما لزوم جذب یک دروازه‌بان دیگر در تیم تراکتورسازی به خوبی احساس شده و شاید بعد از این بازی بود که پروژه بازگشت محمدرضا اخباری به تراکتورسازی کلید خورد.
 


تراکتورسازی تبریز – سپیدرود رشت(فصل 98-1397):

دومین اشتباه فاحش فروزان در تراکتورسازی/ باز هم پاس گل

فروزان در دور برگشت عملکرد باورنکردنی داشت که منتقدانش را نیز ساکت کرده و جای اعتراض برای هواداران مبنی به حضور اخباری محبوب در ترکیب تیم، نگذاشته بود. 14 کلیت شیت، 9 بازی دور برگشت و فقط یک گل‌خورده و بیش از 700 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه در نیم فصل دوم برای فروزان در تراکتورسازی رقم خورده بود.

اما در همان دقیقه 2 پاس گل وی به مهرداد بایرامی مهاجم تیم سپیدرود رشت، گل میزبان را به دنبال داشت و رویای شکستن رکورد برای فروزان از دست رفت. گل اول تراکتورسازی با اشتباه مسلم فروزان شکل گرفت و در گل‌های دوم و سوم هم این دروازه‌بان با عملکرد ضعفش نقش داشت تا ساعتی پس از پایان بازی فروزان با دستور مالک باشگاه تراکتورسازی تا پایان فصل از تیم کنار گذاشته شود.

با توجه به حضور اخباری در تیم تراکتورسازی، به نظر می‌رسد پرونده فروزان دروازه‌بان پرحاشیه تیم تراکتورسازی در این تیم بسته شده و دیگر فرصتی برای وی در این تیم داده نشود.

گزارش: فرهاد فرهادپور

انتهای پیام/60017/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول